گردش در محله فرانسوی‌های شانگهای

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
گردش در محله فرانسوی‌های شانگهای

محله سابق فرانسوی‌ها از بخش‌های مهاجرنشین شانگهای است که نام محلی ندارد. این محله که از خیابان‌ها و کوچه‌های باصفا تشکیل شده است از اواخر قرن ۱۹ تا اوایل قرن ۲۰ میلادی توسط فرانسه اداره می‌شد. امروزه بیشتر خیابان‌ها به خصوص در اوایل صبح یا اواخر عصر بسیار ساکت هستند و فرصت خوبی برای پیاده‌روی و قدم‌زنی فراهم می‌آورند. در این محله، کافه‌ها و رستوران‌های دنج و دوست داشتنی زیای تاسیس شده که لذت گشت و گذار را دوچندان می‌کنند. این محله امتیاز انحصاری بوده یعنی امتیاز املاک و مستغلات به آن‌ها واگذار شده و تحت کنترل دولت‌هایی مثل فرانسه و بریتانیا است. محله فرانسوی‌ها تنها محله امتیاز انحصاری چین نبوده و چند منطقه‌ای در این کشور وجود داشت. اگر مسافر تور شانگهای هستید، در ادامه با هم گشتی در این محله خواهیم زد.

 

امتیازات انحصاری این محله در شانگهای

به طور کلی دو امتیاز املاک و مستغلات در شانگهای وجود داشت‌ که یکی امتیاز انحصاری (French Concession) بود و منحصرا تحت کنترل فرانسه قرار داشت. مورد دیگر هم امتیاز انحصاری بریتانیا بود که بعدها به عنوان شهرک بین‌المللی تحت کنترل انگلیس بزرگ، ایالات متحده و ترکیبی گسترده از دولت‌های دیگر شناخته شد. محله سابق فرانسوی‌ها هنوز هم مهاجرنشین بوده و تحت تصرف خارجی‌ها قرار دارد. در محلات حق امتیاز دولت چین هیچ قدرتی نداشت و توسط نیروهای فردی (پلیس فرانسه در محله فرانسوی، و نیروی پلیس بین‌المللی از جمله گورکاهای انگلیسی در شهرک بین‌المللی) کنترل می‌شد.

 

بهترین مکان‌ها در شانگهای برای خوردن غذاهای خیابانی

موقعیت محله

امروزه شانگهای بسیار بزرگ‌تر از زمانی است که حق امتیازات اعطا می‌شد. محله فرانسوی‌های شانگهای امروزه خیابان‌های لووان و ژهوی را شامل می‌شود. این خیابان‌ها در محدوده مرکزی Shanghai Puxi  رودخانه هوانگ پو واقع شده‌اند.

تورهای پیاده‌روی

برای تماشای ساختمان‌های زیبای استعماری و گرفتن آرامش از محیط دنج و خوش آب و هوایش در خیابان‌های منطقه قدم بزنید. به طور کلی دو تور پیاده‌روی و گردشی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها ملحق شوید. در این محله چند پارک زیبا وجود دارد که می‌توانید با تهیه نقشه یکی از آن‌ها انتخاب کرده و مسیرتان را به سمت آن پیش ببرید و پیاده‌روی جذابی را تجربه کنید. پارک Fuxing بزرگ‌ترین پارک محله است که قبلا به پارک فرانسوی شناخته می‌شد. چندین ورودی به پارک در اطراف جاده Fuxing و جاده Chongching وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها وارد شوید. پارک Xiangyang نیز یک پارک نسبتا کوچک در منطقه خرید پرترددی است، که برای توقفی کوتاه بسیار مناسب است. اگر کودکان همراه شما هستند در این پارک می‌توانند با وسایل مختلف بازی کنند. به علاوه پارک کوچک Shaoxing نیز برای نشستن و خستگی در کرد دنج و ایده‌آل است.

 

۵ تفریح متفاوت در سفر به شانگهای چین

غذاخوری

همیشه غذا خوردن حین گشت و گذار ایده جذابی است. شما در این محله می‌توانید اول به رستوران یا کافه بروید و طعم غذاهای خوشمزه شانگهای را بچشید، سپس پیاده‌روی کنید. اگر قصد شما صرفا در اینجا فقط پیاده‌روی باشد به کافه‌ها و رستوران‌های خوبی در طول قدم‌زنی برخواهید خورد. نکته خوب اینجا این است که برای غذا و نوشیدنی اصلا لازم نیست به دنبال جای مناسب باشید؛ در اینجا فهرستی از کافه‌ها و رستوران‌ها محبوب محله فرانسوی را بررسی می‌کنیم. این موارد خیلی خاص و استثنایی نیستند اما برای گردشی فرح‌بخش انتخاب مناسبی هستند:

  • Paulaner Beer Garden دارای باغی زیبا و زمین بازی کودکان است که برای خانواده‌های دارای فرزند بسیار مناسب است و یکی از بهترین رستوران‌های شانگهای به شمار می‌رود.
  • Bao Luo رستورانی محلی و بسیار مقرون به صرفه است که غذاهای محلی شانگهای را سرو می‌کند.
  • Vienna Cafe که درست در کنار پارک Shaoxing قرار دارد، کافه‌ای دوست داشتنی و جذاب است، که می‌توانید بعد از قدم زدن در پارک و به عنوان برنامه تکمیلی از معروف‌ترین غذاهای چینی و نوشیدنی‌‌های گرم و سردش لذت ببرید.
  • GuYi Hunan رستورانی ارزان برای غذاهای تند یون‌نآنی است که طرفداران غذاهای تند و آتشین را به خود جذب می‌کند.
  • Lost Heaven رستورانی برای تجربه عجب و غریب غذاهای چینی جنوب یون‌نآن است.
  • People 7 رستورانی عالی برای تجربه غذاهای مدرن چینی و گزینه‌ای مناسب برای نوشیدنی‌های فوق‌العاده و قرار شام است.

 

راهنمای گردش ۴۸ ساعته در شانگهای

خرید کردن

تعداد زیادی بوتیک در امتداد خیابان‌های کوچک و پر درخت این محله جمع شده که می‌توانید در طول پیاده‌روی سری به آن‌ها بزنید. خیابان‌های مناسب برای خرید به شرح زیر هستند:

  • جاده نانچانگ: این جاده طولانی از شرق به غرب از جاده جنوبی شانشی تا جاده چونگ کینگ ادامه یافته است. این خیابان همه چیز دارد، از بوتیک‌های زنانه و کافه‌ها، تا فروشگاه‌های DVD فروشی، عتیقه فروشی‌ها و فروشگاه‌های متنوع دیگر تنوع بسیار بالایی را ارائه می‌دهد.
  • جاده تایکانگ: این جاده که به لفظ محلی‌ها Tianzifang شناخته می‌شود، سیر و تحول منطقه را به چشم دیده است. این خیابان از کوچه پس کوچه‌های کوچک، خانه‌های قدیمی و فروشگاه‌های متنوع تشکیل شده است. این خیابان یکی از خیابان‌ معروف شانگهای برای خرید و قدم‌زدن است و ما آن را برای گشتن و تفریح توصیه می‌کنیم.
  • جاده آنفو: این خیابان همه چیزی برای ارائه دارد. در اینجا شما انواع کافه‌ها، بارها، نان فروشی و شیرینی فروشی‌ها، گالری‌های هنری و فرش‌های تبتی را پیدا خواهید کرد.

۰۳ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران