راهنمای سفر به آنتالیا همراه کودکان

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
راهنمای سفر به آنتالیا همراه کودکان

تعطیلات خانوادگی با تور آنتالیا عموما مربوط به لمیدن در کنار استخر، سرگرمی پر ماجرا در پارک‌های موضوعی و جستجوی ماجراجویی‌های عالی در فضای باز است. با آفتابی که در تمام طول سال دارد، سواحل برنده جوایز و هتل‌های در سطح جهانی، جای تعجب نیست که خانواده‌ها بارها و بارها به این استراحتگاه خیره کننده در ساحل مدیترانه ترکیه بازگردند. اگر برای اولین بار به آنتالیا سفر می‌کنید و در تعطیلاتی خانوادگی هستید و می‌خواهید برنامه ریزی برای روزهایی تکرار نشدنی داشته باشید، ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین برنامه را در سفر داشته باشید. در اینجا بهترین کارهای خانوادگی برای انجام دادن در آنتالیا برای بچه‌های کوچک و بچه‌های بزرگ‌تر را انتخاب کرده‌ایم تا همه اعضای خانواده سفری پرنشاط را تجربه کنند.

 

آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا نه تنها دارای بزرگ‌ترین آکواریوم تونلی جهان است، بلکه یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های آکواریومی در جهان نیز محسوب می‌شود. در داخل، کمتر از ۴۰ بخش با موضوع مختلف وجود دارد. در تونل ۱۳۱ متری پرسه بزنید و به هیبت کوسه‌ها و دیگر جانداران دریایی خیره شوید، سپس با گونه‌های شگفت انگیزی که در خانه خزندگان Fear Trophy خواهید یافت، روبرو شوید. این آکواریوم یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های آنتالیا است که همه از هر سنی عاشقش می‌شوند و برای کودکان تا بزرگسال سرگرم کننده و جالب است. این آکواریوم دقیقا در کنار ساحل کنیالتی و در مقابل نور خورشید قرار دارد. موزه دنیای برفی و یخ جایی است که می‌توانید از برف واقعی گلوله‌های برفی بسازید، به‌علاوه یک سینمای Oceanride XD که در آن می‌توانید فیلم‌های چند بعدی را تجربه کنید. بنابراین هر چیزی که یک گردش خانوادگی نیاز دارد را در اینجا خواهید داشت.

  • آدرس: Antalya Aquarium, Arapsuyu Mahallesi, Dumlupınar Blv. No:502, 07200 Konyaaltı/Antalya, Turkey
  • ساعت کار: همه روزه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۱ شب
  • تلفن: +90 (0)242 245 65 65

 

سرزمین شنی (Sandland)

برای تجربه‌ای که واقعا منحصربه‌فرد است، تمام خانواده را برای بازدید فراموش‌نشدنی از سندلند، یکی از رویدادهای برجسته مجسمه‌سازی شنی در جهان همراه کنید. سندلند (یا موزه مجسمه‌های شنی آنتالیا) جایی است که مجسمه سازان شنی متخصص از سراسر جهان دور هم جمع می‌شوند تا با استفاده از آب و شن، باشکوه ترین، پیچیده ترین و خلاقانه‌ترین مجسمه‌ها را بسازند. چیزی که برای سازندگان ۳ هفته کار شدید می‌طلبد، این است که مجسمه‌ها مقاوم باشند و برای ماه‌های آینده برای بازدیدکنندگان باقی بمانند. هر سال موضوع متفاوتی وجود دارد، مانند "افسانه‌ها" یا "امپراتوری‌ها"، بنابراین می‌تواند به همان اندازه که سرگرم کننده است، آموزشی نیز باشد.

 

۵ هتل برتر سه ستاره آنتالیا

  • آدرس: Sandland, Guzeloba Mahallesi Lara Caddesi Lara Birlik Halk Plajı, 07230 Muratpaşa/Antalya, Turkey
  • ساعت کار: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر (از مه تا اکتبر تا ساعت ۱۱ شب باز است)
  • تلفن: +90 (0)242 349 11 55

 

موزه اسباب بازی آنتالیا

در زمان به عقب برگردید و ببینید که چگونه اسباب بازی‌های کودکانه در طول قرن‌ها در موزه جذاب اسباب بازی آنتالیا تغییر کرده است. این موزه در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد ولی همچنان گسترش یافت تا این که در حال حاضر حدود ۳۰۰۰ اسباب بازی عتیقه را در خود جای داده است که برخی از آن‌ها را می‌توانید برای خود نگه دارید. قدمت اسباب‌بازی‌های نمایش داده شده به سال‌های ۱۸۰۰ برمی‌گردد و در زمان رو به جلو حرمت می‌کند تا امروزه با اسباب بازی‌های مدرن‌تر، با تعداد زیادی شخصیت‌های آشنا که بچه‌های کوچک شما آن‌ها را می‌شناسند. این جاذبه‌ای نیست که فقط کودکان از آن لذت ببرند در واقع شما هم به زمان‌های خود سفر خواهید کرد. چه تعداد از اسباب بازی‌های دوران کودکی خود را به یاد دارید؟ در حین کاوش در مارینا کالیسی به این موزه هم بروید.

  • آدرس: Antalya Toy Museum, Selçuk Mahallesi, Yat Limanı Sok No:112, 07000 Muratpaşa/Antalya, Turkey
  • ساعت کار: سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر
  • تلفن: +90 (0)242 248 49 33

 

آکوالند

هیچ تعطیلات خانوادگی بدون یک روز بیرون رفتن در یک پارک آبی پر از ماجرا کامل نخواهد بود. بنابراین، به آکوالند آنتالیا بروید و تمام وسیله‌های هیجانی و تجارب پر آدرنالین را تجربه کنید و اجازه دهید بچه‌ها در آفتاب گرم ترکیه خنک شوند. طیف وسیعی از جاذبه‌ها برای لذت بردن وجود دارد، از رودخانه‌سواری دیوانه‌وار گرفته تا سرسره‌های مسابقه‌ای اینجا مملو از سرگرمی‌های مختلف برای هر سلیقه‌ای است. شاید به اندازه کافی جرات داشته باشید که در یک سواری با تیوپ سیاه به تاریکی فرو بروید؟ یا با یک سرسره آبی نیمه لوله به سمت آسمان پرتاب شوید؟ برای کسانی که بچه‌های کوچک‌تر دارند، استخرهای زیادی برای آب بازی و جکوزی بار برای والدین وجود دارد که می‌توانند از آن لذت ببرند. به‌علاوه، وقتی گرسنه شدید، می‌توانید از یکی از رستوران‌های کنار استخر یا دکه‌های نوشیدنی و اسنک بروید.

 

بهترین بوتیک هتل‌های آنتالیا 

  • آدرس: Antalya Aqualand Dolphinland, Meltem Mh., Dumlupınar Blv. Konyaaltı Koruluğu, 07030 Muratpaşa/Antalya, Turkey
  • ساعت کار: ساعت ها بسته به فصل متفاوت است
  • تلفن: +90 (0)242 249 09 08

 

Aktur Park

لذت فعالیت‌های فضای باز را در پارک آکتور آنتالیا، یک پارک تفریحی کلاسیک در قلب شهر، تجربه کنید. سواری‌ها با استفاده از یک سیستم کارت پیش‌پرداخت کار می‌کنند، بنابراین به محض ورود باید آن را شارژ کنید. چند بشقاب پرنده با آدرنالین بالا و چرخشی وجود دارد که نوجوانان و بزرگسالان آن را دوست خواهند داشت، سپس جاذبه‌های کوچک‌تری مانند  بشقاب پرنده‌های کوچک‌تر، ماشین‌های تصادفی و چرخ و فلک سر به فلک کشیده وجود دارد. این پارک درست روبروی جاده مرکز خرید بزرگ 5M Migros قرار دارد که توسط یک پل عابر پیاده به هم متصل شده است، بنابراین می‌توانید هر دو مکان را در یک بازدید با هم انجام دهید. به خاطر گرمای هوا پارک در طول روز باز نبوده و از عصر با پایین رفتن آفتاب کار خود را شروع می‌کند.

آدرس: Aktur Park, Pınarbaşı Mahallesi, 07070 Konyaaltı/Antalya, Turkey

ساعت کار: دوشنبه تا جمعه از ساعت ۵ بعد از ظهر تا نیمه شب، شنبه تا یکشنبه از ساعت ۳ بعد از ظهر تا نیمه شب

تلفن: +90 (0)242 229 19 84

 

آبشارهای کورسونلو

با کشف شگفتی طبیعی خیره‌کننده آبشارهای کورسونلو اجازه دهید تخیل فرزندانتان به کار خودش را بکند و حس ماجراجویی و داستانی‌اش داستان سرایی کند. این آبشارهای زیبا که در فاصله کوتاهی از مرکز آنتالیا قرار گرفته‌اند، مانند چیزی شبیه قرار گرفتن در دنیای فانتزی را برای فرزندان شما به همراه خواهد داشت و زیبایی خیره کننده مناظر مختلف ترکیه را به نمایش می‌گذارند. مسیرها را از میان جنگل‌های سرسبز کاج و در امتداد رودخانه‌های جاری دنبال کنید تا آبشار ظاهر شوند. در اینجا می‌توانید مکانی آرام برای لذت بردن از یک پیک نیک پیدا کنید و لاک پشت‌ها، خرچنگ‌ها و ماهی‌ها را در آب ببینید. همچنین می‌توانید یک ماشین کرایه کنید و خودتان به سمت آبشار بروید. به علاوه تعدادی از شرکت‌ها سفرهای یک روزه را در آنجا ترتیب می‌دهند که کلا با آن‌ها از دردسر نجات پیدا خواهید کرد.

 

معرفی هتل ریکسوس پرمیوم آنتالیا

  • آدرس: Kursunlu Waterfall, Kursunlu Şelalesi, 07119 Aksu/Antalya, Turkey
  • ساعت کار: همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۸:۳۰
  • تلفن: +90 (0)242 433 22 18

 

ساحل لارا

استراحتگاه شلوغ ساحل لارا در آنتالیا با ساحل بسیار محبوبش به همین نام، درست در شرق آنتالیا واقع شده است. شن‌های طلایی ساحل لارا که در امتداد ساحل به طول ۱۲ کیلومتر کشیده شده، محیطی ایده‌آل برای لذت بردن از اوقاتی به یادماندنی و خاطره‌انگیز در کنار هم در تعطیلات خانوادگی خود فراهم می‌آورد. آن‌هایی که بچه‌های بزرگ‌تری دارند، ممکن است بخواهند انواع ورزش‌های آبی را امتحان کنند، در حالی که بچه‌های کوچک‌تر می‌توانند قلعه‌های شنی در شن‌های نرم بسازند یا در آب‌های کریستالی پارو بزنند. این ساحل دارای پرچم آبی است، بنابراین والدین می‌توانند مطمئن باشند که فرزندان کوچک‌شان می‌توانند از بازی در یک محیط تمیز و امن با تمام امکانات ضروری در نزدیکی خود لذت ببرند.

مسیر لیکیان

راه لیکیا که به دلیل داشتن یکی از بزرگ‌ترین مسیرهای طولانی در جهان معروف است، ۵۴۰ کیلومتر در امتداد ساحل، از آنتالیا تا اولو دنیز ادامه یافته است. البته ما از شما انتظار نداریم که بچه‌ها یا حتی خودتان تمام این مسیر را طی کنید، اما مطمئنا می‌توانید برای چند ساعت دوچرخه کرایه کنید و از یک ماجراجویی در فضای باز با هم لذت ببرید. خانواده‌هایی که بچه‌های بزرگ‌تر یا به‌خصوص فعال دارند، باید قبل از حرکت مقدار زیادی آب و کرم ضد آفتاب با خود ببرند تا مناظر باشکوهی که مسیر به آن معروف است را کشف کنند. اگر مایل به تجربه مسیر Lycian هستید اما ماجراجوی باتجربه‌ای نیستید، شرکت‌های دوچرخه سواری کوهستانی زیادی وجود دارند که تورهای راهنما در امتداد ساحل ارائه می‌دهند.

دوندورما دوکانی

فروشگاه Dondurma Dukkani زنجیره‌ای از بستنی‌فروشی‌های آنتالیا است که برای کودکان و بزرگسالان در هر سنی خوراکی‌های خوشمزه سرو می‌کند. همه ما می‌دانیم که بچه‌ها وقتی در محاصره خورشید، دریا و شن هستند چقدر هوس بستنی می‌کنند. اگرچه آن‌ها نمی‌توانند هر روز بستنی بخورند اما شاید بتوانید در این تعطیلات از این قاعده استثنا قائل شوید، زیرا تمام بستنی‌های این فروشگاه فقط با استفاده از میوه‌های تازه، فصلی، طعم‌های طبیعی و شیر محلی تهیه می‌شود. به علاوه این کمک می‌کند تا بسیار ارزان نیز باشد. اگر دیدید مقابل در صف تشکیل شده نگران نباشید زیرا کارکنان خوش برخورد آن‌ها سریع هستند و بازدیدکنندگان در صف منتظر نخواهند ماند. به علاوه، صف‌ها فقط می‌توانند نشانه یک بستنی عالی باشند.

 

بهترین هتل‌های کناکلی، آنتالیا

در یکی از بهترین هتل‌های خانواده پسند اقامت کنید

برای یک تعطیلات واقعا فراموش نشدنی برای شما و بچه‌ها، باید حتما در یکی از هتل‌های خانوادگی آنتالیا اقامت کنید. در اطراف آنتالیا چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد، اما اقامت در جایی که برای کودکان هم مناسب باشد می‌تواند در لذت کلی شما تفاوت ایجاد کند. هتل‌هایی نزدیک به ساحل وجود دارد برخی دارای استخر و پارک آبی و برخی دارای کلوب کودکان، مینی دیسکو و مهدکودک نیز هستند. جایی مانند Land of Legends Kingdom Hotel با پارک موضوعی خود در محل ممکن است برای نوجوانانی که نیاز به سرگرمی‌های بی وقفه دارند خوب باشد. کسانی که بچه‌های کوچک‌تری دارند، ممکن است هتل‌های ساحلی مانند Liberty Hotels Lara، با پارک آبی در محل یا هتل مجلل Titanic Beach Lara Resort را ترجیح دهند جایی که می‌توانید در حالی که بچه‌های کوچک در کلوپ بچه‌ها هستند، استراحت کنید.

۲۰ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران