گشتی در بازارهای بینا و ساداراک باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
گشتی در بازارهای بینا و ساداراک باکو

قبلا مطالب مختلفی درباره مراکز خرید باکو در مقتدرسیر تابان برایتان به اشتراک گذاشته‌ایم، اما این بار به سراغ دو بازار محبوب در بین محلی‌های شهر رفته‌ایم که در آن‌ها اجناس ارزان قیمت و خوبی به فروش می‌رسند. بازارهای نسبتا بزرگ با اجناس متنوع که حتما چیزی در سلیقه شما آن‌جا پیدا خواهد شد. اگر می‌خواهید با بازارهای "بینا" و "ساداراک" برای خرید در باکو آشنا شوید، در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید.

 

معرفی بازار ساداراک

بازار یا مرکز خرید ساداراک، یک مجموعه سرپوشیده‌ی بسیار بزرگ با چندین و چند فروشگاه مختلف است که در آن می‌توانید محصولاتی بسیار متنوع با قیمت پایین را برای خود تهیه کنید. یکی از نکات جالب درباره ساداراک این است که با توجه به قراردادهای متنوع با برندهای محبوب، بسیاری از اجناس خارجی در این مکان با تخفیف‌های عالی ارائه می‌شوند. در واقع اگر چه بازار ساداراک یک محل مقرون به صرفه برای خرید در تور باکو محسوب می‌شود، اما اصلا دلیل نمی‌شود که شما مجبور باشید تنها اجناس با کیفیت پایین را خریداری کنید، بلکه اتفاقا خرید اجناس با کیفیت و ارزان، از ویژگی‌های این مجموعه به حساب می‌آید.

 

لذت خرید در مرکز خرید پورت باکو

وقتی سری به فروشگاه‌های مختلف در ساداراک می‌زنید، برندهای معتبری از اروپا تا آمریکا و البته چین و ترکیه را مشاهده خواهید کرد. این مکان آنقدر بزگ است که ساعت‌ها برای گشت و گذار در آن‌جا کنار بگذارید تا بتوانید تمام غرفه‌ها را دیده و جنس مورد نظر خود را با بهترین قیمت تهیه نمایید. فراموش نکنید که حتما بر سر قیمت با فروشنده‌ها چانه بزنید چون در این بازار همیشه کمی جا برای تخفیف دادن خالی گذاشته شده است.

حتی آن‌ها که به دنبال خرید عمده هستند هم می‌توانند به این محل مراجعه کنند چون بسیاری از فروشگاه‌های ساداراک در کنار فروش تکی، قیمت‌های متفاوتی برای فروش کلی نیز روی اجناس خود می‌گذارند. در نهایت باید گفت، اگر قصد خرید سوغات باکو را دارید، می‌خواهید لباس بخرید یا هر چیز دیگری، بد نیست در تور باکو سری به این مکان نیز بزنید. اگر چه ساداراک یک بازار سرپوشیده است، اما سقف شفاف آن باعث می‌شود که در طول روز نور آفتاب به داخل بتابد و در روزهای گرم سال نیز سیستم تهویه مطبوع برای آن در نظر گرفته شده.

 

معرفی مرکز خرید متروپارک در باکو

آدرس: Baku-Alat-Gazakh-Georgia Highway, 1063

چطور به بازار ساراداک برویم؟ اگر می‌خواهید با اتوبوس به این محل بروید، چندین خط اتوبوس به این محل می‌روند که شامل مسیرهای ۱۱۴، ۱۱۷، ۱۲۰،۱۲۶ و... می‌شوند. اگر هم با تاکسی می‌خواهید به این محل بروید باید از خیابان نظامی تاکسی‌ به مقصد این محل بگیرید.

 

 بازار بینا

از بسیاری جهات این بازار شبیه به بازار ساداراک است، با این تفاوت که کمی کوچک‌تر بوده و تعداد فروشگاه‌های محدودتری دارد. البته تفاوت‌های دیگری نیز درباره بازار بینا وجود دارد و آن این که در این‌جا خیلی خبری از برندهای معتبر نیست و اجناس چینی به وفور در آن وجود دارد. اما از طرف دیگر اگر اهل غذا باشید، چندین غذاخوری مختلف در آن‌جا پیدا خواهید کرد و می‌توانید چیزهای خوشمزه‌ای با قیمت مناسب در بازار تهیه نمایید.

یکی از پرطرفدارترین اجناسی که در این بازار وجود دارد، لباس و پارچه است. پارچه‌ها و لباس‌هایی با قیمت بسیار مناسب و البته جنس خود که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف از کشورهای متفاوت در این مکان گردآوری شده‌اند. البته با توجه به این که بازار بینا بیشتر برای محلی‌ها در نظر گرفته شده تا برای گردشگران، انواع فروشگاه‌های میوه و خوراکی نیز در این محل وجود دارد و شما می‌توانید برای این که وقتتان کم‌تر تلف شود، می‌توانید از آن بخش از بازار بازدید نکنید.

 

معرفی مرکزخرید 28 مال باکو

این بازار فاصله‌ی چندانی با بازار ساداراک نداشته و امکان این که بتوانید در یک روز از هر دوی این بازارها بازدید به عمل آورید نیز برایتان وجود خواهد داشت. اما اگر یکی از این محل‌ها برایتان مهم‌تر است و بیشتر روی کیفیت کارها نظر دارید تا قیمت پایین‌تر، پیشنهاد می‌کنیم بازار ساداراک را برای رفتن انتخاب نمایید.

آدرس: babak ave , qara qarayev

چطور به بازار بینا برویم؟ برای این که با اتوبوس و با قیمتی پایین به بینا بروید، باید از خط ۳۷ استفاده کنید و ایستگاه نیز درست جلوی این بازار قرار گرفته است. اما برای این که با تاکسی بخواهید به این مکان عاظم شوید، باز هم باید از خیابان نظامی به این محل تاکسی بگیرید.

۱۰ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران