روزی به یادماندنی در دنیای زیر آب لنکاوی

جاذبه‌های گردشگری لنکاوی
روزی به یادماندنی در دنیای زیر آب لنکاوی

کشور مالزی این روزها به یکی از الویت‌ها مسافرین ایرانی برای سفر تبدیل شده است. چرا که در این کشور استوایی می‌توان تفریحات متنوع و جذابی را پیدا کرده و از تمامی آن‌ها نهایت استفاده را کرد. علاوه بر آن با استقبال گردشگران از سفر به مالزی مراکز تفریحی و گردشگری بسیاری نیز اخیرا تاسیس شده‌اند. یکی از جذاب‌ترین این مکان‌ها دنیای زیر آب نام دارد که در شهر لنکاوی واقع شده است. اگر مسافر تور مالزی هستید و قصد بازدید از شهر لنکاوی را دارید حتما از بزرگ‌ترین آکواریوم مالزی در طول سفر خود دیدن کنید. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا شما را با دنیای زیر آب لنکاوی بیشتر آشنا کنیم.

 

آشنایی با دنیای زیر آب لنکاوی (Underwater World Langkawi)

دنیای زیر آب لنکاوی که با نام انگلیسی Underwater World Langkawi شناخته می‌شود بزرگ‌ترین آکواریومی است که در سفر خود به مالزی می‌توانید از آن دیدن کنید. این مجموعه بزرگ و باشکوه حدود بیش از ۴ هزار آبزی را در خود جای داده است. به طوری که بیش از ۱۰۰ مخزن مخصوص برای نگه‌داری گونه‌های مختلفی از حیوانات و موجودات دریایی در آن تعبیه شده است. علاوه بر آبزیان در دنیای زیر آب لنکاوی یا با نام اختصاری UWL می‌توان گونه‌های متعددی از حیوانات ، پرندگان و موجودات مخصوص مناطق قطبی، معتدل و مناطق گرمسیری را بازدید کرد.

در کنار تمامی این موارد بخش دیگری با به نمایش گذاشتن بالغ بر ۱۰۰ نوع صدف دریایی به یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های این مکان تبدیل شده است. پس اگر به تماشای گونه‌های مختلف حیوانات و به خصوص موجودات دریایی علاقه دارید حتما در سفر خود به لنکاوی از این آکواریوم منحصر به فرد نیز دیدن کنید. UWL به قدری بزرگ و همه‌چیز تمام است که امروزه از آن به عنوان یک مرکز آموزشی نیز در خصوص موجودان دریایی و آبزیان بهره‌برداری می‌شود.

 

۵ نقطه بسیار عالی برا غواصی در دنیای زیر آب مالزی

 

بخش‌های مختلف دنیای زیر آب لنکاوی

آنچه دنیای زیر آب لنکاوی را به مکانی جذاب برای گردشگران تبدیل کرده وجود بخش‌های متنوعی درون آن است. بنابراین علاقه‌مندان این فرصت را خواهند داشت تا از بخش‌های متنوع و جذاب متعددی دیدن کرده و لذت سفر خود را چند برابر کنند. در ادامه به معرفی بخش‌های مختلف این مجموعه جذاب و دیدنی پرداخته‌ایم:

  • آکواریوم نمایشی

یکی از قسمت‌های جذاب UWL وجود آکواریوم نمایشی در آن است. این بخش ماهی آراپایما و ماهی ژوراسیک را که بزرگ‌ترین ماهی آب شیرین در جهان است را به نمایش گذاشته است. همچنین در این مخزن ماهی‌های تاپا یا همان گربه دریایی والاگو و استینگری آب شیرین نیز وجود دارند که بسیار جذاب خواهند بود.

  • رودخانه

بخش دیگری که با نام اکوسیستم رودخانه نیز شناخته می‌شود از قسمت‌های جذابی است که در دنیای زیر آب لنکاوی می‌توان مشاهده کرد. این بخش گونه‌های زیادی از ماهی‌های آب شیرین از جنوب شرقی آسیا، آمازون، آفریقا، آمریکای شمالی و استرالیا را در خود جای داده است. از جمله این ماهی‌ها می‌توان به ماهی‌های گرمسیری، آلبینو پاتین، کوسه و گربه ماهی قرمز اشاره کرد. علاوه بر آن در این بخش، مجموعه‌ای از آکواریوم‌های مخصوص طراحی شده که خزندگان منحصر به فردی مانند لپارد گکو، اژدهای آب‌های چین، شینک زبان آبی اندونزی، ماهی‌های چاق آفریقایی و انواع مارهای کوچک در آن قرار گرفته‌اند.

 

۵ مدرسه‌ی غواصی پنانگ برای دیدن جهان زیر آب

  • جنگل‌های استوایی

آخرین بخشی که در دنیای زیر آب لنکاوی قصد معرفی آن را داریم جنگل‌های استوایی است. بنابراین علاقه‌مندان می‌توانند حین گشت و گزار خود در این مجموعه وارد جنگل‌های بارانی گرمسیری شوند. در این قسمت فلامینگوهای زیبا، به محض ورود از بازدیدکنندگان استقبال می‌کنند. پس از آن می‌توانید از پرندگانی مانند کوکاتو، دووس و مکواس که در آسمان این قسمت پرواز می‌کنند، دیدن کنید. علاوه بر تمامی این موارد بازدید از اره ماهی‌ها، گورامی‌های بزرگ و آرواناها توجه شما را در بخش جنگل‌های استوایی به خود جلب خواهد کرد.

 

طریقه بازدید از دنیای زیر آب لنکاوی

برای بازدید از این مجموعه آکواریومی باید در شهر لنکاوی مالزی حضور داشته باشید. در سفر به این شهر کافی است تا آدرس زیر را در پیش بگیرید:

  • Zon Pantai Cenang ، Mukim Kedawang

همچنین توجه داشته باشید که مجموعه UWL داری ساعت کار بوده و برای بازدید باید در این ساعات کاری حضور داشته باشید. ساعات کار بین دوشنبه تا جمعه از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۸:۳۰ و از روزهای جمعه تا یکشنبه از ساعت ۹:۳۰ الی ۲۲:۳۰ است. هزینه ورودی نیز به ازای یک نفر بزرگسال ۴۶ رینگت مالزی و برای کودکان بین ۳ تا ۱۲ سال ۳۶ رینگت مالزی است.

 

بازدید از پل هوایی لنکاوی در سفر به مالزی

۰۲ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران