گردش در خیابان شوجاهوی (Xujiahui) شانگهای

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
گردش در خیابان شوجاهوی (Xujiahui) شانگهای

تور شانگهای به خودی خود یکی از محبوب‌ترین تورهای گردشی دنیاست که تقابل زیبایی از گذشته و مدرن را به تصویر می‌کشد در این شهر پر زرق و برق در کنار جاذبه‌های قدیمی و مغازه‌های سنتی شما می‌توانید مراکز جدید و فوق مدرن، سرگرمی‌های نهایی و آسمان خراش‌های نفسگیر را کاوش کنید. یکی از خیابان‌های فوق‌العاده تور شانگهای شوجاهوی است که در منطقه Xuhui واقع شده و به زیبایی تاریخ شهر و زندگی مدرن را به تصویر می‌کشد. در اینجا به بهترین جاذبه‌های این خیابان و فعالیت‌هایی که می‌توانید در آن انجام دهید می‌پردازیم.

 

مارک‌های آسیایی فوق‌العاده شیک را خریداری کنید

مراکز خرید شانگهای مقاصد پر زرق و برقی هستند، جایی خرید کردن در بین مراکز مدرن خرید آن به اندازه نوشیدن و غذا خوردن ضروری است. Grand Gateway 66، که به راحتی در نزدیکی ایستگاه مترو شوجاهوی واقع شده، از این قاعده مستثنی نیست. این بهشت مد با بیش از شش طبقه پر زرق و برق (به علاوه یک طبقه زیر زمین، واقع در اطراف Olé، یک سوپر مارکت بزرگ با شیرینی‌های خوشمزه) دارای بیش از ۴۰۰ بوتیک است. مارک‌های معروف بین‌المللی و آسیایی مانند Particle Fever و AAPE را می‌توانید در اینجا پیدا کرده و خریدهای خوبی را تجربه نمایید.

 

آدرس: No. 1, Hongqiao Road, near Zhaojiabang Road, Xuhui, Shanghai, PR China

 

به تماشای مسابقه فوتبال حرفه‌ای چینی بروید

سقف ورزشگاه شانگهای دیدنی‌است! سازه‌ای به طول ۳۰۰ متر و با پارچه‌ای پوشیده از پارچه که به بخشی نمادین از خط افق شهر تبدیل شده است. این مکان با ۶۰ هزار صندلی یک شاهکار مهندسی و همچنین یک نقطه عطف مدرن در شوجاهوی است. هواداران از سراسر چین برای تماشای مسابقات فوتبال بین ۱۶ تیم که سوپر لیگ اتحادیه فوتبال چین (به عنوان سوپر لیگ چین شناخته می‌شود) به اینجا هجوم می‌آورند، که اولین سفیر جهانی آن دیوید بکهام فوق ستاره بود.

 

تم پارک‌ اسمورف‌های دنیا در شانگهای

آدرس: 666 Tianyaoqiao Road, near Lingling Road, Xuhui, Shanghai, PR China

 

از تماشای اجرایی از یک نمایشنامه نویس معروف لذت ببرید

دیدن نمایشنامه‌ای که در طبقه پنجم مرکز خرید عظیم مترو سیتی خوجیاهوئی واقع شده کمی عجیب و حتی حوصله سربر به نظر می‌رسد اما با وجود اینکه در نزدیکی غرفه‌های چای و فروشگاه‌های بزرگ واقع شده، این تئاتر نباید بین فروشگاه‌های مجاور نادیده گرفته شود. استن لای، نمایشنامه نویس برنده جایزه، که بی‌بی‌سی او را "بهترین نمایشنامه نویس و کارگردان چینی زبان جهان" نامیده است، محل نمایش ۶۹۹ صندلی را برای نمایش آثار خود در سرزمین اصلی چین افتتاح کرده که در طول سال، این کارگردان آمریکایی و ساکن تایوان، مجموعه‌ای از نمایشنامه‌های خود مانند نوعی عشق مبهم و عشق مخفی را در سرزمین شکوفه هلو به صحنه می‌برد. اجراها به زبان چینی هستند، اما زیرنویس انگلیسی ارائه شده است.

آدرس: Fifth Floor, Metro City, 1111 Zhaojiabang Road, near Honqiao Road, Xuhui, Shanghai, PR China

 

از موزه دانشگاه زیبای شوجاهوی دیدن کنید

صرفا برای قدم زدن در باغ‌های زیبا و تماشای ساختمان‌های خاکستری و راه راه قرمز که دارای نشانه‌هایی از تأثیرات معماری آمریکایی و سبک سنتی چینی هستند، از پردیس دانشگاه شوجاهوی دیدن کنید. از آنجایی که در آن منطقه هستید، به موزه تاریخ دانشگاه شانگهای جیائو تونگ که در کتابخانه سابق دانشگاه در سال ۱۹۱۹ محصور شده است، بروید. در سه سالن نمایشگاهی آن، می‌توانید در مورد دستاوردهای آموزشی و تکامل SJTU در قرن گذشته، با فرصتی برای مرور بیش از ۷۰۰ آثار و مطالب فرهنگی آشنا شوید.

 

فصول مختلف و بهترین زمان سفر شانگهای

آدرس: 1954 Huashan Road, near Xinhua Road, Xuhui, Shanghai, PR China

 

دوران طلایی سینمای چین را کشف کنید

شانگهای را «مهد سینمای چین» لقب داده‌اند. همانطور که در بیش از ۳۰ نمایشگاه در موزه فیلم شانگهای نشان داده شده است، بیش از ۱۰۰ سال زندگی روزمره چینی، که اغلب با سیاست در هم آمیخته است، بر روی صفحه نقره‌ای جاودانه شد. این موزه که در یک استودیوی سابق فیلم ساخته شده است، دارای ۱۵۰۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی است که به صورت موضوعی در چهار طبقه سازماندهی شده است. همانطور که وارد طبقه چهارم می‌شوید، کهکشان ستارگان و مقدمه‌ای در مورد مشاهیر تاریخ سینمای چین ارائه می‌شود. بیش از ۷۰ نمایشگر تعاملی در این موزه دوستدار خانواده سرگرم و آموزش می‌دهند.

آدرس: 595 Caoxi Road North, near Puhuitang Road, Xuhui, Shanghai, PR China

 

از پارک‌های شوجاهوی دیدن کنید

هنگشان یکی از پارک‌های معروف شانگهای است که بین دیوارهای بتنی خیابان‌ها محصور شده و فضایی آرام و با طراوت به وجود آورده است. با قدم زدن از کنار کیوسک پلیس و از میان دروازه‌های آهنی، مکانی مسحورکننده، با مسیرهای منحنی که درختان سر به فلک کشیده و  گل‌های معطر حاشیه‌ای که سایه‌ می‌اندازند، خواهید دید. آرام باشید و کتاب بخوانید و از طراوت هوا و اکسیژن خالص لذت ببرید. اگر قبلا از پارک شوجاهوی بازدید نکرده‌اید، اوقاتی را برای دیدن این فضای سبز که زمانی توسط کارخانه لاستیک Ta Chung Hua اشغال شده بود، اختصاص دهید که امروزه این پارک ۸۶ هزار متر مربعی یک مقصد تفریحی محبوب شده است. سه زمین بسکتبال و زمین بازی کودکان، به‌علاوه درختان صد ساله و رودخانه‌ای دست‌ساز وجود دارد که در آن می‌توانید لاک‌پشت‌ها و ماهی‌های کوی را ببینید.

 

هتل‌های ارزان شانگهای را بشناسید

آدرس: Xujiahui Park 986 Zhaojiabang Road, Xuhui, Shanghai, PR China

آدرس: Hengshan Park 2 Guangyuan Road, near Wangping Road, Xuhui, Shanghai, PR China

۲۹ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران