غذای دریایی در ۸ رستوران استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
غذای دریایی در ۸ رستوران استانبول

موقعیت مکانی و تاریخی استانبول که بین اروپا و آسیا واقع شده، الهام بخش بسیاری از دستورالعمل‌های غذایی محلی و بین المللی بوده است. و در این بین، بهترین رستوران‌های غذاهای دریایی در استانبول، بسیار قابل توجه و پرطرفدار هستند.

اغلب این رستوران‌ها از مواد اولیه ارگانیک و ماهی‌هایی که به تازگی صید شده‌اند، برای طبخ غذاها بهره می‌برند و لذت سفر با تور استانبول را در این شکم گردی‌ها صد چندان می‌کنند. اگر می‌خواهید با غذاهای دریایی این شهر بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله انواع غذاهای لذیذ دریایی در استانبول را مطالعه کنید و در ادامه همراه ما باشید تا گشت و گذاری در بهترین غذاکده‌های دریایی شهر داشته باشیم.

 

Sur Balık Arnavutköy

این رستوران مجموعه‌ای از غذاهای سرد، غذاهای کلاسیک محلی و بین المللی و غذاهای دریایی را ارائه می‌دهد. در این میان، کالاماری سرخ شده بیش از سایرین توصیه می‌شود. حقیقت این است که در این رستوران، ماهی‌ها همگی فصلی و بسیار تازه هستند و یک تجربه غذاخوری لذت بخش را برای گردشگران تور استانبول رقم می‌زنند. این مکان، از ظهر تا نیمه شب باز است و در ضمن کلیه کارت‌های اعتباری را برای پرداخت هزینه می‌پذیرد.

گفتنی است این غذاکده، در ساحل اروپایی تنگه بسفر در آرناووت کوی در عمارت بازسازی شده چند طبقه عثمانی واقع شده و چشم اندازی قابل توجه به مناظر اطراف دارد. اگر مایل به غذاخوردن در  فضای باز و بهره مندی از هوای تازه هستید، پیشنهاد می‌کنیم یک میز در بالکن طبقه بالای رستوران رزرو نمایید.

آدرس: Bebek Arnavutköy Cad. No :52, Bebek – Istanbul, Turkey

 

Rumelihisarı İskele

این رستوران، بین قلعه‌ای با همین نام و دومین پل بسفر واقع شده و چشم اندازهای بی‌نظیری به هر دو منظره دارد. این غذاکده، بسیار آرام و دنج است و می توانید ساعت‌ها در آن به استراحت و تماشای بسفر بگذرانید و از صرف بهترین غذاهای دریایی در استانبول لذت ببرید.

 گفتنی است این رستوران، از سال ۱۹۹۲ ماهی و غذاهای دریایی سرو می‌کند و شهرت خوبی در بین مردم محلی دارد. محبوبیت اینجا عمدتا به دلیل خدمات صادقانه و باکیفیت، طعم سنتی غذاها و تنوع زیاد ماهی تازه و غذاهای دریایی محلی است. این رستوران، همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا نیمه شب به روی علاقمندان باز است. اما توجه داشته باشید به دلیل ازدحام، پیش از آمدن حتما میز رزرو کنید.

 

غذاهای متفاوت ترکی در کرانه‌ی دریای سیاه

آدرس: Yahya Kemal Cad. No:1, Rumeli Hisarı Sarayı – Istanbul, Turkey

 

Balıkçı Kahraman

اینجا یک رستوران دنج خانوادگی در حوالی دریای سیاه است که از اواخر دهه ۹۰ میلادی افتتاح شد و تاکنون با غذاهای دریایی بی نظیرش، شهرت زیادی کسب کرده است.

این مکان دارای دکوراسیون جالب توجهی است و در میان  افراد مشهور محلی، دولتمردان و تجار معروف، طرفداران بسیاری دارد. البته فاصله آن تا مرکز شهر زیاد است و با توجه به ترافیک استانبول، ممکن است زمان زیادی در راه رسیدن به اینجا باشید. رزرو میز الزامی است و این رستوران، همه روزه از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۲۲ باز است.

آدرس: İskele cad. No:15, Rumeli Kavağı – Istanbul, Turkey

 

Balıkçı Sabahattin

جالب است بدانید نام این رستوران، از نام مالک آن گرفته شده و خانواده او دریا و غذاهای دریایی را می‌شناسند، دوست دارند و به آنها احترام می‌گذارند. مالک رستوران، تجارت را از پدرش گرفت و اکنون پسرانش نیز با وی کار می‌کنند.

 این رستوران در یک ساختمان تاریخی ساخته شده در سال ۱۹۲۷ واقع شده و یک فضای عالی برای سرو غذاهای دریایی خوشمزه به شمار می‌آید و محبوبیت زیادی در بین خانواده‌های محلی دارد. این مکان همه روزه از ظهر تا نیمه شب باز است و اگر می‌خواهید از هوای تازه در حین صرف غذا برخوردار شوید، حتما یک میز در باغ این رستوران رزرو کنید.

 

بهترین مناطق گردشگری کنار دریا در استانبول

آدرس: Cankurtaran Mahallesi, Seyit Hasan Kuyu Sok No: 1, Sultanahmet – Istanbul, Turkey

 

Bebek Balıkçısı

این رستوران علاوه بر ارائه غذاهای لذیذ و خدمات متمایز، دارای فضایی اساطیری با تصاویر و تابلوهای دیواری رنسانس است. این غذاکده در کنار دریا در ببک، یکی از شیک‌ترین مناطق استانبول واقع شده و چشم اندازی بی نظیر به بسفر دارد و گفتنی است که نمونه‌ای عالی از یک رستوران غذای دریایی به شمار می‌آید. جالب است بدانید که این رستوران نخبه، میزبان مشاهیر محلی و بین المللی مانند الیور استون، فیشر وزیر امور خارجه آلمان، ژان کلود ون دام، کاترین دنو، ژرارد دوپاردیو و پادشاه بحرین بوده است.

برخی از سالادهای ویژه اینجا عبارتند از غذاهای سرد، سالاد بادمجان با سس ملیسا، سالاد جعفری و سالاد اسفناج. اما محبوب‌ترین غذای این رستوران، ماهی در نمک است. خوردن دسرهایی نظیرشیرینی میوه‌ای، دسر کدو و سوفله شکلاتی نیز در این مکان که به شدت توصیه می‌شوند. این غذاکده زیبا و به یادماندنی، همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا پاسی از شب باز است و رزرو میز الزامی است.

آدرس: Cevdet Paşa Caddesi No: 26/A, Bebek – Istanbul, Turkey

 

Eleos

این بوتیک رستوران، دارای دو شعبه یکی در بی اغلو و یکی دیگر در یسیلکوی استانبول است. در اینجا می‌توانید از طعم سبزیجات اژه‌ای پخته شده،  ذاهای کلاسیک یونانی و خوراک‌های ارمنی در کنار ماهی‌های تازه و غذاهای دریایی بسیار باکیفیت لذت ببرید.

لازم است بدانید این رستوران نیز فاصله زیادی از مرکز شهر دارد و ممکن است برای رسیدن به اینجا، در ترافیک سنگین استانبول معطل شوید. بنابراین در صورتی که میز رزرو کرده‌اید، این امر را در برنامه ریزی رفت و آمدتان به رستوران مدنظر داشته باشید. در ضمن باید گفت شعبه بی‌اغلو، همه روزه از ساعت ۱۳ تا ۰۱:۳۰ بامداد باز است و شعبه یسیلکوی نیز از ساعت ۱۴ تا ۰۱:۳۰ فعالیت دارد.

 

بهترین رستوران‌های رمانتیک در استانبول

آدرس: Yeşilbahçe Sok No: 9, Yeşilköy – Istanbul, Turkey و همچنین:

İstiklal Caddesi No:231 Kat:2 Hıdivyal Palas (Tünel), Beyoğlu – Istanbul, Turkey

 

Kıyı

این رستوران، از سال ۱۹۶۴ فعالیت خود را شروع کرده و غذاهای امضایی خود را با طعم‌هایی خاص و تهیه شده از مواد بسیار تازه ارائه می‌دهد. رفت و آمد به این غذاکده، به یک سنت و رسم در میان مردم محلی بدل شده است. فضای دنج، عکس‌ها و نقاشی‌های هنرمندان مشهور ترک که زینت بخش دیوارها هستند، پرسنلی حرفه‌ای و صمیمی، صندلی‌های چیده شده در فضای باز و چشم اندازی به دریا، همگی از جذابیت‌های این رستوران به شمار می آیند. اگر می‌خواهید از این مناظر بی بدیل بهره‌مند شوید، حتما یک میز با نمای دریا رزرو کنید.

 

بهترین رستوران‌های هندی استانبول

آدرس: Haydar Aliyev Caddesi 186, Tarabya – Istanbul, Turkey

 

Park Fora

در انتها، به این رستوران زیبا سر می‌زنیم که در پارک جمیل توپوزلو در کنار دریا واقع شده است و از سال ۱۹۹۶ غذاهای دریایی سرو می‌کند. این غذاها همراه با غذاهای سرد و گرم ترکی و بین المللی بسیار لذیذ و باکیفیت، موقعیتی برجسته را از این غذاکده زیبا ارائه می‌دهند. گفتنی است رستوران، هر روز ساعت ۱۲ ظهر باز می شود و تا ۰۲:۰۰ صبح پذیرای علاقمندان است.

آدرس: Muallim Naci Caddesi Cemil Topuzlu Parkı İçi No:54/A, Ortaköy – Istanbul, Turkey 

۱۹ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران