خرید از بازارهای باکو در پاییز

جاذبه‌های گردشگری باکو
خرید از بازارهای باکو در پاییز

پاییز یکی از بهترین فصل‌ها برای خرید است. علاوه بر گردش و قدم زدن بر روی برگ‌های رنگی خزان، می‌توانید از فروشگاه‌هایی که به دلیل کاهش گردشگر فروششان کم‌رونق شده، دیدن کنید و کالاهای موردنظرتان را خریداری کنید. بازارهای محلی در طیف گسترده‌ برای آشنایی با سبک زندگی محلی و فرهنگ مردم می‌تواند یکی از مقاصد شما در سفرتان با تور باکو باشد. در این بازارها خواهید توانست لباس، وسایل عتیقه و سوغاتی‌های خاص باکو را پیدا کنید یا از بازارهای کوچکتر میوه، سبزیجات تازه و انواع خوراکی‌ها را بخرید.

 

بازارهای خیابانی باکو

دو بازار مشهور باکو، با نام های بازار تازه و بازار یاشیل دو گزینه عالی برای خریدهای شما در پاییز هستند. شما در این بازارها می‌توانید با فرهنگ مردم آذربایجان از نزدیک آشنا شوید و هر آنچه در سفر خود به آن نیاز دارید را از آنجا خریداری کنید. شما برای خرید انواع محصولات خود از جمله خاویار تازه، آجیل، سبزیجات و انواع ادویه‌ها می‌توانید سری به بازار تازه به عنوان بزرگ‌ترین بازار باکو بزنید. شما با قدم زدن در این بازار بین ساعت ۸ صبح تا ۷ شب، بوی ماهی و ادویه‌جات مختلفی به مشامتان خواهد رسید. برای دسترسی به این بازار باید در یکی از ایستگاه‌های متروی نظامی و ۲۸ مه پیاده شوید. اما در بازار یاشیل یا بازار سبز مردم محلی این شهر معمولا انواع سبزیجات ارگانیک و میوه‌های تازه‌ای مانند انار و انگور را در پاییز به فروش می‌رسانند. یکی دیگر از میوه‌هایی که در این فصل می‌توانید در باکو بیابید، فیجوآست. طعم فیجوآ در منطقه جنوبی ماسالی و لنکران، شما را به یاد مزه مخلوطی از میوه‌های آناناس، موز و توت فرنگی می‌اندازد که شاید برایتان عجیب باشد اما برای سلامتی بسیار مفید است. قیمت اجناس در این بازار بسیار ارزان‌تر از بازارهای دیگر باکو است. بازار یاشیل ، تجربه‌ای بی‌نظیر را برای گردشگران تور باکو به همراه دارد. این بازار هر روز هفته از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب باز است.

 

۵ هتل لوکس نزدیک برج‌های آتش باکو

مراکز خرید بزرگ باکو

اگر قصد خرید از باکو دارید بهتر است به مشهورترین فروشگاه‌های شهر هم سری بزنید. مرکز خرید ۲۸، یکی از مراکز خرید بزرگ باکو است که هفتاد برند پوشاک همچون گپ، مانگو، ماسیمو دوتی، زارا و نکست را می‌توانید در فروشگاه‌های آن پیدا کنید. این مرکز خرید دارای ۱۶ کافی‌شاپ و رستوران و ۲۸ سالن سینماست. یکی دیگر از این مراکز خرید، متروپارک باکو است که می‌توانید انواع برندهای معروف پوشاک مانند بنتون، سیسلی، مانگو، پینک و زارا را از آنجا خریداری کنید.

مراکز خرید لوکس و مدرن باکو

یکی از بهترین مراکز خرید باکو را می‌توانید با نام گنجلیک مال Ganjlik Mall در منطقه‌ای هم‌نام پیدا کنید که مهمترین جاذبه گردشگری این خیابان محسوب می‌شود. معماری این ساختمان توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. چرا که طراحی مدرن و سفید رنگ آن زیبایی خاصی به منطقه بخشیده است. این فروشگاه به علت موقعیت جغرافیایی و امکانات خود همچون سینما، شهربازی و رستوران برای همه سنین جالب توجه بوده و یکی از پر اهمیت‌ترین مراکز خرید شهر به شمار می‌رود. شما نیز در سفر خود به باکو در گشت و گذاری پاییزی در خیابان گنجلیک از این مرکز خرید دیدن کنید. علاوه بر این، یک مرکز خرید شیک، لوکس و تازه تاسیس در شهر وجود دارد که به هیچ عنوان نباید بازدید و گردش در آن را از دست دهید. مرکز خرید پارک بلوار باکو معماری بسیار زیبایی دارد و به حاشیه دریاچه خزر جلوه و زیبایی دو چندانی داده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این فروشگاه این است که در نزدیکی ساحل قرار گرفته و امکانات تفریحی عالی دارد. در پارک بلوار باکو علاوه بر خرید برندهای مورد علاقه خود مثل آدیداس، نایک، دبنهامز و فسیل و دیگر برندهای ورزشی، شش سالن سینما وجود دارد. همچنین امکانات تفریحی مجزایی برای کودکان نیز در نظر گرفته شده تا هنگامی که شما در حال تماشای ویترین‌های رنگارنگ هستید، آنها نیز بتوانند با هم‌سن‌های خود بازی کنند و خوش بگذرانند. یکی دیگر از فروشگاه‌های این شهر، پورت باکو است که به عنوان یک مرکز خرید بین‌المللی‌ خوب در باکو شهرت یافته است.

 

بهترین غذاهای آذری در رستوران‌های باکو

۲۸ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران