معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ازمیر (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری ازمیر
معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ازمیر (قسمت دوم)

شهر ازمیر یکی از زیباترین شهرهای کشور ترکیه است که این روزها با سیل عظیم گردشکران داخلی و خارجی روبرو است. برای اینکه بتوانید در سفر خود با تور ازمیر از لحظه به لحظه خود استفاده کنید بهتر است تا با جاذبه‌های گردشگری آن آشنا شوید. به توجه به اهمیت این موضوع و راهنمایی توریست‌ها برای بازدید از مهم‌ترین بخش‌های شهر در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ازمیر آشنا کنیم.

 

کاروانسرای قیزلار آغاسی

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به ازمیر بازدید از کاروانسرای قیزلار آغاسی است. این مکان که با نام بازار قیزلار آغاسی نیز شناخته می‌شود مکانی دوست داشتنی برای گردش توریست‌ها در سطح شهر است. امروزه از این مکان به عنوان بازاری سنتی برای فروش انواع صنایع دستی و سوغاتی‌های مخصوص کشور ترکیه بهره برداری شده است. بنای کاروانسرا دارای قدمتی در حدود ۳۰۰ سال دارد. بنابراین با رفتن به این مکان حس و حال سفر در زمان به شما دست خواهد داد. برای بازدید از کاروانسرای قیزلار آغاسی باید به منظقه کوناک در شهر ازمیر بروید و حدود ۲ الی ۳ ساعت از زمان خود را به گردش و خرید در آن بپردازید.

 

بهترین قهوه‌ها در ۸ کافه‌ی ازمیر

کوه سیپیلوس

از دیگر جاذبه‌های گردشگری ازمیر که توانسته توجه بسیاری از توریست‌ها را به خود جلب کند، کوه سیپیلوس نام دارد. این کوه نمادی از شهر ازمیر بوده و بسیاری آن را هنر طبیعت و تاریخ می‌نامند. کوه سیپیلوس ارتفاعی در حدود ۱۵۰۰ متر داشته و نام آن بارها در افسانه‌ها و داستان‌های ترکی آورده شده است. یکی از بخش‌های جذاب این کوه شباهت زیاد آن به زنی گریان است. این بخش از کوه نیوبه نامیده می‌شود.

اگر به طبیعت علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این کوه منحصر به فرد را در سفر خود به ازمیر از دست ندهید. با رفتن به این مکان می‌توانید از امکانات متفاوت دیگری از جمله اقامتگاه‌ها، جان‌پناه‌ها و رستوران‌های نیز استفاده کنید.

 

شهر دیدنی چشمه در ازمیر

چشمه از جمله شهرهای دیدنی ازمیر است که در فاصله ۹۳ کیلومتری از آن قرار گرفته است. این شهر به قدری زیبا و دوست داشتنی است که بسیاری از گردشگران صرفا برای اقامت در آن راهی این منطقه می‌شوند. چشمه با داشتن آب‌های گرم شفابخش و سواحل شنی خوش منظره خود شهرت دارد. به طوری که نام شهر نیز به دلیل وجود چشمه های آب گوناگون در آن به چشمه معروف شده است. پس اگر با تور ازمیر سفر کردید حتما یک روز خود را برای بازدید از شهر زیبای چشمه اختصاص دهید و از تفریحات آبی و سواحل زیبای آن نهایت لذت را ببرید.

 

بهترین سفرهای روزانه از ازمیر

 

کلیسای سنت پلی کارپ

اگر به بازدید از بناهای مذهبی و تاریخی علاقه دارید، کلیسای سنت پلی کارپ مکانی است که رفتن به آن را به مسافران ازمیر پیشنهاد می‌دهیم. این کلیسا بنایی قدیمی است که تاریخ ساخت آن به سال‌های ۱۶۲۰ میلادی برمی‌گردد. تمامی سقف این کلیسا با نقاشی‌های خاص و هنرمندانه‌ای مزین شده است. کلیسای سنت پلی کارپ به قدری برای مسیحیان اهمیت دارد که آن به عنوان نمادی از هفت کلیسای مقدس مسیحیان به حساب می‌آورند.

 

موزه باستان شناسی ازمیر

همانند اغلب شهرهای توریستی دنیا شهر ازمیر نیز دارای موزه‌ای جذاب و دیدنی است که بازدید از آن به گردشگران این مقصد توصیه می‌شود. در موزه باستان شناسی ازمیر می‌توانید مستقیما با تاریخ و فرهنگ این شهر قدیمی ترکیه آشنا شوید. در موزه باستانشناسی می‌توان اقلام قدیمی مختلفی را که متعلق به شهر و خلیج ازمیر هستند را مشاهده کرد.

این موزه اولین بار در سال ۱۹۲۴ تاسیس شده و از همان روز توانسته توجه اغلب مسافران را به خود جلب کند. اکثر وسیله‌هایی که در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند بازمانده‌ای از دوران عصر برنز است. موزه باستان‌شناسی در محدوده محله کناک که یکی از مناطق توریستی شهر است واقع شده است.

 

قلعه کادیفه کاله

اگر به بازدید از جاذبه‌های تاریخی ازمیر علاقه‌مند هستید، قلعه کادیفه دقیقا جایی است که بازدید از آن را به شما گردشگران عزیز می‌توان پیشنهاد داد. البته این قلعه در بین بومیان منطقه با نام قلعه پاگوس نیز نامیده می‌شود. قلعه کادیفه کاله ارتفاعی در حدود ۱۸۶ متر داشته و از لحاظ تاریخی متعلق به قرن ۴ میلادی است.

به دلیل قدمت بسیار زیاد، بخش‌هایی از قلعه کادیفه تخریب شده و از بین رفته است. اما ویرانه‌های باقی مانده همچنان جذابیت‌های خاص خود را برای توریست‌ها دارند. این قلعه در فاصله دو کیلومتری از ساحل ازمیر قرار داشته و با رفتن به آن می‌توانید از منظره زیبای شهر و ساحل نیز لذت ببرید.

 

چرا ازمیر به مروارید اژه معروف است؟

 

موزه آگورا

موزه آگورا، موزه ای روباز بوده و آثار متعددی از دوران رومی‌ها و یونانیان را به نمایش گذاشته است. علاوه بر آن در این موزه می‌توان بافت تاریخی شهر ازمیر را از نزدیک مشاهده کرد. اگر به دنبال مکانی متفاوت برای بازدید در سفر خود به ازمیر هستید، موزه آگورا دقیقا جایی است که می‌توان به شما پیشنهاد داد. برای بازدید از این مکان می‌توانید ساعات مختلفی از شبانه روز را انتخاب کنید.

۲۳ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران