لذت شکم گردی در بهترین کافه‌های ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
لذت شکم گردی در بهترین کافه‌های ترکیه

شهرهای ترکیه عمدتا ترکیبی از فرهنگ شرق و غرب را در بناها، جاذبه‌ها و آثار تاریخی خود ارائه می‌دهند. بعلاوه از  فرهنگ غذایی منحصر به فردی برخوردارند که علاقه دوستداران غذا و شکم گردی را اغنا می‌کنند. در این خطه، گزینه‌های غذاخوری فراوانی با هر سطحی از بودجه وجود دارند و سفری خاطره انگیز را برای مسافران تور ترکیه رقم می‌زنند. و اما بیایید با هم گشت و گذاری داشته باشیم در بهترین کافه‌های ترکیه!

 

The House Café

این کافه، یکی از پر زرق و برق ترین کافه‌های استانبول است و منظره‌ای خیره کننده از بسفر را در کنار غذاهایی لذیذ و عالی ارائه می‌دهد. پرسنل نیز بسیار صمیمی و مهربان هستند و این کافه خصوصا یکشنبه صبح‌ها بسیار شلوغ می‌شود، زیرا صبحانه‌های قابل توجهی در این روز برای مشتریان سرو می‌شوند. گفتنی است این کافه دنج و زیبا، درست در قلب اورتاکوی استانبول واقع شده است.

Pierre Loti Hill

نام این کافه برگرفته از نام نویسنده مشهور فرانسوی، پیر لوتی است که شهر استانبول را بسیار دوست داشت و سالها در اینجا زندگی کرد. این چایخانه که نمای خیره کننده‌ای از خلیج شاخ طلایی را ارائه می‌دهد، در عین حال مکانی ایده آل در سفر با تور استانبول برای زوج‌ها نیز به شمار می‌آید تا در فضایی رمانتیک و دنج، به استراحت و خورد و خوراک بپردازند. جالب است بدانید که بستنی شکلاتی تلخ، قهوه ترکی دم کرده و برخی انواع تنقلات در اینجا طرفداران بسیاری دارند.

 

بهترین قهوه‌ها در ۸ کافه‌ی ازمیر

Old Cappadocia

کاپادوکیا، منطقه‌ای تاریخی در آناتولی مرکزی است که از دره‌ها و سازه‌های سنگی چشمگیری عبور کرده است. این شهر با وجود چشم اندازهای آسمانی خیره کننده، فضایی مسحور کننده و جذاب دارد و سالانه علاقمندان بسیاری را در سفر با تور کاپادوکیا به سوی خود جذب می‌کند. و البته نمی‌توان از گزینه‌های غذاخوری متنوع این محدوده نیز غافل شد.

و اما Old Cappadocia این یکی از بهترین کافه‌های کاپادوکیا است که در مرکز گورمه قرار دارد و غذاهای بین المللی و ترکی باورنکردنی را با قیمت مناسب سرو می‌کند. گفتنی است این کافه، به زیبایی تزئین شده و خدمات نیز عالی هستند.

Demlik Café

تور آنتالیا یک مقصد عالی تابستانی در ترکیه است که مجموعه کاملی از تاریخ، سواحل زیبا و رستوران‌های بی‌نظیر را داراست که بهترین و متنوع ترین طعم‌ها را ارائه می‌دهند. کافه ها رستوران‌ها این شهر نه تنها غذاهای ترکی، بلکه غذاهای بین المللی نیز سرو می‌کنند و در این میان، کافه رستوران Demlik بیش از سایرین خودنمایی می‌کند.

این کافه دارای دکور جذاب، غذاهای خوشمزه و باکیفیت و خدمات بی نظیر است. خوراکی‌های اینجا همگی محصولات محلی هستند که از آن جمله می‌توان به پنکیک، مربای خانگی، نان‌های تخت و تخم مرغ‌های کره‌ای اشاره کرد. در اینجا غذاهای ترکی سرو می‌شوند و همچنین مکانی محبوب دوستداران گیاهخواری نیز به شمار می‌آید.

 

بهترین روف رستوران‌ها و کافه‌ها در استانبول

Mitara

اینجا یکی از بهترین کافه‌های استانبول است که در آن می‌توانید منحصر به فردترین غذاها و دسرها را تجربه کنید. صاحب کافه بسیار مهمان نواز است و طوری غذاها را ارائه می‌کند و به استقبال مشتریان می‌آید که انگار شما مهمان او هستید. این مکان نه تنها برای لذت بردن از قهوه و دسرها، بلکه برای برخورداری از فضای هنری الهام بخشش شهرت دارد.

Roberts

این کافه بار، مکانی شیک و دنج با چشم اندازی فوق العاده به دریا در آنتالیاست. در اینجا غذاهای با کیفیتی برای صبحانه و ناهار و عصرانه سرو می‌شوند و در هنگام خوردن، می‌توانید از منظره دریا و نسیم خنک ساحلی نهایت لذت را ببرید. گفتنی است که مشتریان می‌توانند هم از فضای داخلی و هم از صندلی‌های چیده شده در فضای باز استفاده کنند.

Tahmis Kahvesi

گازیانتپ ترکیه، از دیرباز به غذاهای اصیل و تاریخی‌اش شهرت دارد و امروزه نیز اصلی‌ترین عامل محرک گردشگران به این منطقه، غذاهای آن است. تقریبا ۵۰ درصد از شرکت‌ها در این شهر به صنعت غذا از جمله غلات، ادویه جات، ترشی جات و میوه‌های خشک اختصاص داده شده‌اند. و اما یکی از معروف‌ترین کافی شاپ‌های تاریخی و بسیاری جذاب، Tahmis Kahvesi است که در مرکز شهر واقع شده است. جالب است بدانید که این کافه، قدمتی در حدود ۴۰۰ سال دارد و گفته می‌شود که سلطان مراد چهارم قبل از اینکه به جنگ لشکر بغداد برود، اینجا استراحت کرده است. این کافه، بهترین مکان برای خوردن قهوه و شکم گردی است.

 

کافه‌‌گردی در روزهای زمستانی استانبول

Orkide Pastanesi

این یک کافه رستوران نیز در گازیانتپ واقع شده و دارای فضایی بسیار بزرگ و مدرن تزئین است. در اینجا منویی غنی از غذاهای عالی و بسیار خوش طبخ در اختیارتان قرار داده می‌شود و برای صرف غذا نیز می‌توانید از فضای داخلی و یا فضای بیرونی کافه استفاده کنید. گفتنی است خدمات، بسیار سریع و عالی بوده و پرسنل نیز دلسوز و صمیمی هستند.

Cafe des Cafes

آنکارا پایتخت ترکیه است و امروزه این خطه، یک کلانشهر اروپایی مدرن با ویرانه‌هایی از تمدن‌های قدیمی است. آنکارا پرازدحام بوده و در نتیجه غذاکده‌های بسیاری در این شهر شکل گرفته‌اند که از آن میان می‌توان به Cafe des Cafes اشاره کرد.

این کافه، دارای غذاهای اصیل ترکی و گزینه های گیاهخواری بدون گلوتن است. قدمت این کافه قدیمی به سال ۱۹۹۵ باز می‌گردد و فضای داخلی آن دارای حال و هوای فرانسوی است. شما می‌توانید صندلی‌های بیرونی‌، داخلی یا بوفه را به دلخواه انتخاب کنید.

Lezzet Duragi

پاموکاله، چیزی فراتر از چشمه‌های آب گرم است که در فهرست یونسکو به ثبت رسیده‌اند. این شهر بسیار جذاب،  مملو از تفریحات و غذاکده‌های متنوع بوده و Lezzet Duragi یکی از پرطرفدارترین آنهاست. این کافه، در سال 2015 افتتاح شد تا طعم‌های منحصر به فردی را به مشتریان ارائه دهد. در اینجا می‌توانید از خوردن انواع کوکی‌ها، دسرها، کیک‌ها، شیرینی‌ها و نوشیدنی‌ها نهایت لذت را ببرید.

Cafe Marin

کوش آداسی، یک شهر تفریحی ساحلی است و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ترکیه به شمار می‌آید. این شهر همیشه به دلیل سواحل زیبا، غذاهای خوشمزه اژه‌ای و اقامتگاه‌های تفریحی شهرت داشته و در عین حال، تعدادی کافه و رستوران را در خود جای داده که غذاهای آناتولی را سرو می‌کنند.

کافه رستوران Marin نیز در قلب این شهر، در نزدیکی ساحل واقع شده و غذاهای بین‌المللی و مدیترانه‌ای با کیفیت را برای همه وعده ‌ای غذایی در کنار نوشیدنی‌های خوشمزه ارائه می‌دهد. گفتنی است که این کافه، یکی از بهترین مکان‌ها برای گذراندن دورهمی‌های عصرانه با دوستان و خانواده است.

 

بهترین کافه‌های سمت آسیایی استانبول

Cuma 

کافه Cuma یک کافه فضای باز در شهر است که با تم قدیمی تزئین شده و تنها چند متر با موزه معصومیت فاصله دارد. می‌توانید در تراس بنشینید و از منظره‌ای گرمسیری و نسیم و هوای تازه لذت ببرید. منو، غذاهای متنوعی را ارائه می‌دهد اما عمدتا غذاهای اصیل ترکی محبوبیت بیشتری دارند. و در نهایت باید بگوییم برای آشنایی با سایه گزینه‌های خورد و خوراک فضای باز در سفر با تور استانبول، مقاله معرفی ۷ کافه‌ی فضای باز در استانبول پیشنهادات جالبی برایتان دارد.

۱۸ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران