سفری فرهنگی به وانادزور: ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
سفری فرهنگی به وانادزور: ارمنستان

وقتی حرف از تور ارمنستان می‌شود بی‌شک همه به یاد ایروان زیبا پایتخت ارمنستان می‌افتند که سهم بیشتر گردشگری این کشور کوچک را از آن خود کرده است. در حالی که ارمنستان جایی زیبا و با فرهنگی غنی و کهن است که باید همه جای آن را بازدید کرد. وانادزور سومین شهر بزرگ ارمنستان و مرکز استان لوری است که برای شکستن کلیشه‌های گردشی به عنوان جایگزینی جذاب برای ایروان قابل قبول به نظر می‌رسد در اینجا به بهترین کارهایی که می‌توانید در این شهر انجام دهید می‌پردازیم.

 

درباره وانادزور

وانادزور سابقا یکی از غول‌های صنعتی دوران جماهیر شوروی بوده که عناصر تاریخی باقی مانده شهر بازدیدکنندگان را شگفت‌زده خواهد کرد. این منطقه با موقعیت ویژه‌ای بین رشته کوه‌های بازوم و پامبک واقع شده است و باعث می‌شود حال و هوای که یک شهر آلپی را داشته باشد، از این‌رو می‌توانید در اینجا پیاده‌روی، دوچرخه، صخره نوردی و یا قایقرانی کنید و یا در فعالیت‌های دیگر شرکت کنید زیرا سازماندهی آن بسیار آسان است. به علاوه وانادزور به عنوان یک مقصد آبگرم شناخته می‌شود که برای استراحت، سلامتی و لذت بردن از طبیعت بین مردم ارمنستان محبوب است. همچنین این شهر سرسبز جاهای پنهان زیادی برای کشف کردن دارد.

 

بازدید از بنای یادبود و موزه نسل کشی ارامنه ایروان

از بازار روباز لاچین مواد تازه بخرید

وانادزور دارای یک بازار شگفت‌انگیز کوچک به نام لاچین در مرکز شهر است که در آن می‌توانید همه میوه‌ها و سبزیجات را به صورت تازه تهیه کنید. همه چیز این بازار از روستاها و مزارع محلی می‌آید. در خیابان‌های باریک بازار قدم بزنید و از تماشای نمایش محصولات رنگارنگ بازار لذت ببرید و دیدی کلی از فرهنگ مردم محلی به دست بیاورید.

از تئاتر آبلیان دیدن کنید

اگر از طرفداران تجارب فرهنگی هستید و از تماشای تئاتر لذت می‌برید و می خواهید نمایش‌های محلی را ببینید، مطمئنا باید از تئاتر نمایشی دولتی وانادزور دیدن کنید. این ساختمان جذاب در سال ۱۹۳۱ ساخته شده و به نام هوهانس آبلیان نامگذاری شده است. تئاتر دولتی وانادزور که بین ساختمان‌های مرکز شهر پنهان شده میزبان علاقه مندان به تئاتر بوده و ورود به آن برای عموم مردم آزاد است. اگر به تئاتر محلی علاقه دارید، قطعا یکی از بهترین کارها در وانادزور است.

 

گردش در شهر زیبای گوریس ارمنستان

بازدید از دیوارهای شهر

هنگام قدم زدن در شهر، ممکن است هنرهای ظریف خیابانی و نقاشی‌های دیواری با انگیزه‌ای جالب مانند مکالمات اجتماعی یا محیطی، روی دیوار ساختمان‌ها در وانادزور مشاهده کنید. برگزارکنندگان این جنبش برای آگاهی بیشتر در مورد موضوعات مختلف روی دیوارهای شهر نقاشی کشیدند تا به نوعی منتقل کننده فرهنگ بومی ولی به سبکی مدرن باشند. در حالی که در شهر قدم با بسیاری از آن‌ها روبرو خواهید شد. همچنین قطعا متوجه خواهید شد که وانادزور شهری است که به طور تصادفی برای هنر خیابانی بستر مناسبی دارد، زیرا ساختمان‌ها و خیابان‌ها فضایی برای تزریق آن دارند. به علاوه مردم محلی سعی می‌کنند هنر بیشتری را به شهر ببخشند، امید می‌رود که در آینده وانادزور به پایتخت هنر خیابانی ارمنستان تبدیل شود.

از مرکز زیبایی شناسی دیدن کنید

مجموعه مرکز زیبایی‌ شناسی ارمنی با فرش‌های دستباف زیبا، لباس‌های سنتی و مدرن، نقاشی‌ها و موارد دیگر شما را مجذوب خود می‌کند. این مرکز که توسط باغی سرسبز با مجسمه‌های سنگی خلاق احاطه شده، طعم هنر را در شهر  تقویت کرده و همچنین نمایشگاه‌هایی را ترتیب داده و به آن‌ها کمک کند تا هنرمندان بومی بستری برای رشد و پیشرفت داشته باشند.

 

معرفی زیباترین دریاچه‌های ارمنستان

به خانه استاد مهراب بروید

در بازدید از وانادزور باید به یکی از جالب‌ترین خیابان‌های شهر بروید که خانه‌ای سنگی و دیدنی واقع شده است. این خانه یکی از هنرمندان افسانه‌ای و محلی قرن بیستم استاد مهراب است. استاد مهراب معروف به مهراب میرزاخانیان، هنرمند بزرگی بود که مجسمه‌های سنگی زیادی را در منطقه لری خلق کرده است. او همچنین به عنوان استاد ایجاد چشمه‌های آب آشامیدنی سنگی شناخته می‌شد که مردم محلی از این چشمه‌ها به عنوان چشمه آب ابدی یاد می‌کنند. خانه او در خیابان ابوویان (پشت کلیسای سنت گرگوری اشراق) جایی است که نوه‌ها و خانواده‌اش به زیبایی آن منطقه را تزئین کرده اند و جایی عالی برای عکس گرفتن ایجاد کرده‌اند.

به موزه هنرهای زیبا وانادزور بروید

اگر عاشق هنر هستید در موزه هنرهای زیبای وانادزور قدم بزنید و از نمایشگاه‌های موقت و دائمی با مجموعه‌های بیش از۱۷۰۰ یادگار بازدید کنید. درباره هنرمندان محلی که به نظر ما بسیار با استعداد هستند بیشتر بدانید زیرا وانادزور در گذشته با تعداد زیادی از هنرمندان، نقاشان، مجسمه سازان، خالقان، طراحان مد و غیره شناخته می‌شد.

از استودیو Terracotta توقف کنید

با بازدید از استودیو Terracotta در وانادزور، وارد دنیایی از هنرهای خلاقانه مبتنی بر خاک شوید. این یک سکوی بزرگ فضای باز است که در آن هرکسی می‌تواند برود و مجسمه‌ها و چیزهای دیگر بسازد و درباره آن هنر زیبا بیشتر بیاموزد. یکی دیگر از ویژگی‌های عالی در مورد تراکوتا این است که آن‌ها از هنر کودکان حمایت می‌کنند و سعی می‌کنند نمایشگاه‌های خیریه‌ای ترتیب دهند و هنر خود را بفروشند تا به آن‌ها کمک کند تا از درآمد کسب کنند.

 

معرفی ۶ رود مهم ارمنستان

۰۹ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران