سفر با تور کیش در فصول مختلف سال

جاذبه‌های گردشگری کیش
سفر با تور کیش در فصول مختلف سال

جزو عاشقان خلیج فارس هستید؟ سفر به جزیره‌ای بی‌نظیر در میان آب‌های خلیج فارس با تور کیش بهترین گزینه شما در همه فصول است. منطقه‌ای آزاد در ایران، که باعث می‌شود تجربه‌های فوق‌العاده‌ای از تفریحات آبی، هتل‌های لوکس و چشیدن غذاهای دریایی شگفت‌انگیز داشته باشید. هوای تمیز تنفس کنید، کنار ساحل قدم بزنید و موجودات دریایی را تماشا کنید.


آب و هوای کیش

اختلاف دمای جزیره کیش گاهی ممکن است به ۹ درجه نیز برسد اما هیچگاه سرمای شدیدی در این جزیره حس نخواهید کرد. آب و هوای کیش مرطوب و بارندگی زیاد است. معمولا گردشگران هوای بارانی را زیاد نمی‌پسندند به این دلیل که حرکت کشتی‌ها به سمت اسکله کیش ممنوع می‌شود. دریا طوفانی شده و ممکن است از تفریحات آبی یا آفتاب گرفتن کنار ساحل خبری نباشد. اگر از طریق کشتی به این جزیره می‌روید، می‌بایست تا زمانی که هوا دوباره آفتابی شود، در بندرگاه آفتاب یا بندر چارک منتظر بمانید. اگر از قبل پرواز رزرو کرده‌اید هم بهتر است آب و هوا را قبل از سفر به کیش بررسی کنید. آب و هوای جزیره کیش در هر فصل از سال متفاوت است و آب و هوایی را که بتوان آن را بهترین زمان برای سفر شما به کیش دانست، کاملا بستگی به هدفتان از سفر به این جزیره دارد.

 

گشت‌و گذار یک روزه در جزیره کیش


بهار

نوروز و بهار یکی از بهترین فصول برای سفر به هر کجای سرزمینمان است. هوا در همه جا عالیست و روزهای تعطیلی بسیار. در بهار، آب و هوای کیش ملایم است و بادهای شدید و بارش‌های تند هوای شرجی زیاد اتفاق نمی‌افتد. پس بهار بهترین گزینه برای همه افراد با همه نوع سلیقه و هدف سفر است.

 


تابستان

آب و هوای کیش در تابستان گرم و شرجی است. بارندگی زیاد نیست و گرمای بیش از حد این جزیره گاهی ممکن است به ۵۰ درجه سانتیگراد برسد. تابستان می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که مشکلی با گرما ندارند و به قول معروف سرمایی هستند و عاشق سفر به مناطق گرمسیرند. دسته دیگری نیز وجود دارند که عاشق خریدند و خرید کردن را به همه چیز ترجیح می‌دهند. برای آنها هم به دلیل برگزاری جشنواره‌ها و تخفیفات بسیار در فصل تابستان، سفر کردن بسیار لذت‌بخش خواهد بود چرا که در تمام فروشگاه‌ها و ماشین‌ها کولر و تهویه وجود دارد و شما را در شرایط مناسبی قرار می‌دهد. این جشنواره‌ها معمولا از ۱۵ تیر ماه هر سال تا ۱۵ شهریور ماه ادامه دارد. همچنین این فصل برای تفریحات ساحلی و استراحت در آفتاب برای عاشقان آفتاب و ساحل نیز عالیست. در این فصل فوق‌العاده انواع جشن‌ها، برنامه‌ها و رویدادهای هیجان‌انگیز و شاد، تئاتر و کنسرت‌های موسیقی، ورزش‌های آبی و حتی زیباسازی‌های محیط شهری جزیره برای گردشگران تدارک دیده می‌شود.

 

۷ تفریح شبانه در سفر به کیش


پاییز

رطوبت هوا در پاییز به ۶۰ درجه هم می‌رسد و اگر جزو افرادی هستید که رطوبت و بارندگی آزارتان می‌دهد، بهتر است فصل پاییز را برای سفر خود انتخاب نکنید. از طرفی در این فصل تخفیف‌های قابل توجهی شامل اجناس مختلف فروشگاه‌ها می‌شود. هتل‌ها ارزان‌تر هستند و هزینه کمتری برای تور می‌پردازید. به علاوه اگر اهل تفریحاتی چون غواصی هستید، در صورتی که دریا طوفانی نباشد و زمان مناسبی را انتخاب کرده باشید، پاییز از جمله فصولی است که می‌توانید ارزان‌تر تفریح کنید و از آنجایی که خلوت‌تر است، لازم نیست زمان زیادی صرف انتظار کنید.

 


زمستان

در فصل زمستان کیش بارانی است. باران‌های شدیدی که باید از قبل برای روبرویی با آن آمادگی داشته باشید. اگر از دوستداران آفتاب و لم دادن در ساحل بر روی شن‌های گرم هستید، زمستان فصل مناسبی برای سفر شما نیست. اما اگر برای استراحت یا خرید به این جزیره می‌روید و از گرمای جنوب فراری هستید. زمستان بهترین زمان برای سفرتان با تور کیش است. دمای هوا بین ۹ تا ۲۲ درجه خواهد بود و می‌توانید از هوای سرد و خنک زمستان لذت ببرید که دقیقا دلیلی است که آن را به بهترین زمان سفر به کیش تبدیل می‌کند. دیگر از گرما کلافه نمی‌شوید و تا حدودی هوا معتدل محسوب می‌شود.

 

۷ سوغاتی معروف جزیره‌ی کیش

۱۴ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران