بهترین فعالیت‌های مناسب کودکان در آلانیا

جاذبه‌های گردشگری آلانیا
بهترین فعالیت‌های مناسب کودکان در آلانیا

شاید در سفر با تور آلانیا دوست داشته باشید تمام روز را زیر نور آفتاب و در سواحل بگذرانید، لم بدهید و آفتاب بگیرید و یا بخواهید استراحت کنید اما بی‌شک فرزندان شما به دنبال ماجراجویی و خوشگذرانی هستند. بچه‌ها خیلی زود خسته می‌شوند و احتمالا مایلند مکان‌هایی را که در خانه نمی‌بینند تجربه و کشف کنند. خوشبختانه آلانیا با امکانات و شرایطی که دارد مقصدی بسیار عالی برای سفرهای خانوادگی با تور ترکیه در کنار کودکان محسوب می‌شود. شما می‌توانید به بهترین سواحل آلانیا بروید و قلعه‌های شنی بسازید، از زیبایی‌های طبیعی دیدن کنید، پیک نیک بروید و خیلی کارهای دیگر انجام دهید به دنبال هرچه که در آلانیا هستید قطعا پیدا خواهید کرد. ما در اینجا فهرستی از بهترین کارهایی که می‌توانید در آلانیا با فرزندان‌تان انجام دهید را جمع‌آوری کرده‌ایم.

 

دیم کای (Dim Cay)

Dim Cay یک منطقه پیک نیک محبوب در زیباترین محیط کوه‌های توروس است و در امتداد رودخانه Dim Cay، رستوران‌ها قرار گرفته‌اند. در اینجا فرصت کافی برای لذت بردن از یک ناهار در قایق یا در آلاچیق چوبی در دامنه کوه وجود دارد. برخی از رستوران‌ها حتی پارک آبی و صندلی‌های آفتابگیر دارند در حالی که برخی دیگر سرسره‌های آبی را مستقیما در رودخانه قرار داده‌اند. آب رودخانه دیم کی بسیار سرد است و هرگز بیش از ۱۵ درجه نمی‌شود. بنابراین، پریدن در آب لذت بخش است و قطعا کمی شجاعت می‌خواهد! همچنین به همین دلیل است که Dim Cay مکان محبوبی برای بازدید در آلانیا است پس اگر برای مدتی نیاز به استراحت در برابر آفتاب دارید و می‌خواهید فرزندتان از آب بازی و فعالیت در اطراف لذت ببرند حتما سری به اینجا بزنید. روزهای یکشنبه، زمان بسیار شلوغی برای رفتن است زیرا بسیاری از ترک‌ها یکشنبه‌ها به پیک نیک می‌روند. بنابراین، اگر رویای محیطی آرام را در سر می‌پرورانید، حتماً باید در طول روزهای هفته از اینجا دیدن کنید البته در هر صورت، Dim Cay یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در تور آلانیا انجام داد.

 

بهترین هتل‌های آل و یوآل آلانیا

موزه خانه آتاتورک

بنیانگذار جمهوری مدرن ترکیه، مصطفی کمال آتاتورک یک بار در زندگی خود از آلانیا دیدن کرد. با وجود بازدیدهای محدود وی از شهر، موزه‌ای به افتخار او ساخته شده است. این موزه کوچک در خانه‌ای که او برای مدت کوتاهی در سفرش به آلانیا در آن اقامت داشت، برپا شده است. در داخل موزه خانه آتاتورک، مبلمان عتیقه ترکی، عکس‌ها، اسناد تاریخی و بسیاری موارد دیگر به نمایش گذاشته شده است. علاوه بر اطلاعات در مورد اقدامات آتاتورک، می‌توانید در مورد مردم آلانیا و همچنین تاریخ شهر نیز اطلاعات کسب کنید. همیشه بازدید از موزه‌ها برای گردش همراه کودکان توصیه شده است زیرا آن‌ها در این گردش‌ها چیزهای زیادی را درک و کشف می‌کنند.

باغ‌های آلانیا

باغ‌های آلانیا که در امتداد ساحل کلئوپاترا واقع شده‌اند، واحه‌ای زیبا پر از گیاهان گرمسیری و گل‌های رنگارنگ است که برای گردشی خانوادگی مقصد خوبی محسوب می‌شود. این پارک ممکن است دقیقا در رده جاذبه‌های گردشگری در آلانیا نباشد. اما با این حال، مکانی عالی برای استراحت است. نیمکت‌های پارک در اطراف حوضچه‌های زیبا با فواره‌های کوچک و ماهی پراکنده شده‌اند که می‌توانید روی آن‌ها بنشینید، استراحت کنید و با چشم بچه‌ها را که مشغول بازی در محیط باغ هستند دنبال کنید. همچنین باغ آلانیا شامل قسمت‌های مختلفی می‌شود که میتوان از بین آن‌ها به یک سالن بدنسازی در فضای باز، یک زمین بازی و چندین زمین ورزشی مختلف اشاره کرد. از آنجا منظره زیبایی از قلعه و ساحل کلئوپاترا نیز قابل رویت است. اگر به آرامش در محیطی سرسبز نیاز دارید، باغ آلانیا یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در تور آلانیا انجام دهید.

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی آلانیا

تله کابین آلانیا

آلانیا تله‌فریک در واقع تله‌کابین آلانیا است که در تابستان ۲۰۱۷ افتتاح شده و از آن زمان به بعد به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر تبدیل شده است. این تله کابین در اصل برای حمل و نقل راحت‌تر بازدیدکنندگان از ساحل کلئوپاترا و تا قلعه آلانیا در نظر گرفته شده بود اما در حال حاضر تله کابین خود به یک جاذبه گردشگری بزرگ در آلانیا تبدیل شده است. با سواری در این تله کابین شما و خانواده‌تان با مناظر زیبای پانورامای اطراف احاطه خواهید شد که نمایی از ساحل و دریا تا کوه‌های توروس را ارائه می‌دهد. تله کابین آلانیا معمولا هر روز بین ساعت ۱۱:۰۰ تا ۲۱:۰۰ حرکت می‌کند. طول مسیر بیش از ۹۰۰ متر است و ارتفاع آن به چند صد متر می‌رسد. این مسیر با تله کابین حدود ۵ دقیقه طول خواهد کشید.

برج سرخ

برج سرخ که در انتهای بندر واقع شده یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های توریستی و دیدنی آلانیا است. این برج در ابتدا به عنوان برج آب و یک پاسگاه دیده بانی ساخته شد. اما امروزه این برج ۳۳ متری به عنوان موزه قوم شناسی و یک نقطه دیدنی محبوب در آلانیا عمل می‌کند. در داخل برج سرخ می‌توانید با تاریخچه پشت برج و امپراتوری عثمانی آشنا شوید. همچنین می‌توانید مجموعه‌های تاریخی اسلحه‌ها و دیگر اقلام عتیقه را نیز ببینید. برای کودکان همیشه تماشای چیزهای قدیمی چالش برانگیز و جذاب بوده و حق ماجراجویی آن‌ها را تحریک می‌کند.

 

با مراکز خرید آلانیا آشنا شوید

قایق سواری

در حالی که آلانیا برای عاشقان ماجراجویی و هیجان بهشتی غیر قابل انکار محسوب می‌شود اما برای کودکان نمی‌توان چنین نسخه‌ای را تجویز کرد به همین دلیل برای تجربه‌ای جایگزین بهتر است سوار یکی از این قایق‌های سریع مسافربری شوید و همراه خانواده به عمق چند صد متری داخل دریا بروید. از اینجا شما می‌توانید ساحل را از منظره دیگری ببینید و از بقایای تاریخی جذابی که در امتداد ساحل آلانیا قرار گرفته‌اند دیدن کنید.

ساحل کلئوپاترا

ساحل کلئوپاترا بهترین ساحل آلانیا محسوب می‌شود و به دلیل موقعیت آن در غرب شبه جزیره صخره‌ای، اغلب به آن ساحل غربی نیز می‌گویند. در ساحل کلئوپاترا شن و ماسه ریزتر از سایر سواحل شهر است علاوه بر این، سنگ‌های زیادی نیز در آب وجود ندارد. اگرچه این ساحل به خاطر سرعت سریع آب برای شنای کودکان توصیه نمی‌شود اما همچنان که شما در ساحل هستید آن‌ها می‌توانند جلوی آب بنشینند و شن بازی کنند، قلعه بسازند و بادباک هوا کنند و از لحظاتی که با شما دارند لذت ببرند. اگرچه خیلی‌ها می‌گویند ساحل کلئوپاترا شلوغ است و باید چهار چشمی بچه‌ها را پایید اما از طرفی به دلیل چشم‌های نظاره‌گر زیادی که وجود دارد کم‌ترین خطرات متوجه فرزند شما خواهد بود. همچنین به خاطر چترهای آفتابی که در ساحل وجود دارد می‌توانید از تابش مستقیم نور خورشید در امان مانده و برای استراحت فرزندتان را در سایه نگه دارید.

 

راهنمای سفر به شهر زیبای آلانیا

تور موتور چهار چرخ به کوه‌های تاوروس

این تور گردشی هیجان‌انگیز بیشتر برای فرزندان نوجوان شما مناسب است. در این رانندگی هیجانی می‌توانید در مسیرهای گلی برانید و از جنگل‌های سبز و زیبا عبور کنید. شما می‌توانید انتخاب کنید صبح یا بعدازظهری به دور از شلوغی آلانیا را با تفریحی هیجانی داشته باشید که شامل ۱.۵ کیلومتر رانندگی در مسیرهای حاشیه‌ای شهر می‌شود.

سرزمین آبی آکواپارک

هیچ چیز به اندازه رفتن به پارک آبی در سفری ساحلی و خانوادگی به کودک شما نمی‌چسبد. بنابراین لوازمتان را جمع کنید و به پارک آبی Water Planet Aquapark in Alanya بروید. استخرهای شنا، مناطق بازی و فعالیت‌هایی برای همه سنین در این پارک وجود دارد تا همه بتوانند روزی هیجانی و شاد را در محوطه پارک تجربه کنند. خانواده‌ها نیز می‌توانند از سر خوردن در سرسره آبی چندگانه خانوادگی یا سوار شدن در رودخانه ملایم لذت ببرند. شما می‌توانید یک روز فوق العاده را هم به تنهایی و هم در کنار خانواده خود سپری کنید.

 

گشت و گذاری خانوادگی در تور آلانیا

موزه باستان شناسی آلانیا

موزه باستان شناسی آلانیا که در سال ۱۹۶۷ افتتاح شده به دو بخش با نمایشگاه‌های باستان شناسی و قوم نگاری تقسیم می‌شود. علاوه بر نمایشگاه‌های داخلی، می‌توانید یک نمایشگاه تاریخی در فضای باز نیز در باغ‌های اطراف موزه پیدا کنید. بازدید از موزه باستان شناسی یکی از آموزشی‌ترین کارها در آلانیا است که می‌توانید همراه خانواده و مخصوصا فرزندتان انجام دهید. آثار باستانی زیادی از منطقه اطراف به نمایش گذاشته شده است. اگر به چنین نمایشگاه‌هایی علاقه‌مند باشید، نباید رفتن به آن را از دست بدهید. در این موزه فرزند شما به طور بصری و زنده می‌تواند تاریخ و تمدن منطقه را از نظر بگذراند و نگاهی اجمالی به لوازم و قطعات به جا مانده تاریخی شامل چیزهای مختلفی داشته باشد.

غار داملاتاش

غار داملاتاش غار زیبای استالاکتیتی است که در پای شبه جزیره با قلعه‌ای در بالای آن قرار دارد. این قلعه که در داخل هنوز هم خیس و نمور است حدودا قدمتی ۱۰ تا ۱۵ هزار سال دارد. دمای داخل غار به طور ثابتی همیشه ۲۲.۳ درجه و رطوبت ۹۲-۹۸٪ است. اگرچه داملاتاش غاری بزرگ نیست اما بازدید از آن برای بچه‌ها به شدت دوست داشتنی و جالب است مخصوصا این که مسیر رفتن به آن شامل پیاده‌روی و کشف مناظر زیبای ساحلی و جنگلی توامان می‌شود. تنها نکته‌ای که باید هنگام بازدید با بچه‌ها حتما به آن دقت کنید مسیر پله‌ای آن است بنابراین مراقب بچه‌ها باشید و سلامت آن‌ها را تضمین کنید.

 

جذاب‌ترین کارها در کونکالیِ آلانیا

پارک دلفین سیلانیا

این پارک که یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های دلفین کل اروپا محسوب می‌شود یکی از جاذبه‌های برجسته گردشگری آلانیا و نقطه‌ای عالی برای بازدید خانوادگی در تور ترکیه است. در این مجموعه شما می‌توانید از حیوانات دریایی جذابی همچون دلفین‌ها، فک‌ها و شیرهای دریایی دیدن کرده و از نمایش آکروباتیک آن‌ها لذت ببرید. همچنین این پارک دلفین که در منطقه ریویرا ترکیه و در فاصله ۲۰ کیلومتری غرب آنتالیا واقع شده حتی امکان شنا در کنار دلفین‌ها، شیرهای دریایی و انواع ماهی‌ها را فراهم می‌آورد. در این روزها پارک‌های دلفین یکی از جاذبه‌های محبوب نقاط توریستی ساحلی محسوب می‌شوند که آلانیا نیز به نوبه خود از آن عقب نمانده است. این مجموعه شامل بخش‌های بسیار متنوعی مثل مخزن کوسه‌ها، استخر کودکان و استخر نمایش دلفین‌ها می‌شود.

۲۱ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران