گشت و گذار در محله پودونگ شانگهای

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
گشت و گذار در محله پودونگ شانگهای

پودونگ منطقه‌ای جذاب و مدرن در شانگهای است که مدت کمی از ظهور آن در این شهر می‌گذرد. تنها کم‌تر از ۳۰ سال پیش منطقه پودونگ زمینی به وسعت ۵۵۶ کیلومتر مربع چیزی جز یک باتلاق مسطح نبود که توسط معماری صنعتی و جوامع ماهیگیری روستایی احاطه شده بود اما سیر مدرنیته سریعی را طی کرد. این منطقه که در قسمت شرق رودخانه هوآنگ واقع شده دارای تلفیق جذابی از زندگی شهری قدیمی و مدرن بوده و جاهای مختلفی برای بازدید و گشت و گذار دارد. از زیبایی‌های دیدنی مناظر گرفته تا جاذبه‌های فانتزی دیزنی انتخاب‌های مختلفی در تور شانگهای برای شما وجود دارد.

 

برج شانگهای

جای تعجب نیست که محله لوجیازویی پودونگ، منطقه تجاری مرکزی شانگهای در فیلم‌های مختلف برای به تصویر کشیدن شهرهای آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت این قسمت از منطقه پودونگ شانگهای با معماری فوق‌العاده مدرن و برج‌های بلند مرتبه‌ای که بر خط افق آن تسلط دارد، نمایی بالقوه از آینده را ارائه می‌دهد که بسیار دیدنی است. برج شانگهای با ۶۲۳ متر ارتفاع به عنوان بلندترین ساختمان چین و دومین ساختمان مرتفع در آسیایی نمای چشم پرنده از منطقه پودونگ و دیگر نواحی شانگهای ارائه می‌دهد که نباید شانس تجربه آن را از دست بدهید. همچنین این برج دارای سریع‌ترین آسانسورهای جهان است که بازدیدکنندگان را با سرعت ۲۰.۵ متر در ثانیه (۶۷ فوت در ثانیه) بالا می‌برد و تنها در ۵۳ ثانیه به طبقه ۱۱۹ برج پرواز می‌کند. در یک روز روشن، چشم اندازهای این شهر به ظاهر بی پایان شگفت‌انگیز است.

 

بهترین مقاصد گردشگری برای سفر به چین

آدرس: 501 Yincheng Middle Rd, Lu Jia Zui, Lujiazui Residential District, Pudong, Shanghai, China

 

Bar Level 87

اگر قصد ندارید هزینه بالایی برای بلیط برج شانگهای بپردازید می‌توانید به کافه لول ۸۷ بروید که جایی به شدت جذاب و دل‌انگیز است. این کافه و رستوران Park Hyatt Shanghai و در طبقه ۸۷ طبقه مرکز مالی جهانی شانگهای واقع شده است. شما در این رستوران می‌توانید از خوردن غذاهای عالی و درجه یک لذت ببرید در حالی که منظره خیره کننده‌ای از شهر را در مقابلتان دارید. در اینجا کوکتل‌های جذاب و خلاقانه‌ نیز سرو می‌شوند که با منظره بی‌نظیر پودونگ تجربه فراموش نشدنی برایتان رقم می‌زند.

آدرس: 100 Century Ave, Lujiazui, Pudong, Shanghai, China, 200120

 

پارک بینجیانگ

پارک بینجیانگ که درست در حاشیه سواحل هوانگ پو واقع شده نماهای عالی از ساختمان‌های نئوکلاسیک تاریخی که منطقه بوند در ساحل شانگهای را پوشانده ارائه می‌دهد. چشم انداز این قسمت در شب که ساختمان‌های سبک اروپایی در نور ملایم طلایی می‌درخشند از هر زمان دیگری دیدنی‌تر است. این بناها که امروزه هتل‌ها، مغازه‌ها و رستوران‌های گران قیمت را در خود جای داده‌اند در اوایل دهه ۱۹۰۰ و در اوج نفوذ خارجی‌ها در چین ساخته شدند. در پشت آب، آسمان خراش‌های درخشان منطقه مالی Lujiazui گواهی بر ظهور چین مدرنی است که از ۳۰ سال پیش در حال رشد جهانی است.

 

گردش در محله فرانسوی‌های شانگهای

آدرس: 2967 Binjiang Ave, Lujiazui, Pudong, Shanghai, China

 

آکواریوم اقیانوس شانگهای

آکواریوم اقیانوس شانگهای که در منطقه پودونگ واقع شده یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های دنیا محسوب می‌شود. این آکواریوم دارای طولانی‌ترین تونل زیر دریایی جهان است که طول آن ۱۵۵ متر است. این تنها آکواریوم در جهان است که منطقه چین را در خود جای داده و به نمایش حیوانات آبزی محلی و در خطر انقراض چینی مانند ماهیان خاویاری چینی، تمساح یانگ تسه و سمندر غول پیکر اختصاص داده شده است.

آدرس: 1388 Lujiazui Ring Rd, Lu Jia Zui, Pudong, Shanghai, China, 200031

 

دیزنی‌لند شانگهای

اگر در سفری خانوادگی در تور چین هستید دیزنی‌لند شانگهای نقطه‌ای عالی برای روزی پر از ماجراجویی و تفریح محسوب می‌شود. دیزنی‌لند شانگهای در واقع شانزدهمین دیزنی‌لند دنیا و اولین در کشور چین است.توصیه می‌کنیم برای اجتناب از ماندن در صف‌های طولانی در روزهای ملی و آخر هفته‌ها از اینجا دیدن نکنید. زیرا در صف انتظار پرجمعیت‌ترین کشور دنیا گیر خواهید کرد.

 

معرفی موزه‌های مشهور و متفاوت چین

آدرس: 4MV5+945, Pudong, Shanghai, China

 

مرکز هنری شانگهای اورینتال

مرکز هنری شرقی شانگهای نقطه عطفی برای کنسرت‌ها و اجراهای کلاسیک در منطقه پودونگ است که برخی از بهترین آثار جهان را در خود میزبانی می‌کند. این ساختمان مدرن و پیشرفته که ۵ سالن نمایش را در خود جا داده از فلز، شیشه و چوب ساخته شده که از نمای بالا به شکل یک ارکیده پروانه‌ای زیبا دیده می‌شود. در واقع هر "گلبرگ" دارای یک فضای جداگانه شامل ورودی، سالن اجرا، سالن کنسرت، گالری نمایشگاه و سالن اپرا می‌شود که به زیبایی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. این ساختمان یکی از بناهای برجسته شانگهای است و برای طرفداران موسیقی کلاسیک یا جاز نقطه مهمی محسوب می‌شود با این همه به صورت مداوم و منظم برنامه‌های موسیقی کلاسیک نیز در آن اجرا می‌شود.

آدرس: 425 Dingxiang Rd, Pudong, China

 

K PRO

چین دیوانه رستوران‌های زنجیره‌ای KFC است و در سراسر سرزمینش مدام شعبه‌ای جدید افتتاح می‌شود. پس از راه اندازی رستورانی با کارکنان روبات و فروش کیک‌های سنتی ماهانه برای جشنواره نیمه پاییز، KFC در راستای سلامت (یا سالم‌تر شدن) گام برداشته به طوری که در سال ۲۰۱۸ پروژه غذای سالم کی‌اف‌سی در پودونگ اقدام به افتتاح شعبه‌ای تحت عنوان K PRO کرده است. در این شعبه به جای مرغ سرخ شده پر کالری که در دنیا شهرت جهانی دارد، انواع سالاد‌ها و ساندویچ‌های پانینی (اسنک) سرو می‌شود.

 

معرفی ۸ سوغاتی عالی در سفر به شانگهای

آدرس: 855 Pudong S Rd, Pudong, Shanghai, China

۰۶ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران