بهترین نقاط ایران برای سفری بهاری

جاذبه‌های گردشگری داخلی
بهترین نقاط ایران برای سفری بهاری

سرزمین ایران فضاهای خیره‌کننده بسیاری دارد از جمله مکان‌های باستانی باورنکردنی، مساجد مسحورکننده، بازارهای تاریخی، باغ‌های دیدنی و شگفتی‌های طبیعی.

ایران با رتبه هجدهم در بین کشورهای جهان، کشوری پهناور با آب و هوای متغیر است. فقط روی نقشه به آن نگاه کنید تا عظمتش را از نزدیک احساس نمایید. خبر خوب این است که هیچ طوفان، سونامی و فصل نامناسبی برای سفر به این کشوو وجود ندارد و در این میان، بهار بهترین فصل برای گشت و گذار در جای جای این خطه است.

بهار در این کشور، همراه با تعطیلات نوروزی بوده و خصوصا اردیبهشت ماه، بهترین زمان سفر در بسیاری از مناطق ایران به شمار می‌آید. در این فصل اغلب مناطق، از آب و هوایی مطلوب و کمی خنک برخوردارند و بهشت را روی کره زمین به مخاطبان هدیه می‌دهند. بیایید در ادامه سری بزنیم به بهترین نقاط ایران برای سفری بهاری.

 

دشت دریاسر

دشت دریاسر که در منطقه تنکابن در غرب استان مازندران واقع شده است، با عنوان بهشت ایران شهرت دارد. این محدوده، چشم اندازی به کوه الموت داشته و یکی از خیره کننده‌ترین مناظر را خصوصا در فصل بهار به مخاطبان هدیه می‌دهد. این دشت سرشار از گل‌های زرد رنگ بابونه و ده‌ها چشمه است که در جای جای دشت از میان سبزه‌ها می‌جوشند و زیبایی‌های طبیعت را جشن می‌گیرند. خصوصا در فصل بهار این جوش و خروش، غلیان بیشتری نسبت به سایر فصول سال دارد. بعلاوه، رودخانه‌ای پر آب از ارتفاعات سیالان و یخچال‌های بزرگش سرچشمه گرفته و از میان این دشت جریان می‌یابد.

در کنار اینها تصاویر درختان ازگیل و آلوچه جنگلی، بر جذابیت این دشت می‌افزایند. به دلیل کوه‌های مختلفی که این محدوده را احاطه کرده‌اند، می‌توان نوید یک کوهنوردی عالی را به گردشگران داد. در این میان، قله سیالان بیش از سایرین شهرت دارد و در رشته کوه‌های البرز غربی و در مرز بین دره الموت و دره دو هزار واقع شده است. در نهایت باید گفت آسمان اینجا بسیار تمیز است و شب هنگام نیز، یکی از صاف‌ترین و زیباترین آسمان‌ها را با انبوهی از ستارگان و شهاب‌های آسمانی شاهد خواهید بود. خلاصه اینکه اینجا، بهترین مکان برای کمپینگ و گذراندن ساعاتی در دل طبیعت بهاری است.

 

جنگل‌ها و دره‌های خوفناک ایران!

جزیره کیش

جزیره کیش که اغلب مروارید خلیج فارس نامیده می‌شود، ۹۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. این منطقه به دلیل برخورداری از تفرجگاه‌های زیبا در خاورمیانه و خلیج فارس، سالانه گردشگران بسیاری را در سفر با تور کیش از سراسر دنیا به سوی خود جذب می‌کند. این جزیره، بهترین و عالی‌ترین آب و هوا را در فصل بهار برای یک سفر مهیج داراست. کیش علاوه بر اینکه مکان‌ها و جاهای دیدنی بسیاری دارد،  اما سرشار از آرامش بوده و مردم کیش نیز عموما مردمی صمیمی و مهمان نواز هستند.

این منطقه جاذبه‌های تفریحی همچون کشتی‌های شبانه، تفریحات آبی، مسیرهای دوچرخه سواری، پارک‌های ساحلی گوناگون، دلفیناریوم کیش و غیره را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد. پیشنهاد می‌کنیم حتما در این رابطه، سری به مقاله راهنمای سفر به کیش در نوروز ۱۴۰۱ بزنید.

شهر شیراز

شیراز، شهر عشق و ادب و باغهای ایرانی است. مقبره‌ دو تن از محبوب‌ترین شاعران ایران، حافظ و سعدی، انبوهی از بازدیدکنندگان ایرانی را به سوی خود می‌کشاند. باغ ارم و باغ گیاه شناسی، مملو از درختان سر به فلک کشیده سرو و نخل، گل‌های سرخ و آب روان هستند و حس و حالی رمانتیک و شاعرانه را برای علاقمندان به همراه می‌آورند.

شیراز، شهر فرهنگ و تاریخ ایران است. شهر پادشاهی‌های بزرگ! اما وقتی به نقشه گوگل شیراز نگاهی بیندازید، می‌توانید این شهر را در قلب کویرهای مرکزی ایران ببینید. بنابراین باید گفت این شهر، در تابستان گرم و در زمستان سرد است. اما نگران نباشید! اینجا ایران است، سرزمین رویاها. و اگر در فصل بهار به تور شیراز سفر کردید، قسمتی از بهشت را در این منطقه خواهید یافت. در واقع در فصل بهار، طبیعت و آب و هوای شیراز بسیار عالی است. در این ایام، باغ شهر را گل‌ها و پرندگان می‌پوشانند. در حقیقت، بهار را در کل شهر می‌توانید شاهد باشید.

 

معرفی بهترین مراکز خرید درگهان قشم

استان گیلان

استان گیلان یکی از ۳۱ استان ایران است و در امتداد دریای خزر، در غرب استان مازندران، شرق استان اردبیل و شمال استان‌های زنجان و قزوین قرار دارد. جالب است بدانید این منطقه، از دوران ایران باستان مسکونی بوده و انسان‌های اولیه از دوران پارینه سنگی در گیلان حضور داشته‌اند. غار دربند، قدیمی‌ترین محل سکونت انسان در استان گیلان است که در دره عمیق رودخانه سیاهرود واقع شده است.

این منطقه از ایران، از زیبایی‌های طبیعی سرشار است و خصوصا شهرها و مناطق این استان از جمله رشت، فومن، ماسال، آستارا و بندر انزلی در فصول مختلف سال در بهار طرفداران بسیاری دارند. البته آب و هوای گیلان و توابع آن در بهار خنک است و اگر می‌خواهید به گشت و گذار بپردازید، باید لباس گرم بپوشید. با اینحال حضور در میان جنگل‌ها و کنار ساحل، به طرز عجیبی انسان را به مادر طبیعت پیوند می‌زند و حس و حالی فراموش نشدنی را در کنار آتش گداخته و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی رقم می‌زند.

سرعین

استان اردبیل، منطقه‌ای باستانی در شمال غربی ایران بوده و اکثریت غالب شهر، آذربایجانی‌های ایرانی هستند و زبان اصلی مردم آذربایجانی است.

اردبیل به تجارت ابریشم و فرش‌های باستانی شهرت دارد که از بهترین فرش‌های کلاسیک ایرانی به شمار می‌آیند. این منطقه، جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد از جمله شهر سرعین که یکی از مناطق گردشگری در استان اردبیل بوده و به دلیل وجود چشمه‌های آبگرم که از کوه سبلان سرچشمه گرفته و جاری می‌شوند، محبوبیت فراوان دارد. خصوصا در اردیبهشت ماه، زیبایی‌های طبیعی این محدوده و چشم اندازهای باشکوه به کمال خود می‌رسند و سفری رویایی را برای مسافران رقم می‌زنند.

 

معرفی بهترین سفره خانه‌های مشهد

شهر اصفهان

این شهر با نام مستعار "نصف جهان، یکی از مهمترین مقاصد توریستی ایران بوده و سالانه بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. میدان نقش جهان، عمارت عالی قاپو، کاخ هشت بهشت، پل خواجو، پل زاینده رود و فضای رمانتیکش، مسجد امام با رسم الخط و تقارنش و مسجد شیخ لطف الله که با گنبدهای بلندش معماری اسلامی را به بهترین شکل به نمایش می‌گذارد، از مهمترین نقاط قوت این شهر به شمار می‌آیند.

بعلاوه قدم زدن در بازار صفویه، مانند قدم زدن در یک موزه زنده است که در آن می‌توانید شاهد برخی از معروف‌ترین صنایع دستی اصفهان باشید. این شهر در فصل بهار، آب و هوایی عالی داشته و بیش از سایر فصول زیبا و پرطرفدار است و جاذبه‌های فراوان و بی نظیرش ما را به عمق تاریخ این کشور می‌رسانند.

شهرستان محلات

شهرستان محلات در جنوب شرقی استان مرکزی،  بزرگ‌ترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیرکشت گل بوده و رتبه اول تنوع تولید گل را در کل کشور داراست. به طوری که این شهرستان، به نام پایتخت گل ایران شهرت دارد. این منطقه همچنین غارهای متعدد و منابع معدنی متنوعی داشته و سنگ‌های زینتی، سنگ تراورتن و مرمریت  را در دل معادنش پنهان دارد.

در فصل بهار خصوصا در ماه اردیبهشت، زیبایی های این منطقه به اوج خود می‌رسند و گوشه و کنار شهر سرشار از انواع گل‌ها و گیاهان زینتی است. بعلاوه در این شهرستان، یک دهکده گل هم وجود دارد که انواع کاکتوس، گل‌ها و گیاهان خانگی را می توانید در آن بیابید.

باغ گیاهشناسی کرج

این باغ باشکوه، در دامنه جنوبی رشته کوه البرز، در اراضی چیتگر و در بوستان تفریحی شهید چمران کرج به وسعت ۱۴۵هکتار واقع شده و فرشی از گل و گیاه به مساحت ۲۷۰۰ متر مربع را در خود جای داده است. در اینجا می‌توانید شاهد امکانات تفریحی نظیر رستوران، کافی شاپ، آمفی تاتر روباز و آلاچیق باشید و یا از قفس پرندگان و مجموعه‌ای از انواع گل‌ها و گیاهان زیبا دیدن کنید.

گفتنی است این باغ، آب و هوایی نیمه خشک دارد و بارندگی متوسط سالانه آن حدود ۲۴۰ میلی‌متر است. در اینجا گیاهان بومی و غیربومی در فضای باز و گلخانه‌ای پرورش داده شده‌اند. این باغ نیز، یکی از بهترین مکان‌ها برای گشت و گذاری بهاری به شمار می‌آید.

 

معرفی بهترین اقامتگاه‌های هرمز

کاشان

کاشان، عمدتا که به خاطر خانه‌های تاریخی قرن هجدهمی خود مانند خانه عامری یا بروجردی‌ها شهرت دارد که انبوهی از زیبایی‌های معماری را به مخاطبان هدیه می‌دهند. حمام سلطان امیر احمد، مسجد آقا بزرگ و کاروانسرای امین الدوله از جاذبه‌های پرطرفدار این منطقه محسوب می‌شوند. البته نمی‌توان از گلابگیری کاشان در اردیبهشت ماه نیز غافل شد که مهمترین جاذبه گردشگری کاشان به شمار می‌آید. حقیقت این است که کاشان، بهترین گلاب دنیا را دارد و نوع تاریخی گلاب گیری در این شهر، تا نیم میلیون بازدیدکننده سالانه از سراسر جهان دارد. در فصل بهار، هوای کاشان مملو از بوی گل است و در همه جا گلها و گیاهان زیبا به چشم می‌خورند.

باید گفت سفر به کاشان بعنوان یک توقف عالی بین تهران و اصفهان و اقامت در یکی از بوتیک هتل‌های مجلل شکل گرفته در خانه‌های تاریخی، می‌تواند سفری خاطره انگیز را برای شما و عزیزانتان به ارمغان بیاورد. 

 

آشنایی با موزه ژئوپارک قشم

 

جزیره قشم

هر ساله هوای بهاری و دلپذیر جزیره قشم، گردشگران بسیاری را به سوی این جزیره زیبا روانه می‌کند. آفتاب درخشان و تنبل، شکوفه درختان، سواحل بکر و زیبای جزیره، جنگل‌های حرا،  دره ستاره‌ها، تنگه چاهکوه، غارهای خربس و سایر دیدنی‌های این منطقه در بهار، طراوت و جذابیت بیشتری دارند. و انواع تفریحات آبی در آب و هوایی به شدت مطبوع، لحطاتی به یادماندنی را در خاطر مسافران ثبت می‌کنند.

گفتنی است دما هوا در جزیره‌ قشم در این فصل، نهایتا بین ۱۵ تا ۲۰ درجه است که همراه با خنکای نسیم تا اواخر بهار، سفری ایده‌آل را  با تور قشم رقم می‌زند. در ضمن اگر از علاقمندان حیات وحش هستید، می‌توانید اواخر اردیبهشت ماه به این جزیره سفر کنید و از تخم بیرون آمدن بچه لاک پشت‌های پوزه عقابی و حرکتشان به سوی دریا را تماشا کنید. در نهایت اگر قصد دارید سفری بهاری را به این جزیره تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای سفر به قشم در نوروز ۱۴۰۱ را نیز مطالعه کنید.

۲۸ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران