توریستی ترین نقاط سریلانکا را بشناسید

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
توریستی ترین نقاط سریلانکا را بشناسید

تور سریلانکا یک مقصد سفر شگفت انگیز است که طیف گسترده‌ای از مکان‌ها را برای بازدید ارائه می‌دهد. این جزیره که در اقیانوس هند و در سواحل هند واقع شده مجموعه‌ای باورنکردنی از محیط‌های زیبا را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد تا لذت ببرند و تجربه کنند. مسافران می‌توانند تاریخ شگفت انگیز جزیره را از دوران باستان تا دوره استعمار تا امروز در شهرهایی مانند کلمبو و کندی دنبال کنند. این جزیره نسبتا فشرده دارای هشت سایت میراث جهانی یونسکو است که در آن‌ها تاریخ حفظ شده است. مناظر خارق‌العاده در فضای باز و تجربیات سافاری را می‌توان در پارک‌های ملی بزرگ کشور پر از فیل، مانند یالا و اوداوالاوه یافت. سریلانکا همچنین بهشت ​​عاشقان ساحل است که توسط برخی از زیباترین سواحل جهان احاطه شده است.

 

کلمبو

کلمبو پایتخت سریلانکا امکانات شهری مدرن را با تاریخ رنگارنگ بومی و استعماری کشور ترکیب می‌کند. سریلانکا به عنوان یک ایستگاه کلیدی در مسیرهای تجارت جهانی ادویه جات، از دیرباز اهمیت استراتژیک برای قدرت‌های تجاری اروپایی داشته است. این کشور مستعمره پرتغال، هلند و اخیراً بریتانیا بوده است و همه این فرهنگ‌ها با فرهنگ بومی ترکیب می‌شوند و ترکیبی شگفت انگیز را تشکیل می‌دهند. شما می‌توانید این تأثیرات را در غذا بچشید، آن‌ها را در معماری و هنر ببینید و واقعا می‌توانید آن‌ها را در کلمبو احساس کنید. این شهر همچنین مملو از موزه‌ها و چیزهای دیگری برای دیدن و انجام دادن است که می‌توانند به شما در ارتباط با فرهنگ سریلانکا کمک کنند. کلمبو در حاشیه ساحل قرار داشته و یک فضای سبز بزرگ و منطقه ساحلی درست در قلب شهر ارائه می‌دهد که به شدت محبوب و پربازدید است. این زمین بازی عمومی شهر مکانی سرگرم کننده برای بازدید به خصوص در شب‌های جمعه و شنبه محسوب می‌شود.

کندی

کندی در مرکز سریلانکا واقع شده و پایتخت سابق سلسله سلطنتی سریلانکا، پایتخت اصلی کشور قبل از دوره استعمار محسوب می‌شود. نقطه اوج آنچه "عصر کندیان" نامیده می  شود بین قرن های ۱۵ و ۱۸، زمانی که این منطقه توانست مستقل باقی بماند در حالی که بیشتر مناطق ساحلی توسط قدرت‌های اروپایی مستعمره شدند، است. حتماً از موزه ملی کندی شهر دیدن کنید، زیرا این موزه داستان منطقه و مردم آن را از طریق نمایشگاه‌ها و مصنوعات نشان می‌دهد. در همان نزدیکی، معبد دندان مقدس یک زیارتگاه بودایی بسیار مقدس است که بخشی از مجموعه کاخ سلطنتی محسوب می‌شود.

 

تفریحات هیجان انگیز در سریلانکا

گاله

شهر گاله از طریق یکی از اولین بزرگراه‌های مدرن این کشور، حدود دو ساعت با ماشین از کلمبو فاصله دارد. این بندر تجاری باستانی عمدتا تاریخ استعماری خود را منعکس می‌کند و در اطراف یک قلعه بزرگ ساحلی قرن هفدهمی متمرکز شده است. گاله فورت (Galle Fort) یک شهر کاملا محصور شده است که اکنون مملو از هتل‌های بوتیک، مغازه‌ها و رستوران‌ها (همراه با ساکنان واقعی) است. کل این منطقه در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این مکان عالی برای کاوش با پای پیاده بوده و کل منطقه فورت بدون ماشین است. در اینجا به سختی کسی گم می‌شود زیرا از سه طرف توسط دریا احاطه شده است. خارج از قلعه، شهر توسط سواحل شگفت‌انگیز احاطه شده و مانند دیگر نقاط این کشور، ساحل شنی وسیع به آب شفاف و فیروزه‌ای منتهی می‌شود. حتی یک ساحل درست در زیر فانوس دریایی نمادین گاله وجود دارد.

Galle Face Green

نسخه سریلانکایی ساحل ونیز در لس آنجلس را می‌توان در ساحل گاله فیس گرین یافت که اگرچه جایی برای فرار از همه دنیا محسوب نمی‌شود اما هنوز هم مکانی برای استراحت، تماشای مردم و تفریح با دیگر سریلانکایی‌ها چه روز و چه شب است. همچنین جدای از ساحل، یک محوطه چمن بزرگ وجود دارد که مردم در آن پیک نیک و بازی می‌کنند. برای دریافت بهترین انرژی، جمعه یا شنبه شب به این شهر مراجعه کنید. می‌توانید از ساحل و آب لذت ببرید یا شاید بادبادکی را در باد همیشه حاضر به پرواز در آورید. شما می‌توانید کمی فوتبال یا کریکت بازی کنید زیرا همیشه بازی‌های پیک آپ در جریان است. روبروی ساحل فروشندگان و رستوران‌ها قرار دارد و منطقه فراتر از آن مملو از هتل‌هایی است که از قیمت‌های ارزان تا لوکس را برای تمامی بودجه‌ها ارئه می‌دهند. منطقه Galle Face Green در قلب مرکز شهر کلمبو، درست در مقابل فورت قرار دارد. شما خط افق را پشت سر خود دارید و دریای زیبا را در مقابل خود دارید. این منطقه بین جاده گال و اقیانوس هند است.

 

آیا سریلانکا کشوری امن برای سفر است؟

تانگاله

برای طیفی از تجربیات ساحلی، به منطقه Tangalle بروید. این در مرکز ساحل جنوبی جزیره و یک مقصد تفریحی محبوب است. طیف وسیعی از سواحل را در این منطقه خواهید دید، از خلیج‌های استوایی گرفته تا مناطق وسیع، بادگیر و سواحل به ظاهر بی‌پایان از شن‌های باز. همچنین می‌توانید سواحلی با خدمات، فروشندگان، و غرفه‌های کنار ساحل، و همچنین سواحل دورافتاده‌ای را پیدا کنید که تقریباً مطمئن هستید که در آن‌ها تنها خواهید بود. در اینجا شما همه چیزی برای هر سلیقه‌ای را خواهید یافت. در ساحل Rekawa، درست در شرق شهر یک منطقه بزرگ لانه سازی لاک پشت‌های دریایی و مرکز حفاظت وجود دارد که حتما باید بازدید از آن را در برنامه سفرتان بگنجانید.

 

بهترین زمان برای سفر به سریلانکا

الا

گاهی اوقات همانقدر که کیفیت یک سفر به مقصد مربوط می‌شود به ماجراجویی هم مرتبط است. یکی از نمونه‌های برجسته این جمله ما شهر کوچک و تپه‌ای الا است که اگرچه وسعت زیادی ندارد اما در میان مزارع سرسبز چای سریلانکا واقع شده و پر از مهمانسراهای کوچک، غذاهای شگفت انگیز، و مردم بسیار صمیمی است. الا یک فرار سرگرم کننده از شهر یا راهی برای لذت بردن از چند روز پیاده‌روی آرام در حومه شهر است. دلیل اصلی و بزرگی که مردم از الا دیدن می‌کنند، سوار شدن به قطار معروف کندی به الا در سریلانکا است. به آرامی مسیر خود را به سمت بالا و پایین تپه ها، از میان شهرهای کوچک، در میان مزارع چای سبز می‌پیچد تا سرانجام پس از حدود شش ساعت به شهر کوچک کوهستانی می‌رسد. این سواری یکی از زیباترین سفرهای قطار در جهان محسوب می‌شود که اگر از کلمبو شروع کنید می‌توانید سه ساعت به سفرتا اضافه کنید.

سیگیریا

درست همانند ماچو پیچو یا ماسادا، سیگیریا بازدیدکنندگان را طبیعت و ساختار خود تحت تاثیر قرار می‌دهد. این صخره عظیم طوری کنده کاری شده که از دور شبیه به قصر به نظر می‌رسد. این ویرانه‌ها در نزدیکی شهر دامبولا در بخش مرکزی کشور قرار دارند. این مجموعه کاخ که حدود ۱۵۰۰ سال پیش ساخته شده، بالای صخره‌ای ۲۲۰ متری با دیوارهای محکم قرار دارد. آن دیوارها دارای نقاشی‌های دیواری و کنده کاری های باستانی هستند که کل ساختار را به یک اثر هنری تبدیل می کند.

میریسا

اگر تنها حدود یک ساعت رانندگی به سمت شرق در امتداد ساحل گاله، به میریسا یک شهر کوچک با ساحلی خوش منظره و شنی با حاشیه‌های درختان نخل و خانه‌های متوالی مهمان‌خانه‌های عجیب و غریب و هتل‌های ساده می‌رسید که توریست‌ها عاشق سفر و استراحتی دنج و آرام در آن هستند. میریسا شهرستانی زیبا و دیدنی است که از زیبایی هیچ کم ندارد اما نسبتا از آرامش بیشتری برخوردار است.

 

با برترین سواحل سریلانکا آشنا شوید

۰۸ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران