جالب‌ترین مکان‌های تاریخی در شانگهای

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
جالب‌ترین مکان‌های تاریخی در شانگهای

اولین برداشت بیشتر مردم از شانگهای شهری با سرزندگی مدرن است. اما تعداد کمی می‌دانند که تاریخچه آن می‌تواند به بیش از ۶ هزار سال قبل بازگردد که خوشبختانه اکنون می‌توان از مکان‌های تاریخی متعدد باقی مانده در این شهر که بار تاریخی آن را به دوش می‌کشند در تور شانگهای بازدید کرد. با توجه به این که بخش عظیمی از شانگهای را پیشینه تاریخی آن معنا بخشیده ما در ادامه این مقاله به معرفی کاخ‌ها و نقاط تاریخی آن می‌پردازیم که نباید بازدید از آن‌ها را از دست بدهید.

 

باغ یو (Yu Garden)

قطعا برترین جاذبه دیدنی شانگهای یو گاردن است که از نقاط تاریخی این شهر محسوب می‌شود. این در سال ۱۵۵۹ در سلسله مینگ (۱۳۶۸-۱۶۴۴) توسط یک فرماندار محلی ساخته شد و دارای بیش از ۴۶۰ سال با سابقه است. او آن را "یو" به منظور شادی و امنیت نامید. این باغ در حال حاضر بهترین باغ به سبک سنتی جنوب چین در شانگهای است که با آلاچیق‌های عجیب، پل‌های زیگزاگ، حوض‌های شفاف، صخره‌های عجیب و غریب، درختان و گیاهان پر جنب و جوش و غیره پر شده است. همچنین شما می‌توانید آثار خوشنویسی سبک شانگهای در کتابخانه باستانی را هم بازدید کنید. باغ یو یا باغ یووان در کنار معبد شهر خدا در شمال شرقی شهر قدیمی شانگهای در Huangpu Qu واقع شده است. همچنین باغ یو به بازار توریستی یووان و چایخانه Huxinting نیز نزدیک است.

آدرس: 279 Yu Yuan Lao Jie, 四牌楼 Huangpu, Shanghai, China, 200000

 

شهر روی آب Zhujiajiao

شهر آبی ژوجیاجیائو شهری به شکل بادبزن است که بر روی کوه دیانشان و دریاچه دیانشان قرار گرفته است و سابقه‌ای بیش از ۱۷۰۰ سال دارد. به خاطر چنین موقعیت مکانی خوبی حتی به آن لقب ونیز در شانگهای را هم داده‌اند. این شهر توسط رودخانه کائوگانگه تقسیم شده است و هر یک از سواحل آن دارای کوچه های پیچ در پیچ، مسیرهای سنگفرش شده با گرانیت و بسیاری از ساختمان‌های ظریف با دیوارهای سفید و کاشی‌های خاکستری است. همچنین از مکان‌های دیدنی این حومه کوچک می‌توان به پل فانگ‌شنگ، خیابان شمالی و اداره پست سلسله چینگ (۱۹۱۱-۱۶۴۴) اشاره کرد. بهترین راه برای لذت بردن از آرامش اینجا سوار شدن به قایق است که به آرامی در امتداد آبراه حرکت می کند و در عین حال مناظر زیبایی از ظهر و محیط آن به نمایش می‌گذارد.

 

خطرناک‌ترین معابد چینی را بشناسید

معبد بودایی جید (Jade Buddha Temple)

معبد بودایی جید در سال 1882 در سلسله چینگ ساخته شد. این معبد به خاطر دو مجسمه یشم گران‌بهای بودا که از میانمار منتقل شده‌اند، مشهور است. در واقع چیزی که باعث توجه به این مجسمه شده اینست که مجسمه یاد شده اولین مجسمه یک بودای نشسته با ارتفاع ۱.۹۲ متر است که به طرز مجللی با ورق طلا و الماس تزئین شده است. دومی بودای دراز کشیده است که دست راستش سرش را گرفته است. علاوه بر این، گردشگران معبد از طریق خوشنویسی نمایش داده شده از متون مقدس، و همچنین بسیاری از کنده کاری‌های سنگی، بیشتر درباره بودیسم یاد می‌گیرند و جذب هنر و معنویت آن می‌شوند. این معبد یکی از مکان‌های دیدنی شانگهای است که مردم محلی اغلب برای دعا به آنجا می‌آیند. هر روز اول و پانزدهم ژانویه تقویم قمری چینی، بسیاری از مردم به اینجا می‌آیند تا بخور دهند و سال نوی چینی را جشن بگیرند و آدابشان را اجرا کنند.

آدرس: 170 Anyuan Rd, Jing'An, China, 200061

 

معبد خدای شهر قدیمی

معبد خدای شهر قدیمی یک معبد تائویستی است که از سال ۱۴۰۳ تا ۱۴۲۴ در سلسله مینگ ساخته شده است. این یکی دیگر از نقاط محبوب شانگهای است که مردم محلی برای فزونی برکت در آن دعا می‌کنند. این معبد تاریخی شامل نه معبد کوچک است که خدایان مختلف را در خود جای داده است. مردم در تالار یوانچن برای خوشبختی و سعادت دعا می‌کنند. اگر کسی از بیماری، به ویژه مشکلات چشمی رنج می‌برد، باید در سالن Cihang عبادت کند و کسانی که می‌خواهند ثروتمند شوند به تالار کیشن مراجعه می‌کنند و افرادی که مشتاق پیشرفت تحصیلی یا شغلی هستند باید در سالن Wenchang بخور بسوزانند. این نه تنها تجربه‌ای تاریخی بلک فرهنگی است که دید بهتری نسبت به اعتقادات مردم محلی به شما می‌دهد. همچنین در اطراف معبد، رستوران‌های زیادی وجود دارد که تنقلات و خوراکی‌های محلی را می فروشند. پس از بازدید از معبد و گوشه و کنار آن می‌توانید به این رستوران‌ها بروید و چیزی بخورید.

 

از جاده ابریشم تا کارخانه ابریشم در چین

آدرس: 249 Fangbang Middle Rd, 四牌楼 Huangpu, Shanghai, China, 200000

 

معبد جینگ‌آن

معبد Jing'an با بیش از 780 سال سابقه در تضاد شدید با آسمان خراش‌های اطراف خود است. بر خلاف سایر مکان‌های تاریخی شانگهای که در امتداد محور مرکزی قرار گرفته‌اند، در معبد جینگ‌آن سالن اصلی با ساختمان‌های دیگر مرتبط بوده و بنابراین یک مربع کوچک در مرکز تشکیل می‌دهد. گردشگران معمولاً برای بازدید از طبقه ۱ در اطراف مرکز آن گردش می‌کنند و سپس برای بازدید از طبقه ۲ به طبقه بالا می‌روند. با قدم زدن به این معبد بودایی تبتی، یک دستگاه بخور بزرگ ساخته شده از مس سفید به چشم شما خواهد آمد. در طبقه اول، شما می‌توانید از مجسمه Guanyin ساخته شده از چوب کافور در اتاق بال شرقی و همچنین مجسمه یشم Shakyamuni در اتاق بال غربی دیدن کنند. در گوشه شمال غربی بتکده مرموز جینگ‌آن قرار دارد. از آن جایی که ۸۶۸ مجسمه بودا و بسیاری از گنجینه‌های مذهبی را در خود جای داده است، این بتکده برای گردشگران باز نیست. با این وجود، سالن اصلی در طبقه دوم به شدت چشم نواز و دیدنی است. در داخل سالن اصلی مجسمه نقره‌ای غول پیکر بودای ۱۵ تنی قرار دارد که نقطه عطف اصلی و جاذبه خیره کننده معبد محسوب می‌شود البته نقاشی دیواری پشت آن نیز شگفت انگیز است. جواهرات، مرجان‌ها، صدف‌ها، زمردها و مرواریدها با رنگ‌های مختلف در طرحی قرار گرفته‌اند که داستان بودا را روایت می‌کند. حتی قاب نقاشی دیواری با ورق طلا چسبانده شده است.

آدرس: 1686 Nanjing Rd (W), 久光 Jing'An, Shanghai, China

 

معبد Longhua و بتکده Longhua

در میان تمام معابد شانگهای، معبد Longhua دارای طولانی‌ترین تاریخ با بیش از ۱۷۰۰ سال قدمت است. بازدید از سالن اصلی رسمی برای گردشگران ضروری است. سه مجسمه بودای طلایی در اینجا وجود دارد و دیوارهای آن با کنده کاری‌های مذهبی پر شده است. در خارج از معبد، برج ناقوس و برج طبل به ترتیب در شرق و غرب قرار دارند. مردم محلی معمولا ناقوس را در سال نو چینی به صدا در می‌آورند. جالب اینجاست که بسیاری از مردم نه تنها برای دعا کردن برای خوشبختی، بلکه برای خوردن یک کاسه نودل گیاهی به این مکان دیدنی شانگهای می‌آیند همچنین معبد Longhua معمولا در ماه‌های مارس و آوریل نمایشگاه‌های معابد برگزار می‌کند. در طول نمایشگاه، شما می‌توانید تنقلات محلی را امتحان کنید و رقص اژدها و شیر و همچنین اجرای صنعتگران محلی را تماشا کنید.

بتکده Longhua که در کنار معبد Longhua قرار دارد در سه پادشاهی (۲۲۰-۲۸۰) ساخته شد، در سلسله تانگ (۶۱۸-۰۹۷) آسیب دید و در سال ۹۷۷ در سلسله سانگ شمالی (۹۶۰-۱۱۲۷7) بازسازی شد. بتکده فعلی ۴۰ متر ارتفاع دارد و از آجر و چوب ساخته شده است. هر یک از هفت طبقه آن یک هشت ضلعی است و دارای لبه‌های خمیده‌ای است اما متاسفانه به دلیل خاک نرم و پایه‌های سست شده معبد، این جاذبه تاریخی اکنون شیب دارد و برای ورود در دسترس نیست.

آدرس: 2853 Longhua Rd, Xuhui District, Shanghai, China

 

اقامتگاه سابق سان یات سن

سان یات سن (۱۸۶۶-۱۹۲۵) پیشگام انقلاب دموکراتیک چین است و از سال ۱۹۱۸ تا ۱۹۲۵ در این اقامتگاه زندگی می‌کرد. پس از درگذشت وی، یک سالن یادبود در کنار محل سکونت سابقش، هر دو به سبک اروپایی ساخته شد. در تالار یادبود مجسمه سان یات سن قرار دارد و اغلب نمایشگاه‌هایی درباره او برگزار می‌شود. در طبقه دوم مقالات روزانه، لباس‌ها، خوشنویسی و ادبیات منتشر شده او نمایش داده شده است. از در پشتی تالار یادبود عبور کرده و وارد اقامتگاه سابق سان یات سن شوید پس از عبور از باغ کوچک کاشته شده با درختان و گیاهان زیبا مثل هالی، کافور و ماگنولیا، می‌توانید در طبقه اول آشپزخانه، اتاق غذاخوری و اتاق نشیمن و سپس اتاق خواب، اتاق مطالعه و مینی نشیمن در طبقه دوم را بگردید. بیشتر اشیاء و اثاثیه اصلی هستند و از دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ نیز در اینجا بوده‌اند.

 

معرفی ۸ بخش از دیوار بزرگ چین

باغ گوئی

باغ Guyi در میان باغ‌های کلاسیک شانگهای رتبه اول را به خود اختصاص داده است، از این رو یک نقطه ارزشمند شانگهای برای بازدید است. باغ Guyi که در سلسله مینگ ۴۰۰ سال پیش توسط یک مجسمه‌ساز بامبو ساخته شد، به خاطر نقش‌های بامبو که در همه جا دیده می‌شود، مشهور است. اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که هر آلاچیق، راهرو، ستون، سالن و تراس با نقش‌های بامبو حک شده است. در واقع،Guyi  در زبان چینی به معنای بامبو سرسبز است. کل باغ با توجه به مناظر مختلف به مناطق مختلف تقسیم می‌شود. محبوب‌ترین این بخش‌ها سه پارک عطر گل، جرثقیل در استریم پاند و باغ بامبو مهتابی هستند. همه این سایت‌ها با ظرافت چیده شده‌اند و فضایی آرام را به ارمغان می‌آورند. شما همچنین می‌توانید در جاده سنگ‌ریزه قدم بزنید و از ساختمان‌های عجیب و غریب با صدای نهر لذت ببرید.

آدرس: China, Shang Hai Shi, Jiading District, 沪宜公路218号 邮政编码: 201802

۲۹ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران