۵ مرکز خرید برتر باکو در سال ۲۰۲۲

جاذبه‌های گردشگری باکو
۵ مرکز خرید برتر باکو در سال ۲۰۲۲

باکو پایتخت آذربایجان و مهم‌ترین مقصد گردشگری برای خرید در این کشور به حساب می‌آید که با بازارهای متنوع خود و چند مرکز خرید بزرگی که دارد، جایی ایده‌آل برای تهیه اجناسی از برندهای معتبر و به نام است. البته هیچ گاه نمی‌توان باکو را با بسیاری از مقاصد خاص همچون دبی یا استانبول مقایسه کرد اما وقتی با مراکز خرید آن آشنا شوید، می‌بینید که برندهای بین‌المللی زیادی در این شهر هستند که خریدی عالی را برایتان به همراه خواهند داشت. پس اگر اهل خرید هستید و قصد رفتن به تور باکو را دارید، در ادامه‌ی این نوشته همراه ما باشید تا ۵ مورد از برترین مراکز خرید شهر در سال ۲۰۲۲ را به شما معرفی کنیم.

 

پارک بلوار مال (Park Bulvar Mall)

این مجموعه چند طبقه‌ی بسیار زیبا در حال حاضر از مهم‌ترین مراکز خرید باکو به حساب می‌آید که درهمانطور که از اسمش پیداست، در بلوار باکو قرار گرفته و دسترسی به آن نیز برای توریست‌ها بسیار ساده خواهد بود. فاصله‌ی این مرکز خرید تا ایستگاه مترو "ساحل" تنها ۵ دقیقه پیاده است و حتی اگر در جاهای دیگر شهر اقامت داشته باشید نیز با استفاده از مترو می‌توانید به آن‌جا بروید.

پارک بلوار مال باکو نه تنها از بیرون زیباست، بلکه طراحی داخلی زیبایی نیز داشته و ۹۹ فروشگاه آن با فضای بازی که دارند، کار را برای مشتریان خود راحت خواهند کرد. این فروشگاه‌ها مجموعه‌ای بسیار خوب و متنوع از برندهای محبوب بین‌المللی، ترک و محلی هستند و در میانش می‌توانید اسامی معروفی همچون آدیداس، مانگو، لاکوسته، رِی بِن، کالینز، ماوی، پولو، برند ژاپنی مینیسو و خیلی‌های دیگر را مشاهده کرد. همین باعث می‌شود شما بتوانید در رنج‌های قیمتی مختلف، اجناس متنوعی را مشاهده کرده و بسته به نیاز خود، چیزی که می‌خواهید را بخرید. در مجموع از نظر تنوع اجناس، وضعیت پارک بلوار مال بسیار خوب است.

 

بهترین رستوران‌های اطراف برج‌های شعله باکو

این مرکز خرید دارای ۴ طبقه و دو طبقه منفی است و بخش زیادی از فروشگاه‌های آن بین طبقه منفی یک تا ۳ قرار گرفته‌اند. در بالاترین طبقه پارک بلوار مال، مجموعه سینمایی با ۶ سالن است که شامل سالن‌ سه بعدی نیز می‌شود و جدیدترین فیلم‌های روز دنیا به همراه فیلم‌های آذری در آن به نمایش در می‌آیند. همچنین این مکان دارای یک پلنتاریوم بزرگ، استودیوی عکاسی، سوپرمارکت و همچنین چندین رستوران و کافه است که در این بین بعضی از رستوران‌های زنجیره‌ای مثل KFC و مک دونالد نیز در آن‌جا حضور دارند. در مجموع این محل هم برای خرید و هم برای تفریح، اگر بهترین در باکو نباشد، بدون شک از برترین‌هاست.

آدرس: 9RCX+7VW, Neftçilər Prospekti

 

 گانجلیک مال (Ganjlik Mall)

گانجلیک مال این روزها طرفداران بی‌شماری پیدا کرده و خب بزرگ‌ترین مرکز خرید در باکو نیز به شمار می‌آید. مکان مدرن و بسیار جذاب برای خرید که در بیرون، شب‌ها با نورپردازی جذابش خودنمایی می‌کند و در داخل نیز مجموعه‌ای ۴ طبقه از فروشگاه‌هایی از برندهای معتبر و متنوع به حساب می‌آید. دسترسی به این مکان با استفاده از مترو و اتوبوس خیلی راحت خواهد بود چون هم هر دو این ایستگاه‌ها چسبیده به مرکز خرید و با نام همان‌جا قرار دارند.

 

گشتی خاطره انگیز در پارک مفاخر باکو

دسته بندی محصولات در گانجلیک مال تنوع بیشتری نسبت به پارک بلوار مال دارد و در آن‌جا محصولات الکترونیک، ورزشی، زیور آلات و خیلی چیزهای دیگر غیر از پوشاک بانوان و آقایان را پیدا خواهید کرد اما با این همه، مهم‌ترین برندهای بین‌المللی در این مرکز کماکان به پوشاک اختصاص دارند. جایی که برندهایی مثل زارا، دیفکتو، لاکوسته، برشکا، آلدو، تامی، فلو . ... حضور دارند. همچنین در زمینه لوازم منزل نیز محصولات خیلی خوبی از فروشگاه‌های مادام کوکو یا دِکوریا می‌توانید تهیه کنید. اگر اهل خرید ساعت و زیورآلات هستید نیز سه گزینه عالی همچون سوارووسکی، سواچ و پاندورا را پیش رو دارید.

اگر اهل تفریح در مراکز خرید هستید، چند جایی در گانجلیک وجود دارد که به آن‌ها سر بزنید. مجموعه سینمایی "سینما پلاس" در طبقه سوم قرار داشته که بزرگ‌ترین مجموعه سینمایی در کل کشور محسوب شده و از تکنولوژی صدای "دالبی اتموس" بهره می‌برد. این مجموعه دارای چند سالن مختلف است و به پخش فیلم‌های روز دنیا می‌پردازد. سالن بولینگ ONTOP در واقع یک سالن بازی بزرگ با کلی دستگاه آرکید، بازی‌های کامپیوتری و میزی است و در آخر سالن، چند خط بولینگ خیلی خوب نیز برای مهمانان تهیه دیده است. در آخر اگر خواستید بچه‌ها را برای بازی و خرید به جایی ببرید، WONDERLAND مکان مخصوص آن‌ها خواهد بود. فراموش نکنید که این مکان چندین رستوران و کافه خیلی خوب نیز در خود دارد.

 

پنج هتل ۵ ستاره حوالی میدان فواره باکو

آدرس: 14 Fatali Khan Khoyski

 

پورت باکو مال (Port Baku Mall)

مساحت این مرکز بزرگ به ۳۲ هزار متر مربع می‌رسد. یکی از مراکز لوکس و جذاب باکو به شمار می‌آید که در کنار طراحی شکیل و مجلل، برندهای لوکس و خاصی را در خود میزبانی می‌کند. بنای پورت باکو مال ۳ طبقه بوده و جدا از فروشگاه‌های بزرگ، فضای خیلی خوبی نیز برای رفت و آمد مراجعه کنندگان در نظر گرفته شده است.

بیش از ۳۰۰ برند مختلف را در میان فروشگاه‌های این محل پیدا می‌کنید و همانطور که گفتیم، برخی از آن‌ها همچون لارف لورن، آرمانی، والنتینو، الکسنادر مک کویین، بوربری، استلا مک کارتنی، مارنی، هیوگو باس، تیفانی، رولکس، مونت بلانکو و ... جزو برندهای لاکچری محسوب می‌شود. البته این مهم به معنی نبود فروشگاه‌هایی که اجناس مقرون به صرفه می‌فروشند نیست اما در کل به این منظور نباید به پورت باکو مال بروید و اگر اهل خرید‌های لوکس هستید، آن‌جا را انتخاب کنید.

 

معروف‌ترین سوغاتی‌های باکو

در این مکان خبری از مجموعه سینمایی یا پارک تفریحی و این حرف‌ها نیست و تنها دلیلی که می‌توانید به خاطرش به پورت باکو مال بروید، خرید است. اما خب چند کافه و رستوران برایش در نظر گرفته شده که از جمله آن‌ها می‌توان به یکی از بزرگ‌ترین و بهترین شعبه‌های استارباکس اشاره کرد. همچنین در پایین‌ترین طبقه، یک سوپرمارکت بزرگ نیز تهیه دیده شده است. مجموعه پورت باکو مال از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ بعدازظهر فعال بوده اما رستوران‌هایش تا ۱۱ بعدازظهر دایر خواهند بود.

آدرس: 151 Neftchilar Ave

 

۲۸ مال (28 Mall)

از دیگر مراکز خرید مهم باکو که نام آن از روی ایستگاهی در همان نزدیکی واقع شده است و خیلی راحت به وسیله‌ی انواع وسایل نقلیه عمومی، می‌توانید به ۲۸ مال برسید. این مکان خیلی بزرگ نیست اما جایی به شدت محبوب در باکو به حساب می‌آید. فضای بیرونی مرکز خرید به طور کلی ساده اما شیک است اما فضای داخلی آن طراحی مدرن و چشم نوازی دارد.

۲۸ مال باکو در مجموع ۷۰ برند بین‌المللی و داخلی را میزبانی می‌کند و همه‌ی این فروشگاه‌ها فضایی بسیار بزرگ دارند و خرید را برای شما لذت‌بخش خواهند کرد. جالب است بدانید که با همین تعداد کم، تنوع خیلی خوبی در میان محصولات حفظ شده و همه چیز به پوشاک برنمی‌گردد. خیلی از برندهای ترک مثل ماوی، ال سی واکیکی و برشکا در ۲۸ مال حضور دارند و از طرفی برندهای جذابی مثل لاویز، زارا، پولو و ... را در آن‌جا مشاهده خواهید کرد.

 

تجربه خوردن ۱۴ غذای محلی آذری در باکو

این مکان دارای یک مجموعه سینمایی در طبقه پنجم است که فیلم‌های هالیوودی، روسی و آذری در آن پخش می‌شود. همچنین یک پارک بازی مخصوص کودکان نیز در این مرکز خرید گنجانده شده تا کوچک‌ترها را به آن‌جا ببرید تا ساعتی را به تفریح بپردازند. ۱۶ رستوران و کافه نیز در ۲۸ مال وجود دارد تا همه چیز برای توریست‌هایی که در سفر با تور باکو به این محل می‌آیند، مهیا باشد. این کافه و رستوران‌ها هم شامل نام‌های محلی و هم شامل رستوران‌های زنجیره‌ای مثل KFC، برگر کینگ یا مک دونالد می‌شوند. ۲۸ مال اگر چه فروشگاه‌های نسبتا کمی دارد اما فضای بزرگی داشته و با رستوران‌های متنوع، فروشگاه‌های بسیار خوب و همچنین سینما و پارک خود، مکانی عالی برای خرید خانوادگی در باکو به حساب می‌آید.

آدرس: 1014, Azadlig avenu 15a/4

 

مترو پارک (Metro Park)

مترو پارک کوچک‌ترین مرکز خرید لیست امروزمان است که با آن نمای زیبا با نورپردازی خیره کننده و فرم خاصش، شهرت بالایی در باکو داشته و درست در مقابل ایستگاه مترو ناریمانوف قرار دارد و خیلی راحت می‌توانید به آن‌جا بروید. این مجموعه کار خود را از سال ۲۰۱۲ آغاز کرده و در کنار فروشگاه‌های نسبتا کم تعداد خود، بخش‌های تفریحی، رستوران‌های مختلف و فضایی شاد را پدید آورده است که شما را عاشق خود خواهد کرد. در متروپارک سعی شده تا این مکان با تمام محدودیت‌هایی که دارد، تنه یک مرکز خرید نباشد.

 

راهنمای سفر ماه عسل به باکو

مرکز خرید مترو پارک ۶ طبقه بوده و یک طبقه منفی هم دارد. در میان فروشگاه‌هایش، می‌توانید مغازه‌هایی در زمینه پوشاک، لوازم خانگی، کیف و کفش، عطر و لوازم آرایش و لوازم الکترونیک و کامپیوتر پیدا کنید. به جز برخی از برندهای ترک معروف همچون کوتون و ال سی واکیکی، تنها تعداد کمی از برندهای بین‌المللی را در آن‌جا می‌بینید اما با این حال، فروشگاه‌های مترو پارک اجناس با کیفیتی به فروش می‌رسانند و برای آن‌ها که به دنبال خرید به صرفه هستند، این مکان جایی است که به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

مجموعه سینمایی پارک که در این محل قرار گرفته از بهترین سینماهای باکو به حساب می‌آید و دارای سالن‌های IMAX، دالبی اتمس، سه بعدی و سالن‌های دو بعدی معمولی بوده و به روزترین فیلم‌های هالیوودی در کنار بعضی از عناوین روسی در آن‌جا به نمایش در می‌آید. فیلم‌های به روز همگی به زبان انگلیسی هستند و زیرنویس آذری دارند اما فیلم‌های هالیوودی قدیمی با دوبله پخش می‌شوند، پس قبل از تهیه بلیط این موضوع را چک کنید. این مکان سه محل بازی جدا از هم دارد و دارای چند رستوران و کافه مختلف است.

 

معرفی تورهای طبیعت گردی در باکو

آدرس: 106a Tabriz St

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران