بهترین نقاط غواصی در ایران (بخش دوم)

جاذبه‌های گردشگری داخلی
بهترین نقاط غواصی در ایران (بخش دوم)

غواصی یکی از فعالیت‌های ورزشی بسیار جذاب، هیجان‌انگیز و اغلب کم یابی است که تنها از اینهمه جمعیت انسان روی زمین تعداد کمی آن را تجربه می‌کنند. این وضعیت در ایران به مراتب بدتر هم هست، همانطور که در قسمت اول این مبحث اشاره کردیم سهم کم ایران از آب‌های جهانی باعث شده تا غواصی به تفریحی لوکس و بعضا گران قیمت تبدیل شود که تنها در معدود نقاطی می‌توان آن را تجربه کرد. در تورهای داخلی و ایرانگردی شما با سفر به نقاط جنوبی می‌توانید این تجربه شگفت‌انگیز را کسب کنید ما در اینجا بهترین سایت‌های غواصی ایران را بررسی می‌کنیم.

در بخش اول به زیبایی‌ها و طبیعت خیره کننده چابهار اشاره کردیم در اینجا به دیگر سایت‌های آن می‌پردازیم.

 

سایت غواصی علوم دریایی: سایت علوم دریایی یکی از نقاط کم عمق است که بین ۳ تا ۵ متر عمق داشته و برای مبتدی‌ها بسیار مناسب است. این سایت مساحتی ۱ کیلومتری داشته و دارای طبیعت زیر آب رنگی و بسیار زیبایی هم هست.

 

بهترین شهرهای ایران برای سفر در پاییز

 

سایت غواصی کاهری: این سایت که روبروی اسکله شهید بهشتی واقع شده یکی از زیباترین سایت‌های گردش زیر آب و غواصی است که دارای تنوع طبیعی و جانواری زیادی بوده و به شدت دیدنی و سحرانگیز است. این سایت جذاب و بسیار رنگی که محل زندگی ماهیانی مثل شیرماهی، شوریده، ماهی حلوا، سفره ماهی و خیلی انواع دیگر بوده و مرجان‌های رنگی است و عمق ۱۷ متری آن شرایط غواصی حرفه‌ای و ماجرجویانه را فراهم آورده است.

سایت غواصی انبار نفت: این سایت یکی از بهترین نقاط ایران برای غواصی است که با عمقی حدودا ۷ متری برای تمامی غواصان با هر سطحی از مبتدی تا حرفه‌ای مناسب است. اگر فردی مبتدی هستید در اینجا می‌توانید گردش زیر آب خاطره‌انگیز و فوق‌العاده‌ای را تجربه کنید و غرق در زیبایی‌های آن شوید. در سایت انبار نفت ماهیانی همچون پروانه ماهی، جراح ماهی، نمو و فرشته ماهی و جانوارنی مثل مرجان‌های مختلف و شقایق‌های دریایی زندگی می‌کنند.

 

تجربه بانجی جامپینگ در ایران

غواصی در قشم

قشم یکی از جزایر گرمسیری جنوب ایران با سواحل ماسه سفید است که شاید مثل کیش پر زرق و برق نباشد اما پر از فرصت‌های گردش و تفریح را در دسترس شما قرار می‌دهد. این جزیره دارای نقاط بکرتری است و بهترین نقاط غواصی در کل ایران را ارائه می‌دهد. تور قشم سایت‌های بسیار برجسته‌ای همچون جزیره ناز قشم، زیتون، باغ مرجانی، سایت خلیفه، هرمز و لارک را ارائه می‌دهد که هر کدام از دیگری دیدنی‌تر هستند. در ادامه مختصری از این سایت‌ها را بررسی خواهیم کرد.

سایت غواصی باغ مرجانی: این سایت که یکی از زیباترین و بهترین نقاط ایران محسوب می‌شود در قسمت جنوبی جزیره قشم و روبروی روستای سوزا قرار گرفته است. این سایت به خاطر پوشش بسیار گسترده و دشت رنگی مرجانی به باغ مرجان شهرت گرفته است. عمق این سایت غواصی بین ۳۲ متر تا ۶۶ متر است و با وجود جریان‌های آبی اصلا برای غیرحرفه‌ای ها مناسب نیست. شما می‌توانید زیباترین مناظر شگفتی زیر آب را در عمق ۴۰ متری جایی که دشتی از مرجان جلوی چشمانتان گسترده می‌شود پیدا کنید. در اینجا ماهیانی مثل هامور، باراکودا، شیرماهی، اسب دریایی و جانوارانی مثل مرجان‌های بادبزنی زندگی می‌کنند. اگر دوست دارید کوسه‌ها را تماشا کنید در اینجا انواعی از آن‌ها زندگی می‌کنند.

 

جذاب‌ترین آکواریوم‌های ایران

 سایت غواصی جزیره ناز: اگر به بخش شرقی جزیره بروید در آن‌ها جزیره‌ای ۳ هکتاری را می‌بینید که در فاصله یک کیلومتری از ساحل واقع شده است این یکی از بهترین سایت‌های تور قشم است که شانس بازدید از آن را دارید. عمق این سایت بین ۲ تا ۵ متر بوده و برای غواصی مبتدیان بسیار مناسب است جدا از آن در اینجا طیف وسیعی از ماهیان مثل سفره ماهی، دلقک ماهی، شقایق‌های دریایی، لاکپشت‌های دریایی و خرچنگ‌ها زندگی می‌کنند.

سایت غواصی دره ستاره‌ها: دره ستاره‌ها جایی است که شما می‌توانید تعداد زیادی از ستاره‌های دریایی را در آن تماشا کنید. در واقع این سایت قلمرو ستاره‌های دریایی است و خبری از ماهیان دیگر نیست. عمق اینجا بین ۱۲ تا ۱۵ متر بوده و برای شنای تمامی غواصان مناسب است.

 

۹ سوغات مشهور ایرانی نزد گردشگران خارجی

سایت غواصی کشتی سوخته لارک: همانطور که قابل حدس است کشتی لارک کشتی غرق شده‌ای است که دهانه آن در عمق ۱۴ متری و بدنه آن تا عمق ۳۳ متری کف دریا به گل نشسته است. این کشتی متری عظیم جایی عالی برای ماجراجویی است که غواصان حرفه‌ای اصلا نمی‌توانند از آن چشم پوشی کنند. این سایت به دلیل قرار گرفتن بین دو جزیره لارک و قشم، کشتی سوخته لارک نام گرفته است

سایت غواصی زیتون: این سایت جذاب عمقی بین ۲ تا ۵ متر داشته و جریان ملایم آرام آب شرایط بسیار مناسبی برای مبتدی‌ها فراهم آورده است. این سایت دوست داشتنی روبروی پارک تفریحی زیتون قشم و در قسمت جنوبی جزیره واقع شده است که می‌توانید به راحتی آن را پیدا کنید. اگر علاقمند به غواصی در جزیره قشم هستید آن‌ها برای تمامی سطوح دوره‌ها آموزشی برگزار می‌کنند. در اینجا طیف بسیاری از ماهی‌ها از جمله اسکات، خفاش ماهی، فرشته ماهی، ماهی ملوان، ماهی اژدر، کفشک، پیرانای آب شور و بسیاری از موجودات دیگر مثل خرچنگ‌ها زندگی می‌کنند.

 

۸ مقصد عالی ایران برای طبیعت‌گردی

۱۴ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران