۷ کتابخانه از بهترین کتابخانه‌های دهلی

جاذبه‌های گردشگری دهلی
۷ کتابخانه از بهترین کتابخانه‌های دهلی

مطالعه به خودی خود یک تجربه فوق العاده است، خواه در حال خواندن یک کتاب مورد علاقه قدیمی و تکراری باشید یا با هیجان وارد یک رمان جدید شوید. با وجود شخصیت‌های بسیار جذاب، موقعیت‌های پر مخاطره و شرایط شگفت انگیز، کتاب‌ها احتمالا یکی از بهترین راه ها برای فرار به دنیاهای ناشناخته هستند و به غیر از کتابخانه در کجا می‌توانید این‌همه کتاب در زمینه‌های مختلف را بیابید. اگر از عاشقان کتاب هستید و با تور هند سفر می‌کنید، قطعا نیاز پیدا خواهید کرد تا اوقاتی را به سکوت و مطالعه در فضایی دنج و آرامش بخش بگذرانید.

 

Delhi Public Library

کتابخانه عمومی دهلی، دارای شعبات متعددی در سراسر شهر از جمله کتابخانه Braille است که لذت خواندن را برای بسیاری از علاقمندان این شهر فراهم می‌کند. بعلاوه یکی از شعبات بزرگتر در ساروجینی ناگار واقع شده که دارای دو اتاق بزرگ برای مطالعه و همچنین فضایی جداگانه برای کودکان است.

اگرچه مجموعه ادبیات انگلیسی آنها چندان جامع نیست، اما در اینجا مجموعه وسیعی از مطالب به زبان‌های منطقه‌ای از جمله هندی در اختیار دارید. مطالعه در این مکان رایگان است، اما برای امانت کتاب باید با مبلغ ۲۰ روپیه عضو شوید.

 

نکات طلایی در اولین سفر به گوا

American Library

اگر علاوه بر مطالعه کتاب می‌خواهید به وای فای رایگان نیز دسترسی داشته باشید، این کتابخانه مناسب شماست. عضویت به شما این امکان را می‌دهد که حداکثر شش کتاب، دو نشریه و دو DVD را همزمان امانت بگیرید. همچنین اعضا می‌توانند به صورت آنلاین به کتابخانه دسترسی داشته باشند و در حساب کاربری خود به جستجو، تمدید عضویت و غیره بپردازند.

گفتنی است هزینه عضویت سالانه، برای هر فرد ۴۰۰ روپیه و برای خانواده ها ۵۰۰ روپیه است. علاوه بر این، کتابخانه طیف وسیعی از رویدادها از جمله نمایش فیلم، کارگاه‌های هنری و صنایع دستی و معرفی کتاب‌ها را برای اعضای خود ترتیب می‌دهد.

Sahitya Akadem

این موسسه، در زمینه تبلیغ ادبیات هند شهرت دارد و کتابخانه آن نیز یک معدن طلا برای افرادی است که به دنبال آثاری به زبان هندی و سایر زبان‌های منطقه‌ای هستند. در اینجا مجموعه وسیعی از کتابها در موضوعات مختلف از جمله نقد ادبی، مطالعات جنسیتی و مطالعات در زمینه علوم ترجمه موجود است. با داشتن بخش‌های اختصاصی درباره مهاتما گاندی، رابیندرانات تاگور و سری آوروبیند ، این مکان یکی از علاقمندان تاریخ به شمار می‌آید. برای عضویت موقت ۱۵ روزه می‌توانید ۵۰ روپیه بپردازید، هر چند عضویت سالانه ۲۰۰۰ روپیه تمام می‌شود.

 

بهترین هتل‌های ۵ ستاره در دهلی

Nehru Memorial

این کتابخانه نسبتا مجهز، هفت روز در هفته باز است و اگر به دنبال یک کتابخانه قدیمی همراه با کمی وقت گذرانی در فضای باز در کنار دوستانتان هستید، این مکان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بعلاوه می‌توانید کتاب امانت بگیرید، اما در صورت مفقود شدن کتاب باید جریمه پرداخت نمایید. در ضمن برای استفاده از این مکان، حتما باید با مبلغ ۱۰۰۰ روپیه عضویت سالانه دریافت کنید.

Japan Foundation Library

اگر از طرفداران سبک مانگا هستید، در این کتابخانه ژاپنی می‌توانید به طیف وسیعی از آثار نویسندگان و هنرمندان تحسین شده مختلف در این سبک دست پیدا کنید. در اینجا، منابع مرجع کلی و اطلاعات تحقیقاتی از جمله کتابخانه صوتی و تصویری مربوط به ژاپن را خواهید یافت. در ضمن حق عضویت سالانه ۳۰۰ روپیه است.

 

۷ معماری خیره کننده بمبئی

The British Council Library

با وجود تمام امکانات پیشرفته، کتابخانه شورای بریتانیا یکی از بهترین فضاهای مطالعه است و در صورت داشتن اعتیاد و عشق به مطالعه، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به اینجا بزنید. در ضمن در این مکان تقریبا برای همه ژانرها و دسته بندی‌ها، مقاله‌ای پیدا خواهید کرد و می‌توانید  به آسانی موارد دلخواه خود را انتخاب کرده و به خواندن بپردازید. همچنین کسانی که به دنبال فضایی دنج و راحت برای مطالعه در زمان امتحانات هستند، معمولا این کتابخانه را انتخاب می‌کنند. باید گفت مبلغ عضویت نیز، ۲۰۰۰ روپیه در سال است.

 

۶ کتاب فروشی مشهور بمبئ برای عاشقان کتاب خواندن

Dyal Singh

این کتابخانه که در بدو امر در لاهور تاسیس شد، بعدها توسط انجمن Dyal Singh Trust به دهلی منتقل گشت. این مکان دارای مجموعه‌ای از ۴۰،۰۰۰ کتاب در زمینه ادبیات، علوم اجتماعی و هنرهای آزاد است. بعلاوه مشترک ۱۰۰ مجله مختلف و ۳۲ روزنامه است و می‌توانید به اطلاعات روز در زمینه‌های مورد علاقه‌تان دسترسی داشته باشید.

در کنار این موارد، این کتابخانه همچنین دارای تجهیزات صوتی و تصویری برای کسانی است که به آنها نیاز دارند. برای عضویت در این مکان لازم است حداقل ۵۰۰ روپیه بپردازید. و در آخر اگر هنوز هم به دنبال گزینه‌هایی هستید که کتاب در اختیارتان قرار می‌دهند، پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله ۷ کتابفروشی مشهور دهلی که برای خرید و تفریح کردن می‌توانید به آنها بروید را نیز مطالعه کنید.

۲۷ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران