۵ خیابان‌ معروف شانگهای برای خرید و قدم‌زدن در میان مغازه‌ها

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
۵ خیابان‌ معروف شانگهای برای خرید و قدم‌زدن در میان مغازه‌ها

شانگهای از دیرباز مرکزی برای خرید لباس بوده و مراکز خرید و صدالبته خیابان‌ها و پاساژهای بسیاری دارد که شما می‌توانید در آن‌ها به خرید مشغول شده و در آن جو خاص خرید شانگهای غرق شوید. از اولین خیابان کاملا تجاری و مخصوص خرید این شهر به نام نانتیجنگ تا مدرن‌ترین و جدیدترین خیابان‌ها، ما سعی کرده‌ایم لیستی ۵ تایی برایتان تهیه کنیم از معروف‌ترین‌ها تا بتوانید به راحتی خیابان مورد نظر خود را هنگام سفر با تور چین به این شهر پیدا کنید. از بهترین برندهای جهانی، تا کارهای چینی خوب و حتی ارزان قیمت، همه چیز در این خیابان‌ها پیدا می‌شود!

 


۱- خیابان نانجینگ


بدون شک خیابان نانجینگ با ۵.۵ کیلومتر طول و مملو از انواع مغازه‌ها، معروف‌ترین و مهم‌ترین خیابان تجاری کل شانگهای به حساب می‌آید. اولین خیابانی که عملا برای چنین کاری ساخته شد و درهایش به روی تجار خارجی باز شد.
شاید برایتان این رقم عجیب باشد، اما در دو طرف این خیابان بزرگ، بیش از ۳۶۰ مرکز خرید کوچک و بزرگ، مراکز تجاری، فروشگاه‌های بزرگ، رستوران‌های لوکس و مراکز فرهنگی وجود دارد و این‌ها جدای از مغازه‌های کوچک و خردی است که سر تا سر این خیابان را پوشانده. در مجموع ۱.۵ میلیون نفر هر روز برای خرید به این خیابان مراجعه می‌کنند که رقم حیرت انگیزی به حساب می‌آید. اگر فرصتش را داشتید شب سری به این خیابان بزنید که با نورپردازی مغازه‌ها جایی بسیار زیبا را پدید می‌آورد. برای آن‌ها که عاشق خرید هستند خیابان نانجینگ اگر بیش از الیزه پاریس یا میدان پنجم نیویورک جذاب نباشد، بدون شک‌ کم‌تر نیست.

 

۱۰ مرکزخرید معروف شهر شانگهای که می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین سوغاتی‌ها را از آنها بخرید

 

 

خیابان نانجینگ

 


۲- ژینتیاندی


در این خیابان از ورود ماشین جلوگیری می‌شود و به همین خاطر فضایی متفاوت و بسیار بهتر از دیگر خیابان‌های تجاری شانگهای دارد. خیابانی معروف و قدیمی که بازسازی شده و جدا از بخش قابل توجهی از مراکز خرید و مغازه‌های مختلف، به واسطه بودن سالن‌ها و مراکز تفریحی متنوع، جایی عالی برای تفریح و گردش خوانوادگی نیز به حساب می‌آید. در چنین خیابانی مسلما باید انتظار چندین و چند رستوران سرپوشیده و بیرون نشین خیلی خوب را هم داشته باشید.
شب‌ها هم ژینتیاندی همانقدری شلوغ و پر جنب و جوش است که در دیگر ساعت‌های روز. خیابانی که هم در آن می‌توانید خرید کنید و هم تفریح و مکانی خانوادگی و عالی به حساب می‌آید.

 

 

 ژینتیاندی

 


۳- خیابان هوای‌های


این خیابان که به طول ۶ کیلیومتر و در سال ۱۹۰۱ ساخته شده، حالا یکی از مهم‌ترین خیابان‌های تجاری در شانگهای محسوب می‌شود. جایی که بسیاری گردهمایی‌های مردمی در راه آزادی چین در آن تشکیل شده بود، حالا خود به نمادی از سرمایه‌داری بدل شده و در آن تعداد بسیار زیادی مراکز خرید و فروشگاه‌های جور واجور وجود دارد.

 

فعالیت‌های رایگان و تقریبا رایگان شانگهای که می‌توانید از آن لذت ببرید

 

 

خیابان هوای‌های

 


این خیابان به سه بخش تقسیم شده است. بخش میانی آن بدون شک مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش کل خیابان است، جایی که بسیاری برندهای بین‌الملی در آن حضور دارند و شما را یاد خیابان‌های معروف تجاری در کشورهای اروپایی می‌اندازد. رستوران‌های بسیار زیادی نیز در طول خیابان وجود دارند که شاملی بعضی عناوین زنجیره‌ای معروف دنیا می‌باشند.

 


۴- بازار یویوان


این بازار که در واقع خیابانی بزرگ مملو از فروشگاه‌های مختلف است، تجهیز و بازسازی شده خیابانی قدیمی به نام چنگهواینمائو است که با توجه به تغییرات ماهوی که داشته، حالا بیش از 200 هزار بازدیدکننده در روز به آن مراجعه می‌کنند تا در میان فروشگاه‌های پرتعدادش به خرید مشغول شوند.

 

 

بازار یویوان

 


البته بخش زیادی از فروشگاه‌های این بازار به جنس‌های چینی اعم از خوراکی‌ها، چاپ استیک، پارچه‌های ابریشم و اجناسی از این دست اختصاص دارد، اما قسمتی از آن نیز کاملا دگرگون شده و حالا با داشتن چند مرکز خرید کاملا سرپوشیده و پاساژ‌ها متنوع، شکل مدرن‌تری دارد. در این مکان چند نمونه از بهترین رستوران‌های چینی و البته نودل‌فروشی‌های معرکه‌ای نیز می‌توانید پیدا کنید.

 


۵- منطقه خرید ژوجیاهوی


تنها در عرض ده سال، ژوجیاهوی توانسته به یکی از مناطق مهم خرید در شانگهای بدل شود. جایی که به واسطه خط یک مترو به راحتی در دسترس است و با داشتن فروشگاه‌ها و مراکز خرید مدرن لباس به یکی ازپایگاه‌های مد این شهر بدل گشته.
با این حساب از بابتی دیگر نیز ژوجیاهوی طرفداران بی‌شماری دارد و آن هم به خاطر داشتن فروشگاه‌های بزرگ و تخصصی وسایل الکترونیک است. آن‌ها که می‌خواهند موبایل و لپتاپ و دوربین بخرند به کنار، طرفداران بازی‌های کامپیوتری بدون شک باید برای خرید به این نقطه شهر بیایند.

 

غذاهای خوشمزه‌ در رستوران‌های شانگهای شما را عاشق خودشان می‌کنند

 

 

 خرید ژوجیاهوی

۲۱ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران