بهترین نقاط جنوب ایران برای سفری بهاری

جاذبه‌های گردشگری داخلی
بهترین نقاط جنوب ایران برای سفری بهاری

جنوب ایران در فصل بهار به یکی از پرترددترین نقاط کشور تبدیل می‌شود، دلیلش هم روشن است. هوا هنوز آنچنان داغ نشده، ولی همچنان هوایی گرمسیری و جذاب حاکم است به علاوه نمای بی‌نظیر خلیج فارس که کم‌تر کسی می‌تواند در مقابل آن مقاومت کند. اگر هرگز به جنوب ایران نرفته‌اید بهار بهترین موقعیت برای شما خواهد بود. ما در این مقاله به بهترین نقاط ایران برای سفری بهاری می‌پردازیم.

 

بندرعباس

نمی‌شود حرف از مقاصد بهاری زد و سراغ بزرگ‌ترین بندر ایران یعنی بندر عباس نرفت. بندر عباس نه تنها از لحاظ موقعیت جغرافیایی در حاشیه خلیج فارس منحصر به فرد است بلکه با میزبانی از کارخانه جات صنعتی و مراوده با بنادر جنوبی دیگر از لحاظ اقتصادی نیز حایز اهمیت است. به علاوه این شهر ساحلی به دلیل سال‌ها رفت و آمد عرب‌ها و اروپایی‌ها فرهنگ‌های مختلفی را به خود دیده که نمودش را می‌توان در بناهای به جا مانده دید. از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی بندرعباس می‌توان به معبد هندو، عمارت کلاه فرنگی مربوط به دوره صفوی، آب انبارهای برکه باران، مسجد دلگشا و مسجد گله­ داری نام برد.

 

رمانتیک‌ترین مقاصد ایران را بشناسید

کیش

تقریبا می‌توان تور کیش را لوکس‌ترین تور جزیره‌ای ایران دانست. این جزیره که در آب‌های نیلگون خلیج فارس قرار گرفته در تمام طول سال میزبان بازدیدکنندگان داخلی و خارجی می‌شود. توریست‌ها به دلایل مختلفی مثل خرید، گردش و تفریح در سواحل گرمسیری سر از کیش در می‌آورند. این جزیره که جنوبی‌ترین سکونتگاه‌‌های ایران محسوب می‌شود. کیش هم همچون بندرعباس افراد و قومیت‌های مختلفی را در طول تاریخ به خود دیده و همین باعث تنوع سلیقه و فرهنگ غذایی شده است. در واقع تور کیش به نوعی ماجراجویی در طعم‌های مختلف را هم برای شما به ارمغان می‌آورد. جدا از این‌ها کیش پر از جاهای دیدنی و هیجان انگیز نیز هست. کشتی یونانی در غروب دل‌انگیز خلیج فارس یکی از زیباترین صحنه‌هایی است که احتمالا شانس تماشایش را در تمام عمرتان خواهید داشت. شهر باستانی حریره، دشت آهوان، و فعالیت‌های ماجراجویانه ساحلی هم از فعالیت‌های جذاب تور کیش هستند.

شیراز

وصف زیبایی‌های شیراز را همه دنیا شنیده‌اند. حالا تصورش را بکنید در فصل رویش و جوانه با آب و هوایی دل‌انگیز و روح‌نواز چه صفایی  دارد شیراز. به علاوه با وجود آرامگاه‌های شعرای ایرانی پارسی زبان شیراز نه تنها در ایران بلکه در دنیا شماخته شده است. آرامگاه حافظ، سعدی و شاهچراغ از جاذبه‌های اصلی شهر هستند. در حالی که نباید هرگز قدم زدن در باغ گیاهشناسی را از قلم انداخت. مخصوصا در بهار که از عطر گل‌ها مدهوش خواهید شد. برای تجربه‌ای تاریخی و خرید سوغاتی به بازار وکیل بروید و در مسجد نصیرالملک عکس‌های پوستری بیاندازید.

 

تفریحات ارزان در جزیره کیش

 

قشم

قشم به عنوان بزرگ‌ترین جزیره ایران در رتبه دوم محبوب‌ترین مقصد جزیره‌ای ایران بعد از کیش قرار گرفته است. شرایط تور قشم با همسایه خود، کیش از لحاظ آب و هوایی تفاوت‌هایی دارد. در حالی که این جزیره در جنوب ایران واقع شده و گرمسیری است اما به خاطر وجود جایی مثل دره ستارگان و چاهکوه فضایی متفاوت را در دل خود ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در سفر به این جزیره از دره دیدنی ستارگان دیدن کنید و داستان‌های جالبی درباره آن بشنوید. یا به جزیره دیدنی ناز بروید و در جنگل حرا قشم قایق سواری کنید. به تنگه چاهکوه بروید و در مراکز خرید و بازار درگهان سرگردان شوید. قشم پر از تنوع فعالیت برای سلیقه‌های مختلف است بستگی دارد انتظار شما چه باشد. در رستوران‌های بی‌نظیر غذاهای محلی را امتحان کنید و در کل جزیره کاوش کنید.

چابهار

وقتی صحبت از توریسم در ایران می‌شود کم‌تر کسی به یاد استان سیستان و بلوچستان می‌افتاد در حالی که این استان پهناور دارای نواحی بکر و طبیعت دیدنی و زیبایی است. یکی از دیدنی‌ترین نقاط ایران در سیستان و بلوچستان چابهار است و که از زیباترین سواحل ایران را میزبانی می‌کند. این شهر ساحلی دارای آب و هوایی بسیار جذاب و معتدل بوده و در برای تمام سال مقصدی جذاب و فوق‌العاده است. حتی در تابستان هم دمای این شهر بیش از ۳۱ درجه نمی‌شود. چابهار در کنار سواحل زیبا و آب‌های نیلگون دریای عمان، جاهای دیدنی متنوعی هم دارد. در سفر به این شهر می‌توانید از بندر گواتر به عنوان انتهایی‌ترین نقطه جنوب شرقی ایران که هم مرز با پاکستان است دیدن کنید و یا به جنگل فوق‌العاده دیدنی و رویایی حرا بروید. اما یکی از جاذبه‌های متفاوت و چشمگیر در چابهار کوه‌های مریخی آن است که منظره‌ای متفاوت و کم‌تر دیده شده را به وجود آورده‌اند.

 

جذاب‌ترین و معروف‌ترین غارهای ایران

۰۴ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران