گشت و گذار در پارک های شانگهای

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
گشت و گذار در پارک های شانگهای

پارک‌های شانگهای از فضاهای سبز محله‌ای گرفته تا جنگل‌های عظیم را شامل می‌شوند. نکته جالب این که آن‌ها قبلا گورستان بودند تا این که چین تصمیم گرفت آن‌ها را تبدیل به پارک کند. اکثر پارک‌های عمومی تا ساعت ۶ بعدازظهر بسته می‌شوند، سگ‌ها را راه نمی‌دهند و به شما اجازه نمی‌دهند روی چمن بروید و حتی برای این کار پلیس دارند. اما این بدان معنا نیست که گشت و گذار در این پارک‌ها اشتباه یا آنقدر دشوار است که به کل از رفتن پشیمان شوید در اصل آن‌ها بسیار دل انگیز و روح نواز هستند و به شدت ارزش بازدید دارند. در اینجا بهترین پارک‌ها و فضای سبز تور شانگهای را برای گشت و گذاری روح‌نواز معرفی می‌کنیم.

 

پارک گویلین

گویلین به معنای جنگل اسمانتوس است که به خاطر درختان اسمانتوس در باغ نامگذاری شده است. این مکان در ابتدا به عنوان محل سکونت گانگستر افسانه‌ای شانگهای هوانگ جینرونگ ساخته شد. این باغ سنتی چینی آرام است و هزینه ورودی کمی برای بازدید دارد که باید پرداخت کنید. اگر بین Guilin و پارک رایگان Kangjian در نزدیکی آن دو دل هستید، گویلین را انتخاب کنید. زیرا این پارک دارای شخصیت و ویژگی‌های بیشتر، مناطق منحصر به فردتر، زیبا و ساکت است.

پارک Caoxi

باغ به سبک چینی در اصل مقبره و باغ خانوادگی خانواده کائو بود که در تجارت پوشاک فعالیت می‌کردند. اما حالا بین نوازندگان ساکسیفون محبوبیت دارد. همانطور که گفتیم این پارک به سبک معماری چینی بوده و هر طرف را که نگاه کنید المان‌های چینی در آن دیده می‌شود. شما میتوانید در بین مسیرهای سنگی حرکت کنید و در آلاچیق‌های سنتی بنشینید و زیبایی‌های پارک لذت ببرید. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در این پارک انجام دهید عکاسی است.

 

معرفی ۱۱ کلاب شبانه برتر شانگهای

پارک مردم

پارک مردم که از هر طرف توسط موزه‌ها و بناهای دیدنی قدیمی و جدید احاطه شده است، محل میدان مسابقه قدیمی شانگهای است. موزه تاریخ فعلی شانگهای قبلا کلوپ آن بوده و در داخل پارک، با موزه هنرهای معاصر شانگهای، رستوران-سالن طولانی بارباروسا، و رستوران سریلانکایی که غذاهای دریایی به اندازه هیولا سرو می‌کند، پر شده است. بسیاری از buskers و رقصنده در حاشیه پارک مشغول کارهای خودشان هستند. این پارک بزرگ جایی است که مردم بومی به آن علاقه زیادی دارند.

پارک ژیانگیانگ

پارکی با اندازه‌ای مناسب که از سبک پارک‌ فرانسوی در Huaihai Zhong Lu الهام گرفته شده و برای نوشیدن قهوه و روزی آرامش بخش مناسب است. تعداد زیادی درخت و مناطق سایه دار برای نشستن (البته نه روی چمن) از جمله بلوار درختکاری شده که از ورودی رو به مرکز خرید IAPM شروع می‌شود و به یک آلاچیق شش ضلعی ختم می‌شود وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها بروید. این پارک ۲۴ ساعته باز است. پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با نوه‌هایشان دور هم جمع می‌شوند، افرادی هم می‌آیند که بدمینتون بازی ‌کنند، تایجی می‌کنند، نقاشی خط آب می‌کشند و حتی یوگی‌های بیرون از خانه به یوگا می‌پردازند. عصرها نیز برنامه رقص اجرا می‌شود. این پارک در اصل پارکی به سبک چینی کلاسیک است که زیبایی می‌توان المان‌ها را در معماری آلاچیق‌ها دنبال کرد.

Yanzhong Guangchang Park (East)

در این شهر متراکم، گذراندن اوقاتی آرام در تنهایی دشوار است. گاهی اوقات شما نیاز به کمی خلوت در طبیعت دارید، به دور از دورهمی‌های بازنشسته‌ها و بازی کودکان بتوانید با خودتان خلوت کنید. این پارک، شرقی‌ترین بخش پارک وسیع‌تر یانژونگ بهترین گزینه است. در واقع هیچ امکانات رفاهی بزرگی در اینجا وجود ندارد که جمعیت را به سمت خود بکشاند. بدون وسایل تفریحی برای بچه‌ها اما با این همه این رشته پارک‌ها واقعا خوب هستند. شما در این پارک آرامش و دوری از سر و صدای شهر را تجربه خواهید کرد.

 

معرفی ۵ هتل منحصر به فرد در چین

پارک لو ژون

مقبره و موزه آثار لو ژون که به نام نویسنده انقلابی لو ژون نامگذاری شده است در داخل پارک قرار دارد. این پارک بیشتر افراد مسنی را که در آن منطقه زندگی می‌کنند، جذب می‌کند، که می‌آیند تا با هم صحبت کنند و کارهایی را انجام دهند که افراد مسن دوست دارند انجام دهند. این همه این پارک فقط در تصرف افراد سالمند نبوده و جایی عالی برای لمیدن  پیاده‌روی و صحبت کردن در حین قدم زدن است حتی خانواده‌ها هم از این پارک دیدن می‌کنند. این پارک دارای فضای سبز وسیع و کافه برای استراحت کردن و نشیدن یک چای سنتی و یا قهوه است.

پارک دنینگ لینگشی

این پارک بزرگ در ضلع شمالی نزدیک دنیای سیرک شانگهای دارای یک ساحل و دریاچه ساخته دست انسان است که در آن مردم بازی می‌کنند، ماهی می‌گیرند، و عکس عروسی می‌گیرند، و فضای سبز فراوان برای پرواز بادبادک‌ها یا دویدن در اطراف ارائه می‌دهد. بسیاری از عکاسان مسن تمام بعد از ظهر اینجا با دوربین‌های دیجیتال حرفه‌ای خود وقت گذرانی می‌کنند. این پارک همچنین دارای یک باغ و چندین ویژگی سبک رومی است. ورودی ۵ کمی وجود دارد که باید بپردازید اما نگران نباشید ارزشش را دارد. خانواده‌های باحوصله برای کمپینگ روزانه، پرواز دادن بادبادک‌ها و عکاسی سر از این پارک در میاورند.

 

فصول مختلف و بهترین زمان سفر شانگهای

پارک ژونگشان

این پارک در منطقه Changning آنقدر بزرگ است که ایستگاه متروی خودش را دارد. مکانی عالی برای خانواده‌ها برای پرواز بادبادک‌ها در تعطیلات آخر هفته، پارو زدن در قایق‌ها و دراز کشیدن روی چمن‌ها است. این مکان مملو از افراد مسن است که صبح‌ها تای چی و شمشیربازی انجام می‌دهند و مردم جوان‌تر نیز به دویدن در مسیرهای دو علاقه دارند. به طور کلی این پارک بسیار شلوغ است اما همیشه می‌توانید مکانی برای استراحت پیدا کنید. از همه بهتر این که ورودی آن رایگان است، اگرچه باید برای برخی از فعالیت‌ها هزینه پرداخت کنید. به طور کلی این پارک برای خانواده‌ها، معاشرت با دوستان، مطالعه و تماشای مردم انتخاب خوبی است.

پارک هوتان شانگهای

برخلاف دیگر پارک‌های شانگهای، پارک هوتان حال و هوای حومه‌ای دارد. تعداد زیادی سبزی و گل وحشی در طول مسیر، به علاوه چند ماهی و قورباغه در رودخانه دیده می‌شود. ممکن است حتی در مسیری که به پارک اکسپو متصل می‌شود، چند حیوان وحشی پیدا کنید. پارک کاملا طبیعی است، بنابراین اگر قصد دارید برای پیک نیک بروید، یک پتو همراه داشته باشید. ورود رایگان آن هم رایگان بوده و برای کارهای مختلفی مثل قرار ملاقات، پیک نیک، گشت و گذار خانوادگی، یافتن طبیعت و عکاسی خوب است.

پارک قرن

این یکی از پارک‌های شانگهای است که نباید بازدید از آن را از دست بدهید. پارک قرن یکی از بزرگترین‌ها در شانگهای و قطعا بزرگ‌ترین در مرکز شهر است که درست در پشت جنگل بتنی و شیشه‌ای Lujiazui واقع شده است. عمده مناطق این پارک چمن‌زار است، با چشم‌اندازهای فراوان دریاچه‌ها و برج‌های جنگلی. اگرچه بخش‌هایی از آن می‌تواند بسیار شلوغ شود، اما به راه رفتن ادامه دهید تا آرامش و سکوت پیدا کنید. این پارک کعمولا برای افرادی که به دنبال تماشای محیط هستند، قرار می‌گذارند، یا پیاده‌روی می‌کنند و یا فقط می‌خواهند در طبیعت باشند مناسب است.

 

گشت و گذار در محله پودونگ شانگهای

پارک چانگ فنگ

پارک چانگ فنگ در ضلع غربی یک پارک بزرگ و محوطه سازی شده با دریاچه‌ای در مرکز آن قرار گرفته است. نیمکت‌های زیادی در کنار آب وجود دارد، اما به سختی می‌توان در آخر هفته‌ها نشست. همچنین می‌توانید یک قایق گشت و گذار کرایه کنید یا به تماشای ماهی‌ها در آکواریوم بروید. بسیاری از آهنگ‌های زیبای چینی در فضای پارک پخش می‌شود همچنین اینجا واقعاً آخر هفته‌ها شلوغ است، که یکی از دلایل آن می‌تواند ورودی رایگان باشد. خانواده‌های زیادی برای وقت گذرانی به این پارک می‌آیند. اگر می‌خواهید پیاده‌روی کرده و از فضای سرسبز لذت ببرید اینجا عالی است اما نه برای کسی که دوری از شلوغی را ترجیح می‌دهد.

پارک داگو لو

این پارک که در لائو چنگدو بی لو و داگو لو واقع شده است، یکی از زیباترین پارک‌های مرکز شهر است. تعداد زیادی درخت گیلاس و آبشار برای سلفی گرفتن ایجاد کرده‌اند مخصوصا در بهار که شکوفه‌های گیلاس در هوا پرواز می‌کنند بدترین عکس‌ها هم خیره کننده هستند. بسیاری از افراد مسن نیز در حال بازی های رومیزی هستند. دراز کشیدن در چمن اینجا واقعا خوب و آرامش بخش است. همچنین این مکان در تمام طول روز رایگان است. برای قرار ملاقات، تماشای افراد و استراحت‌های هنگام ناهار بسیار مناسب بوده و مردم زیادی را به همین واسطه به خود جلب می‌کند.

پارک Yanzhong Guangchang  (غرب)

این پارک ادامه دیگری از پارک گسترده Yanzhong است. به طوری که انگار این مکان برای همیشه ادامه یافته است. افراد زیادی در این قسمت از پارک حضور ندارند، که آن را به مکانی مناسب برای قرارهای آرام، مدیتیشن یا صرفا استراحت تبدیل می‌کند.

 

هتل‌های ارزان شانگهای را بشناسید

پارک جینگان

طبق افسانه‌ها، این پارک بر فراز قبرهای قدیمی خارجی‌ها ساخته شده است. همچنین قبلا یک نقطه محبوب برای کشتی‌های دریایی نیز بود. اکنون اینجا مکانی شلوغ برای خانواده‌ها و افراد مسن است که در میان این همه شلوغی همچنان به دنبال آرامش هستند. در اینجا غارها، نیمکت‌ها، آب‌نماها و چمن‌های زیادی وجود دارد، به‌علاوه چند رستوران در پارک و بیرون هم خدمات خوبی ارائه می‌دهند. اگرچه نشستن روی چمن مقدور نیست اما با این حال، برای استراحت‌های هنگام ناهار، پیاده‌روی خانوادگی و تماشای مردم انتخاب خوبی محسوب می‌شود.

پارک فوژینگ

درست روبه‌روی عمارت‌های سینان و با یک پیاده‌روی سریع از Xintiandi، پارک فوژینگ چندین باغ، نیمکت‌های زیادی، مجسمه‌های شخصیت‌های تاریخی، علف‌های فراوان که نمی‌توان روی همه آن‌ها نشست و یک منطقه برای کودکان با وسایل سواری و فعالیت‌ها وجود دارد. پارک فوژینگ هر روز صبح مملو از افراد مسن می‌شود و خانواده‌های زیاد و جوانانی که در تعطیلات آخر هفته به پیک نیک می‌روند. ورودی این پارک همیشه رایگان است و برای کارهایی همچون قرار ملاقات، پیک نیک، تماشای مردم، عکاسی، استراحت هنگام ناهار و مطالعه در جایی آرام مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

 

بهترین نقاط اجرای زنده در شانگهای

۲۳ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران