نقاط کمتر توریستی و پنهان سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
نقاط کمتر توریستی و پنهان سریلانکا

سریلانکا بین مسافران ساحل دوست و حتی مسافرانی که عاشق سفرهای انفرادی هستند مقصدی شناخته شده است. این کشور کوچک آسیایی که دارای تاریخ و فرهنگ و سنتی غنی است اما باز هم چیزهای بیشتری در مورد آن وجود دار که شایئ همه مردم درباره آن‌ها ندانند. وقتی حرف از تور سریلانکا می‌شود همه در مورد شهرهایی مثل کلمبو، کندی، سیگیریا، یالا و فیل‌ها صحبت می‌کنند. اما در مورد سایر مکان‌های نه چندان معروف چطور؟ مکان‌های کمتر شناخته شده و ناشناخته زیادی وجود دارد که بیشتر مسافران به دلیل عدم آگاهی از آن‌ها غافل می‌شوند. ما در اینجا لیستی تهیه کردیم که به شما تجربه کامل‌تری از سفر به این کشور زیبای گرمسیری ارائه می‌دهد.

 

پناهگاه فیل پیناوالا در سریلانکا (Pinnawala Elephant Orphanage)

این پناهگاه محل زندگی فیل‌های یتیم و به اسارت گرفته شده و بزرگ‌ترین پناهگاه فیل در دنیا است که حدود ۹۳ فیل در آن زندگی می‌کنند. همچنین این پناهگاه در حدود ۹۵ کیلومتری کلمبو قرار دارد و با تاکسی دو ساعت در راه خواهید بود. این مکان با هر باغ وحشی که در گذشته با آن برخورد کرده‌اید متفاوت است. در اینجا، از فیل‌ها بسیار مراقبت می‌شود و هر روز یک تن غذا، بیش از ۲۵۰ کیلوگرم، تغذیه می‌شوند. بهترین بخش این است که بازدیدکنندگان هم مجاز به غذا دادن به حیوانات هستند، بنابراین شما نیز می‌توانید در این کار مشارکت داشته باشید و از نزدیک با این غول‌های مهربان رابطه دوستانه برقرار کنید.

 

راه‌هایی برای صرفه جویی در سفر به سریلانکا

جایا سری ماها بودی در سریلانکا (Jaya Sri Maha Bodhi)

این یک درخت انجیر مقدس در شهر باستانی Anuradhapura قرار دارد و اعتقاد بر این است که این شاخه‌ای از درختی است که بودا در زیر آن به روشنگری دست یافت. طبق روایات این اولین درخت کاشته شده توسط انسان با تاریخی شناخته شده است که هنوز هم وجود دارد. در واقع این درخت در سال ۲۸۸ قبل از میلاد کاشته شد و بیش از ۲۳۰۰ سال قدمت دارد! ر محا قرارگیری این درخت انجیر، درختان دیگری هم وجود دارد و اینطور نیست که جایا سری ماها بودی تنها درخت منطقه باشد، و این به محافظت از آن در برابر طوفان و حیوانات کمک می‌کند. با وجود چنین چیز شگفت انگیزی اما خیلی‌ها از آن کاملا بی‌خبرند!

هیل کانتری در سریلانکا (Hill Country)

هیل کانتری جزیره‌ای با قله‌های سبز و دامنه‌ای با چشم اندازهای خیره کننده است. بسیاری از گردشگران تور سریلانکا به دلیل مدت کوتاه زمان سفر یا حتی بدتر از آن، از این مکان اطلاعی ندارند، از این جزیره زیبا و دیدنی که روح آدمی را تازه می‌کند، دیدن نمی‌کنند. این جزیره پوشیده از مزارع چای است و حتی می‌توانید آبشارهایی را ببینید که بسیار زیبا هستند. شما می‌توانید از مکان های زیادی در اینجا دیدن کنید و بیشتر خود را در محاصره مزارع چای قرار دهید و از هوای معطر باغ‌ها تنفس کنید!

 

۱۰ فعالیت جذاب و توریستی در گاله

صخره پیدورنگالا در سریلانکا (Pidurangala Rock)

احتمالا صخره سیگیریا به عنوان مشهورترین جاذبه سریلانکا شناخته شده باشد اما در مورد پیدورنگالا چطور؟ این صخره در فاصله نه چندان دور از سیگیریا واقع شده و حتی به به عقیده خیلی‌ها از سیگیریا بهتر هم هست. اگرچه صعو به بالای سیگیریا راحت‌تر است اما اگر فردی ماجراجو هستید به خاطر مناظر دیدنی و بی‌نظیر پیدورنگالا، توصیه می‌کنیم حتما از آن دیدن کنید. در این صورت شما از طرفی، چشم انداز زیبایی به سیگیریا و از طرف دیگر به مناظر کوهستانی دارید که روح شما را جلا خواهد داد. توصیه می‌کنیم که به صورت گروهی و با تیم به بالا صعود کنید تا امنیت بیشتری داشته باشید. به علاوه تماشای طلوع آفتاب از اینجا با انوار طلایی آن به غایت بهشتی و خیره کننده است.

رشته کوه ناکلز در سریلانکا (Knuckles Mountain Range)

این رشته کوه از سال ۲۰۱۰ به عنوان بخشی از فهرست میراث جهانی طبیعی یونسکو به ثبت رسیده اما هنوز برای بسیاری ناشناخته است. رشته کوه ناکلز مکانی زیبا است که درست در مرکز کشور واقع شده است. در حالی که ممکن است صعود مستقیم به قله برای همه مناسب نباشد، کوهنوردی در اینجا قطعا یک گزینه جذاب و وسوسه انگیز است چرا که می‌توانید پرندگان و حیوانات زیادی را در طول مسیر مشاهده کنید. بنابراین اگر بتوانید گروهی از افراد را برای سفر با آن‌ها پیدا کنید، حتما از رفتن به آن چشم‌پوشی نکنید.

کارخانه چای مزرعه آبی در سریلانکا (Blue Field Tea Factory)

سریلانکا به خاطر تولید چای و اهمیت صادرات آن در دنیا شناخته شده است. به همین دلیل است که چای سیلان شهرت جهانی دارد و برخی می‌گویند این چای بهترین چای دنیاست. در حالی که اکثر مردم از مزارع چای بازدید می‌کنند، بازدید از یک کارخانه چای از موارد در لیست کارهای توریستی آن‌ها نیست. از کارخانه چای بلو فیلد بازدید کنید و گشتی در اطراف بزنید که شاید نهایتا ۱۵ دقیقه طول بکشید. این یک تور عالی است که در آن با انواع مختلف چای و روش تهیه آن آشنا خواهید شد، که شاید هرگز در مورد آن‌ها چیزی نمی‌دانستید.

 

شرایط آب و هوایی سریلانکا را بشناسیم

ریتیگالا در سریلانکا (Ritigala)

ریتیگالا جایی منحصر به فرد است که می‌توان آن را هم کوه یا صومعه بودایی باستانی یا هر دو بنامید. یعنی ریتیگالا نه تنها کوهی زیبا بلکه خرابه‌های باستانی صومعه هم هست که تقریبا می‌توان گفت بهترین بخش دیدنی آن محسوب می‌شود. این صومعه بیش از ۵ هزار سال پیش تاسیس شد و هنوز هم بقایای آن باقی مانده است. با این همه اگر صومعه تاریخی و ویرانه‌هایش شما را هیجان زده نمی‌کند قطعا مناظر خیره کننده اطراف این کار را خواهد کرد. ریتیگالا بلندترین قله کوه سریلانکا است که از قله های معروفی مانند سیگیریا، دامبولا و میهینتال بلندتر است. ریتیگالا خیلی دیدنی است و این را وقتی از آن بالا رفتید متوجه خواهید شد.

ساحل کالپیتیا ر سریلانکا (Kalpitiya Beach)

سواحل ماسه سفید و بسیار زیبایی در سریلانکا وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. فرقی نمی‌کند در سفری خانوادگی هستید یا عاشقانه به هر حال سواحل سریلانکا بخش جدا نشدنی سفر شما خواهد بود. یکی از این سواحل، ساحل Kalpitiya است که در آن می‌توانید دلفین‌های زیادی را تماشا کنید که در اطراف شنا می‌کنند و از شنا و شیطنت لذت می‌برند. می‌توانید انتخاب کنید که آن‌ها را از ساحل تماشا کنید یا با قایق سواری آنها را از نزدیک تماشا کنید. اگر بین نوامبر و مارس به این شهر سفر کنید، می‌توانید تعداد زیادی دلفین را ببینید، و صحنه واقعا بی‌نظیر است، چیزی که کلمات نمی‌توانند آن را توصیف کنند!

 

معرفی میراث جهانی تاریخی و طبیعی سریلانکا

موزه نیروی هوایی کلمبو در سریلانکا (Air Force Museum – Colombo)

تعداد زیادی هواپیمای عتیقه و قدیمی از جمله هواپیما و هلیکوپتر در این موزه قرار دارد که جلوی هر کدام از این‌ها پلاکاردهایی نصب شده است که اطلاعات زیادی را راجب هر کدامشان ارائه می‌کند و برخی از بهترین‌ها را می‌توان در آشیانه دید. اگر عاشق هواپیما هستید، این مکان برای شما بهشتی جذاب خواهد بود.

کپی کده در سریلانکا (Kopi Kade)

درست است که سریلانکا به خاطر چای معروف است اما برای قهوه چطور؟ کپی کده به معنی کافی شاپ، جایی برای نوشیدن بهترین قهوه‌ها در پایتخت این کشور است. نه تنها قهوه فوق‌العاده و شگفت‌انگیز است، بلکه محیط آن نیز عالی است. مبلمان مینیمالیستی هستند که به نوعی آرامش بخش هستند. با دیدن آن متوجه خواهید شد که در مورد چه چیزی صحبت می‌کنیم. این کافی شاپ این در خیابان استراتفورد در کلمبو واقع شده است و حتما باید به آن سری بزنید.

 

زیباترین معابد سریلانکا

جزیره دلفت در سریلانکا (Delft Island)

این جزیره در تامیل «ندونتیو» نامیده می‌شود و در محلی با همین نام شناخته می‌شود. این در فاصله دور در جافنا در سریلانکا، که در منطقه شمالی کشور است واقع شده. رسیدن به آن مکان بسیار سخت و دشوار است، چه رسد به کشف آن. با این حال، اگر موفق به رزرو یک تاکسی خصوصی شوید، می‌توانید به سرعت به اینجا برسید و در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. سپس، باید با قایق سفر کنید، فقط یک یا دو در روز در دسترس است. اما با رسیدن به آنجا، حتی یک لحظه از گذراندن این جزیره را پشیمان نخواهید شد!

وِوروکانالا ویهرا در سریلانکا (Wewurukannala Vihara)

یکی از جاهایی که در سریلانکا برجسته است مکان‌های مذهبی آن است. وِوروکانالا ویهرا به پنج بخش تقسیم می‌شود. یکی از آن‌ها شامل مجسمه غول پیکر بودا است که بسیار دقیق تراشیده شده است. مجسمه‌ها و نقاشی‌هایی که زندگی بودا، خدایان، شیاطین و حیوانات را به تصویر می‌کشند در داخل آن قرار دارند. نه تنها برخی از این مجسمه‌ها تجربیات بی رحمانه مردم در گذشته را نشان می‌دهند، بلکه چیزی شبیه به آن را امروزه نیز می‌توان دید. باید حتما خودتان بروید و از نزدیک ببینید.

بریف گاردن در سریلانکا (Brief Garden)

این باغ شگفت انگیز و زیبا در حقیقت توسط Bevis Bawa، برادر معمار افسانه‌ای سریلانکایی جفری باوا طراحی شده است. یک مجسمه عظیم، پرچین های بامبو، نیمکت‌ها، میزها، پرندگان، میمون‌ها، گل‌ها و گیاهان مختلف، حوض و پله‌های آبی در باغ وجود دارد و بیشتر شبیه یک جنگل است تا یک پارک. اما هر چه هست زیباست! بریف گاردن یا باغ زیبا یا بهشت کوچک هر چه دوست دارید آن را بنامید هرچه هست بی نهایت زیباست و جایی عالی برای عکاسی است.

 

راهنمای کامل شرکت در سافاری در سریلانکا

لیکگالا در سریلانکا (Lakegala)

واقع در دهکده میموره، در ۱۸۰ کیلومتری کلمبو، یکی از گنجینه‌های ناشناخته در این کشور پنهان شده است. اسم اینجا در زبان سینهالی به "صخره لانکا" ترجمه می‌شود. این قله حدود ۱۳۰۰ متر ارتفاع دارد، اما اکثر مردم تا قله صعود نمی‌کنند زیرا فقط برای کوهنوردان باتجربه بالا رفتن از آن ممکن است. با این وجود، می‌توانید از فضای سبز و دریاچه‌های مختلفی که Lakegala و روستای Meemure ارائه می‌دهند لذت ببرید. اگر عاشق پیاده‌روی هستید، نباید این را از دست بدهید زیرا واقعا زیبا و لذت بخش است.

جزیره کبوتر در سریلانکا (Pigeon Island)

همه با پارک ملی معروف یالا آشنا هستند و روزانه صدها نفر از آن بازدید می‌کنند. اما آیا در مورد پارک ملی جزیره پیگون چیزی شنیده‌اید؟ تنها یک قایق سواری کوتاه با ساحل نیلاولی فاصله دارد، بنابراین رسیدن به اینجا مشکل چندانی نیست. شما همچنین می‌توانید غواصی و اسنورکلینگ را در اینجا انجام دهید و همچنین پس از رسیدن، تعداد زیادی از حیوانات عجیب و غریب را از فاصله‌های دور و نزدیک ببینید. رایج‌ترین آنها لاک پشت سبز، ریدلی زیتونی و کبوتر معمولی است. این مکان محل پرورش کبوترها است و به همین دلیل نام پارک ملی را به خود اختصاص داده است.

 

آشنایی با جذاب‌ترین جزیره‌های سریلانکا

منبع

۰۴ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران