معرفی ریزورت‌های اسکی نزدیک به باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
معرفی ریزورت‌های اسکی نزدیک به باکو

کشور آذربایجان چندین ریزورت اسکی بسیار خوب دارد که در آن‌ها می‌توانید انواع تفیحات برفی را امتحان کنید. آن‌هایی که به تور باکو می‌روند، این امکان را دارند که برای یک روز یا بیشتر به سراغ این ریزورت‌ها رفته و تفریحات مورد نظر را امتحان کنند. البته فاصله‌ی این ریزورت‌ها نسبت به باکو متفاوت بوده، امکانات آن‌ها متفاوت است و هر کدام شرایط متفاوتی دارند. به همین دلیل در این نوشته به مرور ریزورت‌های اسکی مختلف، فاصله‌ی آن‌ها تا باکو و راهنمای رفتن به این مراکز را مرور خواهیم کرد تا به راحتی بتوانید در سفر به این شهر، به سراغ کوه‌های برفی آذربایجان بروید.

 

آیا ریزورت‌های اسکی آذربایجان ارزش رفتن دارند؟

خیلی از کسانی که به دنبال تجربه‌ی ورزش‌های برفی در خارج از کشور هستند، مستقیما به سراغ کشورهای گران‌ قیمت اروپایی می‌روند در صورتی که با هزینه‌ای بسیار کم‌تر می‌توانید در همسایگی ایران از ریزورت‌های با کیفیت و بسیار خوب آذربایجان استفاده کنید. ریزورت‌هایی با مسیرهای متنوع برای اسکی، فضایی جذاب، اقامتگاه‌هایی لوکس و همه‌ی چیزهایی که برای چنین مکانی مورد انتظار است.

چه در اسکی حرفه‌ای باشید و چه اولین بار باشد که بخواهید چنین فعالیتی را امتحان کنید، این ریزورت‌های گزینه‌های خوبی برای شما خواهند بود. فراموش نکنید که کوه‌های برفی آذربایجان، مناظر بسیار زیبای زمستانی را نیز برایتان به تصویر می‌کشند که ارزش سفر به این مناطق را دو چندان می‌کند. پس با توجه به بعد مسافت، امکانات و شرایط ریزورت‌ها و هزینه‌ای که برای استفاده از تجهیزات این مکان‌ها باید پرداخت کنید، رفتن به ریزورت‌های اسکی آذربایجان، صد در صد ارزشش را دارد.

 

معرفی تورهای طبیعت گردی که در باکو

ریزورت اسکی شاهداغ

شاهداغ یکی از ریزورت‌های اسکی بسیار معروف در آذربایجان است که حدودا ۳ ساعت از باکو فاصله دارد. جایی در منطقه کوثر که دارای امکانات پیشرفته و بسیار خوبی بوده و محلی از آن که برای فعالیت‌های برفی و ورزش‌های زمستانی در نظر گرفته شده، بین ۱۴۳۵ تا ۲۳۵۱ متر از سطح دریا فاصله دارد. این ریزورت با اختلاف بزرگ‌ترین مجموعه ورزش‌های زمستانی در آذرباجیان بوده و در محلی بسیار زیبا بنا شده که در تمام طول سال، میزبان گردشگران است.

مجموعه اسکی شاهداغ دارای ۱۵ لیفت مختلف بوده و در شلوغ‌ترین زمان‌های سال هم وقتی برای تفریح از دست نخواهید داد. حتی اگر بخواهید می‌توانید در کلاس‌های آموزشی مجموعه نیز شرکت کنید که از ۲ ساعت برای یک روز تا ۱۰ ساعت برای ۵ روز متفاوت هستند. از نظر تجهیزات نیز همه چیز در ریزورت اسکی شاهداغ مهیا بوده و چه برای اسکی و تفریحات زمستانی و چه برای دیگر فعالیت‌ها، هیچ مشکلی نخواهید داشت. مسیرهای اسکی نیز در مجموع به ۱۶.۶ کیلومتر می‌رسد که شامل ۱۱.۱ کیلومتر مسیر ساده، ۴.۹ کیلومتر مسیر متوسط و ۰.۶ کیلومتر مسیر بسیار سخت است. همچنین گشت‌های گروهی نیز در مسیرهای برفی انجام می‌شود که می‌توانید در آن‌ها نیز شرکت کنید.

اما فعالیت‌های تفریحی زمستانی در شاهداغ تنها به اسکی ختم می‌شود؟ به هیچ وجه! این مجموعه فعالیت‌های بسیار زیادی برای شما ترتیب داده و اقامتی شاد و مفرح را برایتان رقم خواهد زد. برای مثال شما می‌توانید از زیپلای‌های مخصوص این مکان که بسیار طولانی هستند استفاده کنید. پارک ماجراجویی مجموعه شاهداغ در روزهای برفی برای همه‌ی سنین بازی‌های متنوعی ترتیب داده و حتی زمین پینت بال در محیط برفی نیز وجود دارد که می‌توانید به آن‌جاها بروید.تورهای جیپ سواری، سِگوِی در برف، پیاده روی در برف با تجهیزات مخصوص، تله کابین، تیر اندازی با تفنگ یا حتی تیر اندازی با کمان نیز هر کدام فضایی مخصوص در ریزورت اسکی شاهداغ دارند.

البته اگر در طول سال به این محل بروید، بعضی از این فعالیت‌ها را در محیط‌های غیر برفی نیز می‌توانید تجربه کنید. برای مثال خط زیپلاین تابستانی کاملا مجزا بوده یا پارک ماجراجویی تجربه‌ای متفاوت در روزهای گرم سال برایتان به همراه خواهد داشت. همچنین در طی فصول گرم زمین‌های متنوع ورزشی از دل برف بیرون می‌آیند و تورهای جیپ سواری نیز در این محل برگزار می‌شود. همچنین این مکان یک مرکز اسپا و سلامت لوکس هم دارد که تجربه آن در فصل سرما بسیار لذت بخش خواهد بود.

 

معرفی گران‌ترین هتل‌های باکو

برای اقامت در این ریزورت چند گزینه پیش رو دارید که در واقع هتل‌های مختلف در این محوطه هستند. لوکس‌ترین و جذاب‌ترین آن‌ها هتل و اسپا شاهداغ بوده که با اتاق‌ها و سوییت‌های لاکچری خود اقامتی رویایی را برای شما رقم می‌زند. هتل ارزان‌ Zirve و همچنین دیگر هتل ۵ ستاره این مکان یعنی Pik Palace با ۱۶۷ اتاق و بنایی زیبا و همچنین اقامگاه ۴ ستاره  Park Chalet با ۱۶۴ اتاق  نیز دیگر انتخاب‌های شما در شاهداغ هستند.

اما چطور از باکو به ریزورت اسکی شاهداغ برویم؟ برای این مسیر، اتوبوس‌های مخصوص در نظر گرفته شده که هزینه‌ای بسیار پایین دارند اما خب اگر با آن‌ها به شاهداغ بروید، ۴ ساعت و نیم در راه خواهید بود. تاکسی حدود دو و نیم برابر اتوبوس قیمت خواهد داشت و زمان رسیدن شما کم‌تر از ۳ ساعت خواهد بود. هزینه‌های خود ریزورت نیز بسیار متنوع بوده و باید برای بازی‌های مختلف، مبلغ متفاوتی را پرداخت نمایید.

ریزورت اسکی طوفان داغ

از نظر بعد مسافت، این مکان نیز در فاصله‌ی حدودا ۳ ساعتی از باکو قرار گرفته و خب از این نظر تفاوتی با شاهداغ ندارد. با این حال تفاوت‌ها بین این دو ریزورت اسکی زیاد است و در مجموع طوفان داغ کمی کوچک‌تر بوده و اگر چه امکاناتش کاملا در استاندارد بهترین ریزورت‌های اسکی قرار می‌گیرد اما بخش‌های آن تنوع کم‌تری دارد. برای مثال در طوفان داغ تنها ۴ لیفت وجود داشته و ارتفاع آن از سطح دریا بین ۹۷۵ تا ۱۹۲۰ متر است.

اگر اسکی باز حرفه‌ای هستید، به نظر طوفان داغ مناسب‌تر از شاهداغ برای شماست. به این دلیل که  از ۱۷ کیلومتر مسیر اسکی در این مکان، ۷ کیلومترش آسان بوده، ۵.۵ کیلومتر در سطح متوسط است و ۴.۵ کیلومتر مسیر سخت دارد که برای این دسته از ورزشکاران مناسب است. البته این مسیرهای سخت در جاهای جنگلی واقع شده و تصویری زیباتر نیز دارد و اگر همراه خود یک دوربین گو پرو داشته باشید، می‌توانید ویدیوهای جالبی بگیرید.

بازی‌های زمستانی زیادی غیر از اسکی را می‌توانید در طوفان داغ امتحان کنید. از تویوب سواری با تویوب‌های مخصوص تا اسنوموبیل که چیزی شبیه به جت اسکی است اما روی برف حرکت می‌کند. همچنین چند فضای بازی برای مهمانان این ریزورت در نظر گرفته شده که بازی‌هایی برای بچه‌ها و مسیرهای رقابتی برای بزرگ‌ترها را شامل می‌شود. به طور کلی بازی‌ها و فعالیت‌های ریز و درشت متنوعی در این محل وجود دارد که برای سنین مختلف مناسب هستند و آن‌جا را به فضایی خانوادگی و دلچسب برای یک سفر زمستانی به آذربایجان بدل کرده‌اند. از نظر ظاهری نیز همه چیز خوب است و کاملا احساس بودن در یک ریزورت اسکی به روز را خواهید داشت.

البته طوفان داغ در طول تابستان نیز به روی عموم باز است و فعالیت‌های متفاوتی را ارائه می‌دهد که از جذاب‌ترین آن‌ها می‌توان به پاراگلایدینگ در این مکان کوهستانی زیبا و همچنین تورهای ATV و پیاده روی در طبیعت اشاره کرد. هزینه بازی‌ها و فعالیت‌های مختلف نیز کاملا متفاوت هستند. برای مثال تویوب سواری تا ۵ بار در مسیر مخصوص ۲۰ منات می‌شود و برای یک تور اسنوموبیل باید ۳۵ منات پرداخت کنید که اگر یک نفر را پشت سر خود سوار کنید، ۲۰ منات به این مبلغ اضافه خواهد شد.

 

معرفی بهترین هتل‌های ۳ ستاره باکو

۵ اقامتگاه مختلف برای طوفان داغ در نظر گرفته شده که تقریبا نزدیک به هم هستند و هر ۵ مورد جاهایی لوکس و زیبا برای بودن در این طبیعت برفی خواهند بود. ۴ مورد از این هتل‌ها ۵ ستاره بوده که شامل هتل Qafqaz Riverside، Qafqaz Sport، Qafqaz Thermal & Spa و Qafqaz Tufandag شده و تنها هتل ۴ ستاره Qafqaz Karvansaray نام دارد. این هتل‌ها دارای رستوران و بخش‌ها رفاهی متنوع بوده و همگی رو به فضایی زیبا هستند.

برای این مسیر نیز اتوبوس‌هایی وجود دارند که به خاطر شرایط خاص جاده، حدود ۵ ساعت و نیم طول می‌کشد که با آن‌ها به طوفان داغ برسید. با تاکسی هم هزینه‌ی شما بیش از ۷۰ منات می‌شود اما حدودا سه ساعته به این محل می‌رسید که تفاوت زیادی دارد. در مجموع مسیر این ریزورت کمی سخت‌تر از شاهداغ است اما از نظر زیبایی طبیعت طوفان داغ واقعا زیباتر است.

دیگر ریزورت‌های اسکی در آذربایجان

یکی دو جای دیگر هم در آذربایجان وجود دارد که برای اسکی می‌توانید به آن‌جاها مراجعه کنید اما آن‌ها آنقدر از باکو دور هستند که عملا رفتن به این مکان‌ها سخت و بسیار هزینه‌بر خواهد شد. معروف‌ترین این ریزورت‌های آغبولاغ است که مسیر اسکی آن ۱.۹ کیلومتر بوده و ارتفاعش نیز بین ۱۷۸۰ تا ۲۰۶۵ متر بالاتر از سطح دریات. این مکان یک محل تفریحی برای اسکی است، تنها یک لیفت دارد و هیچ مسیر سختی در آن‌جا وجود ندارد و ۰.۳ کیلومتر از مسیر اسکی‌اش آسان و باقی سطح متوسط دارد.

دیگر محل‌هایی که برای اسکی در آذربایجان وجود دارد، نقاط کوچکی در دل کوهستان برفی هستند که ارزش رفتن ندارند. در مجموع اما همان دو گزینه‌ای که در نزدیکی باکو قرار دارند، بهترین انتخاب‌ها برای اسکی در آذربایجان نیز هستند. فاصله‌ی ۳ ساعته برای مسیر کوهستانی نیز چیزی نیست که نشود آن را طی کرد. این را هم در نظر بگیرید. با این حال اما پیشنهاد می‌کنیم، حتما یک شب را در اقامتگاه‌های یاد شده سر کنید چون با آن خستگی از فعالیت‌های تفریحی، برگشتن واقعا سخت خواهد بود.

 

پاییز بهترین فصل برای سفر به باکو

 

۱۲ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران