کارهای ممنوعه در سفر به سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
کارهای ممنوعه در سفر به سریلانکا

سفر به هر کشوری طبق آداب و فرهنگ و رسوم آن با یکسری بایدها و نبایدها همراه خواهد بود. برای اینکه در سفر به مقاصد گردشگری مختلف دچار خطا نشوید، توصیه می‌شود با نکات مهم و خط قرمزهای آن منطقه قبل از سفر آشنا شوید. جزیره زیبای سریلانکا در سال‌های اخیر توانسته در دل گردشگران محبوبیت زیادی پیدا کند. از آنجایی که این کشور هنوز هم پیرو آداب و رسوم قدیمی خود است، رعایت یکسری کارها در طول سفر اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. اگر شما نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای سفر با تور سریلانکا را انجام داده‌اید بهتر است در خواندن مطالب این مقاله ما را همراهی کنید. چرا که به معرفی یکسری کارهای ممنوعه در سفر به سریلانکا پرداخته‌ایم که می‌تواند برای شما دردسرساز باشد.

 

بی‌احترامی به اعتقادات مذهبی ممنوع

گردشگران هرگز نباید به اعتقادات مردم سریلانکا بی‌احترامی کنند. چرا که مردم این منطقه شدیدا پیرو اعتقادات مذهبی خود بوده و تعصب شدیدی بر آن‌ها دارند. پس اگر رفتار مذهبی در طول سفر مشاهده کردید که برای شما عجیب بوده در مورد آن اظهار نظر نکنید. از جمله این موارد می‌توان به شوخی کردن با طرز پوشش راهب‌ها، نحوه عبادت و غیره اشاره کرد. علاوه بر آن توجه داشته باشید که حین ورود به معابد باید کفش‌های خود را در بیاورید.

 

۷ دلیل برای سفری هیجان انگیز به سریلانکا

به مجسمه بودا احترام بگذارید

مجسمه بودا برای مردم سریلانکا حرمت و ارزش معنوی بسیار زیادی دارد. بنابراین در حین بازدید از معابد توجه کنید که هرگز پشت به مجسمه بودا قرار نگیرید. عکس گرفتن از مجسمه در معابد سریلانکا ممنوع نیست اما حین عکاسی از ژست‌های خنده‌داری که می‌تواند نوعی بی‌احترامی به بودا محسوب شود، اجتناب کنید.

در صحبت با بومیان آن‌ها را با مردم هندوستان مقایسه نکنید

 بسیاری از افراد به دلیل اعتقادات مشابهی که بین مردم سریلانکا و هندوستان وجود دارد مدام این دو کشور را با یکدیگر مقایسه می‌کنند. اما باید توجه داشته باشید که مردم سریلانکا از اینکه مدام با مردم هندوستان مقایسه شوند خوششان نمی‌آیند. پس از مقایسه این دو سرزمین در حین سفر با تور سریلانکا خودداری کنید.

 

سوغاتی‌های سنتی سریلانکا

حتما قبل از عکاسی اجازه بگیرید

در برخی از جاذبه‌های گردشگری سریلانکا عکاسی ممنوع است. البته این ممنوعیت با تابلو‌هایی مشخص می‌شوند. پس اگر به مکان‌هایی حساس مثل موزه‌ها یا معابد رفتید بهتر است قبل از عکاسی اجازه این کار را از مسئولین آنجا بگیرید. در فرهنگ مردم سریلانکا این کار نوعی احترام به حساب می‌آید.

هرگز نه نگویید

یکی از کارهای ممنوعه در سفر به سریلانکا استفاده از کلمه نه به صورت کاملا صریح و مستقیم است. جالب است که مردم این سرزمین هرگز در پاسخ سوال‌ طرف مقابل کلمه نه را استفاده نمی‌کنند. بلکه آن را با تکان دادن سر به نشانه نه و یا جمله‌بندی منفی به طرف مقابل خود می‌فهمانند.

 

اقامت در بهترین هتل‌های سریلانکا

نوشیدن آب از شیر ممنوع

آبی که از شیر آب جاری می‌شود در سریلانکا قابل شرب نیست. پس اگر دوست ندارید سفر شما با بیماری‌های گوارشی به خاطره‌ای تلخ تبدیل شود هرگز هنگام تشنگی سراغ شیر آب نروید. به همراه داشتن بطری آب معدنی در طول این سفر الزامی می‌باشد. عدم نوشیدن آب شیر به قدری باید جدی گرفته شود که حتی توصیه می‌شود هنگام مسواک زدن نیز دهان خود را با آب معدنی شست و شو دهید.

بدون چانه زدن سر قیمت سوار تاکسی نشوید

از دیگر کارهای ممنوعه در تور سریلانکا سوار شدن به تاکسی بدون چانه زدن سر قیمت با راننده است. پس حتما قبل از اینکه سوار ماشین شوید مقصد خود را به راننده نشان داده و بر سر کرایه به توافق برسید. در غیر این صورت راننده می‌تواند بعد از رسیدن به مقصد مبلغ غیر منطقی را از شما درخواست کند. همچنین می‌توانید در صورت وجود تاکسی‌متر از راننده بخواهید تا آن را برای شما روشن کند. تاکسی‌های محلی سریلانکا توک توک نام دارند. کرایه نرمال توک توک در سریلانکا به ازای هر یک کیلومتر تقریبا ۵۰ روپیه می‌باشد.

 

با برترین سواحل سریلانکا آشنا شوید

غذا خوردن با دست چپ ممنوع

معمولا بومیان سریلانکا از قاشق و چنگال حین غذا خوردن استفاده نمی‌کنند. آن‌ها تمایل زیادی به خوردن غذا با دست دارند. توجه داشته باشید که غذا خوردن با دست چپ بین مردم سریلانکا جلوه خوبی ندارد. البته در صورت درخواست آن‌ها به شما قاشق و چنگال خواهند داد. اما اگر دوست داشتید که همانند مردم سریلانکایی غذا بخورید از غذا خوردن با دست چپ امتناع کنید. زیرا این کار چندان خوش‌آیند نیست.

۰۷ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران