جذاب‌ترین کارها در کونکالیِ آلانیا

جاذبه‌های گردشگری آلانیا
جذاب‌ترین کارها در کونکالیِ آلانیا

کوناکلی یک شهر ساحلی بسیار زیبا در آلانیا بوده که به خاطر سواحل جذاب و طبیعت چشم نوازش، محبوبیت زیادی در میان گردشگرانی دارد که به این منطقه از ترکیه سفر می‌کنند. این شهر کوچک چیزهای زیادی برای عرضه داشته و مسافران جدا از فعالیت‌های مختلف و بازدید از مراکز تاریخی و تطبیعی، می‌توانند در بازارهای مختلفش به خرید مشغول شوند یا تا پاسی از صبح در کلاب‌های شبانه به تفریح بپردازند.  همچنین وجود یک بندرگاه شلوغ با کشتی‌های تفریحی مختلف، تورهای مختلف دریایی را نیز پیش پای شما می‌گذارد.

اگر قصد سفر به تور آلانیا را دارید، بد نیست نگاهی به مقاله امروز ما انداخته و بیشتر با کوناکلی آشنا شوید.

 

ساحل کلئوپاترا (Kleopatra)

آلانیا و منطقه کوناکلی طی قرن‌ها تغییرات زیادی را به خود دیده و تاریخی بسیار پربار را به دوش می‌کشد و این را حتی در شلوغ‌ترین و توریستی‌ترین نقاطش نیز می‌توان دید. ساحل کلئوپاترا که معرو‌ف‌ترین ساحل کوناکلی به شمار می‌رود نیز نیز با زیبایی‌های طبیعی منحصر به فردش، اهمیت تاریخی نیز داشته و در بخشی از آن یک قلعه تاریخی بوده و در فاصله‌ی کمی از ساحل نیز یک سایت باستان شناسی را پیدا خواید کرد.

خود ساحل با شن نرم و جذابش در طول روزهای پربازدید آلانیا همیشه شلوغ است، با این حال به خاطر وجود سنگ ریزه‌های فراوان در آب، پیشنهاد می‌کنیم حتما با دمپایی وارد دریا شوید تا مشکلی برایتان پیش نیاید. آب شفاف و بسیار تمیز که در بیش‌تر طول سال گرم است و امکانات خیلی خوبی که در ساحل برایتان تدارک دیده شده، همه باعث می‌شود تا ساعاتی لذت بخش را در این جای کوناکلی داشته باشید. البته سواحل دیگری نیز در منطقه هستند که پیشنهاد می‌کنیم به سراغ آن‌ها نیز بروید اما برای این که یک به یک در این مقاله به آن‌ها اشاره نکنیم، بهترین و معروف‌ترین ساحل کوناکلی را ابتدا به شما معرفی کریم.

 

بهترین هتل‌های شهر قدیمی آنتالیا

برج قرمز (Kizil Kule)

این بنا که ساخت آن به قرن ۱۳ میلادی بر می‌گردد، یکی از بهترین جاها برای بازدید در کوناکلی به شمار می‌رود. برج در واقع بخشی از مجموعه قلعه آلانیا محسوب شده و درست در کنار بندرگاه واقع شده است که باعث می‌شود، دسترسی به آن‌جا نیز خیلی ساده باشد و برای دیدنش نباید مسیری طولانی را طی کنید.

این برج ۵ طبقه داشته که ۸۵ پلکان سنگی شما را در این برج که ارتفاعش به ۳۳ متر می‌رسد، شما را به بالاترین نقطه می‌رساند. همچنین دور این مجموعه با دیواری زیبا و ۱۲.۵ متری محافظت شده که رنگ سرخش با آبی دریا، یک کنتراست زیبا را به وجود می‌آورد. برج قرمز یک بار در دهه ۱۹۵۰ میلادی بازسازی شده و سپس از سال 1979 درهای آن برای بازدید عمومی گشوده شده است. همچنین شما می‌توانید در پایین‌ترین طبقه‌اش، از موزه‌ی کوچکی که اطلاعات تاریخی در مورد این بنا می‌دهد نیز بازدید کنید.

پارک آبی و دلفین پارک سیلانیا (Sealanya)

این مجموعه تفریحی بسیار جذاب در دو بخش ساخته شده که شامل پارک آبی و دلفین پارک می‌شود. بسیاری از گردشگران به خاطر دلفین پارک به سیلانیا می‌روند، جایی که می‌توانند نمایش‌های این موجودات بامزه را تماشا کنند یا حتی با پرداخت مبلغی نسبتا بالا، به شنا با آن‌ها بپردازند.

با این وجود بخش بزرگ‌تر که می‌توانید ساعات بیشتری را در آن‌جا به تفریح بپردازید، بخش پارک آبی بسیار بزرگ سیلانیاست. این بخش از پارک به غیر از استخرهای بزرگ و بازی‌های معمول، استخرهایی مخصوص به غواصی کم عمق نیز داشته که با آبی شفاف و دکورهای جذاب خود، یک جاذبه‌ی گردشگری فوق‌العاده در کوناکلی به شمار می‌آید. استخر آتلانتیس و استخر بزرگ گرم‌سیری که با ماهی‌های رنگارنگ پر شده از این دست هستند. همچنین یک تانک آبی بزرگ نیز در آن‌جا گنجانده شده که شما همراه با قفسی فلزی برای بازدید از کوسه‌ها در آن به داخل آب می‌روید. از جمله دیگر بخش‌های این مجموعه می‌توان به استخر مخصوص کودکان، رودخانه آب آرام که به دور پارک کشیده شده، رستوران و همچنین ساحل بزرگ سیلانیا اشاره کرد.

 

هتل ۵ ستاره Antique Roman Palace در آلانیا

 

گردش‌های دریایی در کوناکلی

اگر در سفر به آنالیا در کوناکلی اقامت داشتید، خیلی راحت می‌توانید از بندرگاه، گردش‌های دریایی مختلف را تجربه کنید. بخش زیادی از این سفرهای تفریحی، کروزهایی هستند که با دی‌جی و نوشیدنی و جمع‌های شلوغ، برای تفریح و خوش‌گذرانی چند ساعته به دل آب می‌روند و بخشی دیگر سفرهایی هیجان انگیز را برای شما ترتیب می‌دهند.

برای مثال شما می‌توانید از مقصد کوناکلی به تور غواصی در جاهای مختلف بروید، تور دیسکو شبانه را تجربه کنید، به تور ماهیگیری بروید که تمام تجهیزات در اختیار شما قرار داده می‌شود، به تماشای غروب آفتاب در دل آب بپردزاید یا از جاهای خاص برای شنا بازدید به عمل آورید. انتخاب‌های شما در این زمینه بسیار زیاد است و می‌توانید در زمان اقامتتان در کوناکلی، چند باری تجربه قایق سواری را در آب‌های آلانیا داشته باشید.

بازدید از غار داملاتاش

گردشگرانی که به کوناکلی می‌روند، حتما از غار داملاتاش که در فاصله‌ی بسیار کمی از مرکز شهر قرار دارد نیز بازدید خواهند کرد. این غار در سال ۱۹۴۸ به صورت کاملا اتفاقی کشف شد اما تصویر شگفت‌انگیز داخل آن باعث شد حالا یکی از غارهای شگفت‌انگیز ترکیه به حساب آمده و حتی بعضی‌ها تنها برای دیدن این مکان به این بخش از کشور بیایند.

ورودی غار بسیار بزرگ است و درونش نیز پلکانی بسیار خوب در نظر گرفته شده که همه بتوانند به راحتی از آن‌جا بازدید به عمل آورند. شکل خاص غار که به خاطر نفوذ آب‌ باران شکل گرفته باعث شده تا مردم محلی نام این مکان را داملاتاش به معنی سنگ‌های قطره‌ای بگذارند. غیر از تمام این زیبایی بصری که از آن باد کردیم، مردم زیادی معتقدند که هوای داخل غار به بیمارانی که از آسم رنج می‌برند کمک می‌کند و این مهم دلیل دیگری برای بازدید گردشگران از غار داملاتاش به حساب می‌آید. جالب است بدانید که دمای داخل غار به خاطر شرایط خاصی که دارد در طول سال تغییر نکرده و همیشه یکسان است.

تفریحات آبی در کوناکلی

چندین مجموعه تفریحات آبی در کوناکلی وجود دارد که فعالیت‌های متنوعی را برای شما فراهم آورده‌اند. از جت اکسی و اسکی روی آب تا پاراسیلینگ و سواری بر روی قایق‌های بادی، امکانات خیلی خوب با کیفیت بالایی در کوناکلی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

معروف‌ترین مجموعه تفریحات آبی در این منطقه، مرکز "Numan" است که مجموعا ۹ فعالیت مختلف را برای شما تدارک دیده که هیجان‌انگیزترین و گران‌ترین آن‌ها، فلای بورد است. این مجموعه تورهای مختلفی نیز برگزار می‌کند که می‌توانید در آن‌ها نیز شرکت کنید. البته Numan به خاطر اسم و رسمی که دارد، صد در صد ارزان‌ترین جا در کوناکلی نیست اما تجهیزات آن و مربیانی که دارد در منطقه بهترین هستند.

 

تفریحات تابستانی در بهترین سواحل آلانیا

بازارهای کوناکلی

در زمینه خرید کوناکلی خیلی جای جذابی در آلانیا به حساب نمی‌آید اما در این محل یک بازار شلوغ و چند مرکز خرید نسبتا پرطرفدار است که می‌توانید به آن‌جاها مراجعه کنید. بازار کوناکلی یک مکان نسبتا بزرگ است که مغازه‌های آن عموما به فروش اجناس ارزان و خوراکی‌های مختلف می‌پردازند. این بازار در یک فضای روباز واقع شده و در مرکز این شهر کوچک قرار دارد.

اما مرکز خرید "کوناکلی تایم‌سنتر" (Konakli Time Center) مکانی نسبتا با کلاس‌تر برای خرید بوده و اغلب برندهای معتبر ترک در آن شعبه‌ای دارند. این مکان تنها چند قدم از ساحل فاصله داشته و خیلی راحت می‌توانید در میان تفریحات خود سری به آن‌جا زده، در میان فروشگاه‌هایش چیزی برای خود انتخاب کنید یا در کافه‌های آن‌جا چیزی برای نوشیدن یا خوردن سفارش دهید. نِوا (Neva)  و مگامال (Megamall) از دیگر مراکز خرید کوناکلی به شمار می‌روند.

 

تفریحات شبانه در کوناکلی

کلاب‌های زیادی در این بخش از آلانیا هستند که می‌توانید برای یک شب جذاب و شاد به آن‌جاها مراجعه کنید. چند کلاب معروف این منطقه شامل Summer Garden، Club Hollywood و Tudors می‌شود که هر سه از جاهای بسیار عالی برای یک شب فوق‌العاده است.

با این وجود اگر می‌خواهید یک جای معروف و عالی بروید، پیشنهاد تمام گردشگرانی به کوناکلی رفته‌اند، Summer Garden خواهد بود. این مجموعه از سال ۱۹۹۱ در این منطقه فعالیت می‌کند و در روزهای مختلف، تم موزیک متفاوتی دارد و یک روز به موسیقی پاپ ترکی اختصاص داشته و بعضی شب‌ها نیز موسیقی هیپ هاپ در آن‌جا به گوش می‌رسد. این مکان یک فضای باز زیبا و باغ داشته که در کنارش یک دریاچه مصنوعی نیز دارد. دکور زیبا، ۴ بار مختلف، بخش VIP فوق‌العاده عالی و منو نوشیدنی‌های متنوع همه از امتیازات Summer Garden به حساب می‌آید. همچنین چند کلاب مخصوص در هتل‌های بزرگ نیز هستند که اگر در آن‌ها اقامت داشتید، می‌توانید شب به همان‌جاها مراجعه کرده و بدون دردسر شبی عالی را سپری کنید.

 

برترین هتل‌های کوناکلی

در پایان این نوشته بد نیست اشاره‌ای داشته باشیم به برترین هتل‌های این شهر کوچک در آلانیا تا در سفر به کوناکلی بتوانید در آن‌ها اقامت داشته باشید. از بهترین هتل‌های ۵ ستاره در این منطقه می‌توان به قصر حیدرپاشا (Haydarpasha Palace) و مجموعه ریزورت و اسپا آریا (Aria) اشاره کرد. هر دو این هتل‌ها جدا از امکانات بسیار خوب و ظاهر مجللی که دارند، بخش‌های تفریحی متنوع، چندین استخر و کلاب اختصاصی را نیز برایتان مهیا کرده‌اند. البته ریزورت آریا دارای یک ساحل اختصاصی نیز هست اما خب قیمت بالاتری هم دارد.

هتل‌های Kahya Resort‌، Anitas و Dizalya Palm Garden از دیگر هتل‌های محبوب کوناکلی بوده که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و انتخاب‌هایی عالی در این سفر به حساب می‌آیند.

 

با مراکز خرید آلانیا آشنا شوید

۰۸ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران