سفر پاییزی به کیش در سال ۲۰۲۱

جاذبه‌های گردشگری کیش
سفر پاییزی به کیش در سال ۲۰۲۱

کیش یکی از پربازدیدترین نقاط توریستی ایران است و سالانه گردشگران خارجی و داخلی فراوانی با تور کیش به این خطه سفر می‌کنند و سفری لذت بخش را با وجود انبوه جاذبه های این شهر تجربه می‌نمایند. مراکز خرید متنوع، مکان‌های تفریحی، غذاکده‌های فراوان و سواحل زیبا، از جمله مهمترین نقاط گردشگری کیش به شمار می‌آیند. و اما اگر به دنبال سفر پاییزی به جزیره زیبای کیش هستید، باید بگوییم این انتخاب از برخی جهات می‌تواند بسیار عالی باشد.

در این فصل هم می‌توانید از آب و هوایی بهاری و لطیف برخوردار شوید و هم اگر عاشق قدم زدن زیر باران هستید، این فصل بارندگی بیشتری را نسبت به سایر فصول به شما هدیه می‌دهد. همچنین می‌توانید از تخفیفات پاییزی، جشنواره‌ها، ساحل گردی و تفریحات آبی نیز بهره ببرید. به هر حال ما تصمیم داریم یک راهنمای جامع از سفر پاییزی به کیش ارائه دهیم و پیشنهاداتی عالی برای پربار شدن هر چه بیشتر این گشت و گذار را برایتان به ارمغان آوریم. پس با ما همراه شوید!

 

آب و هوای کیش در پاییز

اگر در فصول مختلف با تور کیش سفر کرده باشید، حتما می‌دانید که این منطقه هیچگاه سرمای سخت زمستان را به خود ندیده و در بهار، پاییز و زمستان آب و هوایی معتدل دارد و البته در تابستان بسیار گرم و شرجی می‌شود.

از آنجا که در پاییز کیش معمولا رطوبت و بارندگی نسبت به سایر فصول بالاست، بنابراین ممکن است تعداد گردشگران جزیره کمتر باشد. با اینحال این امر مزایایی را نیز به دنبال دارد از جمله پایین بودن هزینه‌ها و عدم ازدحام و شلوغی. به خصوص اگر گرمای تابستان برایتان خوشایند نیست، می‌توانید همان اوایل پاییز را برای سفر انتخاب کنید که هنوز از  رطوبت بالا خبری نیست و به نوعی هوای بهاری را در این فصل تجربه خواهید کرد. با اینحال با وجود بارش‌های مکرر، نیازی نیست در این فصل خانه نشین شوید، بلکه می‌توانید با آمادگی کامل در سطح شهر به گشت و گذار بپردازید.

 

جاذبه‌های اصلی کیش از تاریخی تا ساحلی

وسایل لازم برای سفر پاییزی به کیش

برای امری شغلی به این جزیره سفر می‌کنید؟ آیا به اشتیاق خرید و مراکز خرید متعدد این شهر به کیش می‌روید؟ آیا عاشق ساحل گردی و بهره مندی از حال و هوای دریا هستید؟ بسته به اینکه هدفتان از سفر با تور کیش چیست، می‌توانید چمدانی بزرگ یا متوسط با وسایل ضروری را برای این سفر را آماده کنید. در ضمن اینکه کدام هتل را برای اقامت انتخاب می‌کنید هم در انتخاب وسایل سفر نقش دارد. مثلا بسیاری از هتل‌ها وسایل شخصی ضروری از جمله سشوار، دمپایی، حوله و نظایر اینها را در اختیارتان قرار می‌دهند. بنابراین لازم نیست بابت این موارد، چمدانتان را سنگین کنید و در نتیجه باید در مورد کلیه لوازم شخصی، اول امکانات هتل را در نظر بگیرید.

پیشنهاد می‌کنیم تعداد محدودی کفش و لباس با خود بردارید و نهایتان در پایان روز آنها را بشویید و برای روز بعد آماده کنید، به جای اینکه انواع پوشاک را با خود حمل کنید. در ضمن قطعا در سفر پاییزی، به چتر و بارانی و لباس‌های گرم نازک نیاز خواهید داشت. و البته بهتر است این لباسهای گرم را قبل از سفر بپوشید و در چمدان جای ندهید که جای زیادی اشغال می‌کنند.

عینک آفتابی، مایو، کرم ضد آفتاب، کلاه حصیری را فراموش نکنید و اگر با فرزند خردسال سفر می‌کنید حتما برایش وسایل بازی به همراه داشته باشید. در ضمن در مورد وسایل شخصی نظیر کرم‌ها و لوسیون‌های خاص، نوع مسافرتی را انتخاب کنید تا جای کمتری اشغال نمایند. برای شارژ وسایل الکترونیکی، حتما پاوربانک و مبدل پریز همراه داشته باشید و حداقل تعداد وسایل الکترونیکی را با خود به کیش ببرید. مثلا نیازی به مونوپاد نیست و یا اگر نیازی مبرم به لپ تاپ یا دوربین ندارید، همان گوشی هوشمند کفایت می‌کند.

اگر می‌خواهید برای اجاره خودرو در کیش اقدام کنید، حتما گواهینامه‌تان را همراهتان داشته باشید. اگر به جز چمدان، کیف دستی هم حمل می‌کنید، یک کپی از مدارک شناسایی‌تان را نیز در آن داشته باشید. و در نهایت اگر با خودروی شخصی سفر می کنید، باید اصل و کپی از مدارک خودرو نظیر کارت خودرو، برگه معاینه فنی و گواهینامه راننده خودرو و همچنین برگه کاپوتاژ را نیز به همراه داشته باشید.

خرید در پاییز کیش

راستش را بخواهید شاید هیچ فصلی به اندازه پاییز، برای خرید ایده آل نباشد. زیرا اغلب کالاها دارای حداکثر تخفیف بوده، جشنواره‌های تخفیف ۵۰ درصدی برگزار می‌شوند و در کل خریدی مقرون به صرفه را برای مسافران تور کیش به ارمغان می‌آورند. البته این ارزانی، در مورد قیمت بلیط هواپیما و نیز مبلغ اقامت در هتل‌ها هم صدق می کند. زیرا بسیاری از افراد، هوای بارانی و مرطوب را دوست ندارند و بنابراین تعداد مسافران پاییزی کیش نسبت به سایر فصول کمتر است.

از طرفی برخی از مراکز خرید کیش، مراسم قرعه کشی و جوایزی را برای کسانی که خرید می‌کنند درنظر می‌گیرند. بدین ترتیب حتی خرید سوغاتی برای عزیزانتان نیز بسیار مقرون به صرفه‌تر از سایر فصول تمام خواهد شد. و اما از محبوب‌ترین مراکز خرید کیش می‌توان به بازار مروارید، بازار مریم، بازار مرجان کیش، بازار پردیس ۱ و ۲ و همچنین بازار زیتون اشاره کرد. هوای بارانی هم چیزی از لذت خرید کم نمی کند، زیرا مراکز خرید عمدتا سرپوشیده هستند. همچنین اغلب مراکز خرید پرطرفدار، دارای امکانات تفریحی و رفاهی کافی نظیر کافه‌ها و رستوران‌ها و فضایی برای بازی کودکان هستند.

در ادامه، بیایید به برخی از بهترین جاذبه‌های گردشگری کیش برای بازدید در فصل پاییز بپردازیم:

درختان نارگیل

باید گفت جزیره کیش، دارای چندین ساحل زیبا مشرف به خلیج فارس است و ساحل درختان نارگیل نیز که در قسمت شرقی جزیره با مساحتی بالغ بر ۲۰۰۰۰ متر مربع قرار دارد، از پرطرفدارترین این سواحل به شمار می‌آید. این ساحل که حال و هوایی استوایی و جنگلی را در کنار دریا ارائه می‌دهد، همراه با شن‌های مرجانی و خنکای نسیم پاییزی، فضایی به یادماندنی را در ذهن گردشگران تور کیش ثبت می‌کند و یکی از بهترین مکانها برای ثبت عکس‌های یادگاری از این سفر است. و البته به یاد داشته باشید که هوای بارانی اینجا نیز، زیبایی‌های خود را دارد.

 

معرفی پارک ساحلی سیمرغ کیش

کشتی یونانی

کشتی یونانی، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری کیش است و ترکیب آن با منظره غروب آفتاب، شاهکاری بی‌بدیل خلق می‌کند و یکی از بهترین صحنه‌ها برای ثبت عکس های اینستاگرامی محسوب می شود. مهم نیست در چه فصلی و در چه آب و هوایی از این اثر دیدن می‌کنید، زیرا همیشه زیبایی هایی را برای ارائه به گردشگران در چنته دارد. اگر می‌خواهید از داخل کشتی هم دیدن کنید، باید لباس غواصی پوشیده و در داخل کشتی و دنیای زیر آب به گشت و گذار بپردازید. این کشتی به گل نشسته که در سال ۱۳۲۲ ساخته شد، دارای مالکین متعددی بوده و در نهایت به مالکیت یک شخص یونانی درآمد و دلیل نامگذاری این کشتی همین است.

پارک دلفین‌ها و باغ پرندگان 

پارک دلفین‌های کیش بسیار محبوب است و تقریبا تمام کسانی که به این جزیره سفر می‌کنند حتما سری هم به دلفین‌ها می‌زنند! این پارک، اولین پارک دلفین ایران به شمار می‌آید و همراه با باغ پرندگان از مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هکتار برخوردار است و در عین حال فضای سبز آن حدود ۱۰۰ گونه گیاهی را نیز در خود جای داده است. در اینجا علاوه بر دلفین‌ها، می‌توانید به تماشای پنگوئن‌ها و شیرهای دریایی، گربه دریایی و گراز دریایی بنشینید و نظاره گر نمایش‌های هنرمندانه آنها همراه با مربیانشان باشید و حتی می‌توانید با آنها عکس‌های یادگاری بگیرید.

باغ پرندگان نیز ۵۹ گونه  از پرندگان سراسر جهان و به تعداد تقریبی ۱۰۰،۰۰۰ پرنده را به نمایش می‌گذارد که بدون هیچ قفس و حصاری در فضایی بزرگ آزادانه به زندگی مشغولند. بنابراین اگر به انواع پرندگان از جمله شترمرغ، پلیکان، لک لک، توکان، قو، طوطی ماکائوو، طاووس و نظایر اینها علاقمندید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از باغ پرندگان کیش دیدن کنید.

آکواریوم جزیره‌ کیش

یکی دیگر از جاذبه‌های کیش که روحیه علاقمندان به دنیای زیر آب را اغنا می‌کند، آکواریوم کیش است. این فضای سربسته که در فصل پاییز نیز طرفداران خود را دارد، در واقع کامل‌ترین آکواریوم کشور به شمار می‌آید و به همگان اجازه تماشا و لذت بردن از حیات زیر آب و آبزیان خلیج فارس را می‌دهد. در ضمن این مکان، برای پژوهشگران و دانشجویان نیز منبع مطالعاتی قابل توجهی است. بعلاوه در اینجا می‌توانید شاهد موجودات دریایی تاکسیدرمی شده باشید.

 

راهنمای سفر ۳ روزه به کیش

شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره که در دوره ساسانیان شکل گرفته و قدمت آن به ۸۰۰ سال پیش باز می‌گردد، در بخش شمالی جزیره کیش واقع شده و در حال حاضر تنها ویرانه‌هایی از آن باقی مانده است. وسعت این شهر، ۱۲۰ هکتار بوده و در ارتفاعی ۱۰ متری روی صخره‌ای واقع شده است. برای گشت و گذار در تمام قسمت‌های این اثر تاریخی، نیاز به حداقل ۳ ساعت زمان خواهید داشت و البته برخی از جاذبه‌های دیدنی شهر از جمله شهر تاریخی کاریز در نزدیکی این مکان واقع شده‌اند.

آب انبار کیش

این آب انبار، در سال ۱۳۷۲ روی آب انباری قدیمی که برای جمع کردن آبهای سطحی ساخته شده بود، شکل گرفت. این آب انبار سنتی که در شمال جزیره کیش و در نزدیکی شهر باستانی حریره واقع شده، با هدف ذخیره آب آشامیدنی برای فصل گرما و مقابله با کم آبی ایجاد شد و معماری آن از سبک معماری‌های سنتی یزد الهام گرفته شده است. این اثر، دارای یک گنبد و ۵ بادگیر است که  به خنک نگه داشته شدن فضای داخلی بنا کمک می‌کنند.

شهر تاریخی کاریز

کاریز که به معنای قنات است، در گذشته برای تامین آب آشامیدنی مردمان این خطه مورد استفاده قرار می‌گرفته و امروزه کاربری آن تغییر یافته و بعنوان یک شهر باستانی با قدمتی ۲۵۰۰ ساله پذیرای مسافران تور کیش است. این ساختار زیرزمینی که از هوای خنک، سقف مرجانی و صدفی و فسیل‌های باستانی برخوردار است، در سال ۱۳۷۸ مورد بازسازی و مقاوم سازی قرار گرفت تا بتواند پذیرای بازدیدکنندگان باشد.

در شهر تاریخی کاریز می‌توانید در عمق ۱۶ متری زمین به گشت و گذار بپردازید و از بازارچه، کافه و رستوران و امکانات رفاهی بهره مند شوید. البته جاذبه‌های باستانی متعددی در کیش وجود دارند از جمله خانه اعیانی کیش که پیشنهاد می‌کنیم در روزهای غیربارانی و آفتابی از آنها دیدن کنید.

تفریحات آبی

اگر در پاییز به جزیره کیش سفر می‌کنید، همچنان می‌توانید از تفریحات آبی بهره مند شوید. اتفاقا این تفریحات برایتان ارزان تر تمام خواهند شد، زیرا همانطور که پیشتر اشاره کردیم، در فصل پاییز بسیاری از امکانات شامل تخفیف می‌شوند. بنابراین اگر هوا بارانی و سرد نبود، می‌توانید از فرصت غواصی، شاتل سواری، قایق‌های آکواریومی، فلای بورد و کلیه تفریحات آبی لذت ببرید. برای آشنایی بیشتر توصیه می‌کنیم حتما مقاله لذت تفریح‌های آبی هیجان انگیز در کیش را نیز مطالعه کنید.

گفتنی است اگر هم به دنبال سواحل آرام برای پیاده روی روی شن‌های ساحلی و استراحت هستید، تا اواسط پاییز این محدوده بسیار خوش آب و هوا و خلوت است و یکی از بهترین زمانها برای کسب آرامش به شمار می‌آید.

 

سفر به کیش و تفریح در کشتی‌های آکواریومی

تفریحات هیجان انگیز

علاوه بر تفریحات آبی و ساحل گردی و همچنین بازدید از مکان‌های تاریخی  و مراکز خرید، جزیره کیش امکانات تفریحی بسیار زیادی را در خود جای داده و به خوبی از مهمانانش پذیرایی می‌کند. اگر به دنبال هیجان هستید، می‌توانید به قلعه وحشت کیش بروید، سافاری کیش را امتحان کنید و اتاق فرار و پینت بال کیش نیز گزینه‌هایی هستند که آدرنالین را بسیار افزایش می‌دهند. البته اگر خیلی شجاعت دارید، بانجی جامپینگ و جایروکوپتر را نیز می‌توانید امتحان کنید.

برخورداری از همه این تفریحات در پاییز نیز میسر است و برای تفریحات فضای باز بهتر است روزهای غیربارانی را انتخاب کنید و در روزهای بارانی، صرفا به جاذبه‌های سرپوشیده و یا مراکز خرید و شکم گردی بسنده نمایید.

شکم گردی

شکم گردی تنها چیزی است که هیچ ربطی به آب و هوا ندارد و در هر شرایطی و هر گوشه و کناری از جزیره، می‌توان کافه یا رستورانی را یافت و ساعاتی را به استراحت و خورد و خوراک و دورهمی با همسفران گذراند. برخی از این غذاکده‌ها، انواع غذاهای محلی و بین المللی را سرو می‌کنند و برخی دیگر، تنها به ارائه غذاهای محلی جزیره کیش از جمله خبیصه، کله کندی قلیه ماهی، مضروبه، خورشت میگو، پودنی، برنج بریانی، هریسه، مارگوگ، سمک مشوی و غیره مشغولند. توصیه می کنیم در سفر با تور کیش، از این غذاهای لذیذ محلی غافل نشوید.

اقامت در کیش

در نهایت باید بگوییم همانند تمام امکانات کیش، اقامتگاه‌های این جزیره نیز در فصل پاییز تخفیفات قابل توجهی را به گردشگران ارائه می‌دهند. بنابراین می‌توانید در یکی از هتل‌های مطرح جزیره از جمله هتل داریوش کیش، هتل مارینا، هتل ترنج کیش، هتل پاناروما، هتل آرامیس پلاس، هتل میراژ، هتل پارمیس، هتل ویدا و هتل شایان اقامت کنید. اما اگر همچنان به دنبال اقامتی ارزان‌تر هستید، بهتر است به هتل‌های درجه ۲ و ۳ نظیر هتل تعطیلات، هتل فانوس، هتل ققنوس، هتل سان رایز، هتل سارا، هتل سیمرغ و هتل آفتاب شرق فکر کنید.

گزینه مقرون به صرفه دیگر، اقامتگاه‌های بومگردی هستند که البته امکانات محدودتری نسبت به هتل‌ها دارند. اما در عین حال از جوی صمیمی، دورهمی‌ها و شب نشینی‌ها و همچنین فضای آرامش بخشی برخوردارند.

 

غذای ایتالیایی در بهترین رستوران‌های کیش

۲۳ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران