گشتی خاطره انگیز در پارک مفاخر باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
گشتی خاطره انگیز در پارک مفاخر باکو

پارک‌ها در تمامی شهرها و کشورها مکان‌های محبوبی برای سرگرمی و تفریح بومیان و همچنین توریست‌ها هستند. چرا که مکانی دنج و خوش منظره برای استراحت و لذت بردن افراد از طبیعت به حساب می‌آیند. پارک‌ها در دسته جاذبه‌های گردشگری هستند که توریست‌ها می‌توانند به صورت خانوادگی به بازدید از آن‌ها رفته و یک روز به یادماندنی و خاصی را در کنار هم تجربه کنند. با استقبالی که این روزها گردشگران از تور باکو می‌کنند این بار تصمیم گرفته‌ایم تا در مورد یکی از پارک‌های معروف این شهر به نام پارک مفاخر صحبت کنیم. همراه ما باشید تا با این پارک خاص و جذابی که در پایتخت آذربایجان قرار گرفته بیشتر آشننا شوید.

 

آشنایی با پارک مفاخر باکو

آنچه پارک مفاخر باکو را از سایر پارک‌های جهان متمایز می‌کند گرفتن عنوانی به نام گنجینه‌ای از جنس استخوان است. چرا که پارک مفاخر علاوه بر اینکه به عنوان یک پارک سرسبز و جذاب شناخته می‌شود یکی از گورستان‌های شهر باکو نیز به حساب می‌آید. این پارک خاص و متفاوت در جوار خیابانی به نام پارلما پرسپکتی و پشت برج‌های شعله باکو قرار گرفته است. به صورت تقریبی مقبره ۲۴۲ نفر از شاعران و هنرمندان بزرگ آذربایجان در پارک مفاخر باکو قرار گرفته است.

حال اینکه یک گورستان بتواند جذابیت زیادی برای بازدید توریست‌ها پیدا کند از اهمیت بالایی برخوردار بوده و همین موضوع سبب می‌شود تا سالانه توریست‌های بسیاری در سفر خود به باکو از آن دیدن کنند. اگر شما نیز به همراه خانواده به شهر باکو سفر کرده‌اید بازدید از پارک مفاخر می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای کسب تجربه‌ بیشتر و استراحت برای بزرگسالان و تفریح و شادی کودکان به شمار آید.

 

تاریخچه پارک مفاخر باکو

پارک مفاخر باکو اولین بار در سال ۱۹۴۸ جهت گرامی‌داشت و زنده نگه داشتن نام و خاطر شاعران بزرگ کشور آذربایجان افتتاح شد. تاسیس این پارک به کمک و همت چند تن از وزیران جمهوری سوسیالیستی باکو انجام شد. در این پارک می‌توانید از قبر هنرمندان، نویسندگان، دانشمندان، سیاستمداران و شاعران به نام آذربایجان دیدن کنید. به طوری که پارک مفاخر به مکانی برای به نمایش گذاشتن تاریخ و فرهنگ چند صدساله آذربایجان تبدیل شده است. در پارک مفاخر می‌توانید از مقبره صدها شاعر و هنرمند آذری دیدن کنید. این پارک نه تنها برای گردشگران خارجی بلکه برای گردشگران داخلی نیز به دلیل قرار گرفتن آرامگاه افراد معروف و مهم این شهر اهمیت زیادی دارد.

 

باکو، شهر پارک‌های سرسبز و زیبا

 

طریقه دستیابی به پارک پارک مفاخر باکو

توریست‌های تور باکو می‌توانند به راحتی فرصت بازدید از پارک مفاخر باکو را به دست آورده و از آن دیدن کنند. برای این منظور باید خود را به خیابان پارلما پرسپکتی در باکو برسانید. در صورتی که قصد دارید سفری اقتصادی با بودجه محدود داشته باشید می‌توانید از اتوبوس جهت دستیابی به پارک مفاخر استفاده کنید. در غیر این صورت تاکسی گزینه بسیار خوب و ایده‌آلی محسوب می‌شود. برای رسیدن به پارک مفاخر به کمک اتوبوس باید به سمت ایستگاه پارک مفاخر باکو (Ally Of Honor) حرکت کنید. بعد از رسیدن به این ایستگاه و پیاده شدن از آن باید مسیری را به صورت پیاده طی کنید. بازدید از پارک مفاخر باکو برای همه علاقه‌مندان امکان پذیر بوده و نیازی به تهیه بلیط جهت ورود به آن نیست. همه افراد می‌توانند به صورت رایگان از آن دیدن کنند.

 

معرفی پارک بازی Megafun در باکو

 

جاذبه‌های گردشگری اطراف پارک مفاخر باکو

پارک مفاخر باکو یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری باکو است. به طوری که توصیه می‌شود هر گردشگری در سفر خود به این شهر از پارک مفاخر نیز دیدن کند. خوشبختانه پارک مفاخر در یکی از توریست‌ترین مناطق شهر باکو قرار گرفته و گردشگران می‌توانند با رفتن به این مکان فرصت بازدید از چند مکان مهم و دیدنی دیگر را نیز به دست آورند. از جمله این مکان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نکته مثبت دیگر اینکه رستوران‌های مختلف و کافه‌های متنوعی در همین حوالی وجود دارند که بعد از گشت و گذار در پارک مفاخر و جاذبه‌های اطراف آن می‌توانید یکی از آن‌ها را با توجه به سلیقه خود انتخاب کرده و با خوردن غذاهای لذیذ آذری شکم خود را سیر کرده و با نوشیدن یک فنجان چای در کافه‌ها خستگی خود را در کنید.

۲۲ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران