فعالیت‌های هیجان انگیز در مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
فعالیت‌های هیجان انگیز در مشهد

در چند سال اخیر مشهد معنای سنتی خود را به عنوان شهری صرفا زیارتی از دست داده و با جذب سرمایه‌های کلان در بخش خصوصی و ایجاد مکان‌های تفریحی و هیجانی برای بزرگسالان به یکی از مقاصد محبوب جوانان تبدیل شده است. شما در مشهد می‌توانید بین زمین‌های کارتینگ و موتورسواری، اتاق فرار، کافه گیم‌ها، شهربازی‌ها و تجربه چتر بازی غرق شوید و میزان آدرنالین خون‌تان را به سقف بچسبانید. همچنین وجود زمین‌های بازی و مراکز خرید مدرنی که زمین بازی کودک دارند تمامی گروه‌ها اعم از خانوادگی و جوانان عاشق تور مشهد خواهند شد. در ادامه به فعالیت‌های هیجانی که می‌توانید در مشهد تجربه کنید می‌پردازیم.

 

کارتینگ

یکی از جاذبه‌های محبوب نقاط توریستی پیست‌های کارتینگ هستند. اصلا لازم نیست حتما در مشهد باشید تا این ادعا را تایید کنید زیرا هر جایی که باشید می‌بینید که جوانان چطور جذب کارتینگ می‌شوند. این فعالیت جذاب هیجانی که هم بین دختران و هم پسران محبوبیت زیادی دارد در مشهد به راحتی در دسترس قرار دارد. یکی از معروف‌ترین جاها در مشهد برای تجربه کارتینگ مجموعه ورزشی ارشاد مشهد است که هم جایی برای کارتینگ و هم اسب دوانی برای علاقه‌مندان دارد. این مجموعه که پیستی ۳ کیلومتری را در دسترس شما قرار می‌دهد یکی از طولانی‌ترین کارتینگ‌های کشور محسوب می‌شود که بسته به کنترل و سرعت شما راندن در آن بین ۶ تا ۸ دقیقه طول می‌کشد. نکته بعد این که برای افرادی که بار اول است به کارتینگ می‌روند امکان یادگیری و آموزش در مجموعه وجود دارد و فقط نوجوانان ۱۲ سال به بالا حق سواری دارند. همچنین مجموعه ورزشی جام جم که هنوز همه بخش‌های آن ساخته نشده نیز پیست اسکی جذابی ارائه می‌دهد که می‌تواند برای ۴۵ دقیقه تا یک ساعت شما را سرگرم کند.

 

ماه عسلی رویایی در بهترین هتل‌های مشهد

پیست اسکی شیرباد

حالا که زمستان از راه رسیده و هوا سرد شده امکان برف بازی و اسکی نیز در مشهد برپا گردیده است. در واقع پیست اسکی شیرباد که در فاصله ۳۸ کیلومتری مشهد واقع شده جایی عالی برای برف بازی و تجربه هیجان محسوب می‌شود. این پیست که بر روی بلندترین قله خراسان به ارتفاع ۳۳۱۰ متر احداث شده در فصل زمستان علاقه‌مندان به برف بازی و هیجان را به سمت خود می‌کشاند. از امکانات این پیست اسکی می‌توان به مسیرهای سه گانه برای آماتورها، نیمه حرفه‌ای‌ها و حرفه‌ای‌ها اشاره کرد که با درجه سختی مختلف امکان تفریح را برای همه فراهم کرده است. به علاوه امکانات دیگری همچون مهمانسرا، کافه و رستوران نیز در دسترس قرار داده شده تا اگر مایل بودید بتوانید زمان بیشتری را آن بالا سپری کنید. اگر اسکی باز حرفه‌ای نیستید و تجهیزات ندارید می‌توانید همانجا لوازم مورد نیازتان مثل عینک، چوب اسکی و کفش را کرایه کنید. لازم به ذکر است که پیست اسکی شیرباد به عنوان تنها پیست شرق کشور از محبوبیت بالایی بین مردم منطقه برخوردار است.

اتاق‌های فرار

اتاق‌های فرار یکی از سرگرمی‌های بسیار هیجان‌انگیز روز دنیاست که مدت زیادی نیست به سراسر ایران هم راه پیدا کرده‌اند. این اتاق‌های هیجانی در حقیقت معماهای در بسته‌ای هستند که باید با دقت و همفکری و با استفاده از سرنخ‌های موجود در اتاق، قفل را باز کرده و از آنجا فرار کنید. اولین اتاق فرار مشهد در رستوران فکری کانو قرار دارد. این رستوران جایی است که شما می‌توانید در کنار دوستان و عزیزان‌تان از بازی‌های مختلف هیجانی در کنار بازی فرار لذت ببرید. این اتاق فرار برای گروه‌های ۴ و ۸ نفره با تم‌های مختلف در دسترس قرار دارد البته این تنها اتاق فرار مشهد نیست.

 

معرفی ییلاق شاندیز مشهد

پارک آبی

یکی از اولین تفریحاتی که بعد از اسم مشهد به ذهن عموم مردم می‌رسد پارک‌های آبی آن هستند، زیرا بسیار باشکوه در صحنه گردشگری مشهد ظهور کردند و توانستند طی مدت بسیار کوتاهی به یکی از مقاصد برجسته تور مشهد تبدیل شوند. سرزمین موج‌های آبی در مشهد که همه اسم آن را شنیده‌اند یکی از برجسته‌ترین و شناخته شده‌ترین پارک‌های آبی مشهد است که در قاسم‌آباد واقع شده است. همچنین پارک ساحلی آفتاب مشهد با داشتن امکانات فوق‌العاده‌ای مثل حمام آفتاب مخصوص بانوان و استخر نمک یکی دیگر پارک‌های بسیار پربازدید مشهد است که در انتهای بلوار خیام شمالی واقع شده.

باشگاه‌های پیت بال

علاقه‌مندی به پینت بال نیز دست کمی از پارک‌های آبی ندارند. در حال حاضر نقاط زیادی در سراسر کشور زمین‌های پینت بال و لیزر در دسترس قرار می‌دهند که مشهد با داشتن بیش از ۶ زمین جنگ تیمی یکی از مهم‌ترین آن‌هاست. این بازی جنگی و استراتژیکی که بسیار هیجان‌انگیز و پرطرفدار است نیاز به تجهیزات کامل و زیادی از جمله لباس، کلاه و محافظ صورت، جلیقه، اسلحه شلیک توپ و توپ رنگی دارد به علاوه زمین با موانع و پناهگاه‌ها تجهیز شده است به همین دلیل هم هزینه آن کمی بالاتر بوده و در رده تفریحات لوکس قرار گرفته است. در این بازی دو تیم با توپ‌های رنگی یکدیگر را هدف قرار می‌دهند و خوش می‌گذرانند. اگرچه این توپ‌ها با رنگ پر شده‌اند اما آن‌ها را دست کم نگیرید، ضرب آن‌ها بدون محافظ می‌تواند کبودی به جا بگذارد.

 

سفر به مشهد در ایام کرونایی

۲۴ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران