روزی به یادماندنی در دهکده اورینتال لنکاوی

جاذبه‌های گردشگری لنکاوی
روزی به یادماندنی در دهکده اورینتال لنکاوی

لنکاوی از جمله شهرهای توریستی مالزی است که سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید از آن وارد این شهر زیبا می‌شوند. همین موضوع سبب شده تا مکان‌های گردشگری متعدد بسیاری در آن تاسیس شوند. یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین مکان‌هایی که در تور مالزی و در سفر به لنکاوی می‌‌توان بازدید کرد دهکده ارینتال نام دارد. این مجموعه بی‌نظیر با دربر داشتن تفریحات مختلف در خود توانسته به یک مکان محبوب و پرطرفدار بین بومیان و البته توریست‌ها تبدیل شود. اگر دوست دارید با این مکان فوق‌العاده و سرگرم‌کننده در لنکاوی آشنا شوید تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.

 

آشنایی با دهکده اورینتال لنکاوی (Oriental Village Langkawi)

دهکده اورینتال لنکاوی در اصل مکانی روباز است که با هدف خرید کردن تاسیس شده است. البته امروزه تفریحات متنوع و جذاب بسیار زیادی را در خود جای داده است. توریست‌ها می‌توانند با رفتن به دهکده اورینتال سوغاتی‌های بسیاری را با قیمتی مناسب برای دوستان و آشنایان خود خریداری کنند. از جمله این سوغاتی‌ها می‌توان به یادگاری‌های نمادین لنکاوی و مالزی، پوشاک، صنایع دستی و ... اشاره کرد. همچنین غرفه‌هایی نیز وجود دارند که غذاهای خیابانی و لذیذ لنکاوی را سرو می‌کنند و علاقه‌مندان می‌توانند بعد از گردشی خسته‌کننده شکم خود را با غذاهای خوشمزه مالزی سیر کنند.

در کنار تمامی این موارد دهکده اورینتال مالزی این فرصت را برای کودکان فراهم می‌کند تا از تفریحاتی نظیر توپ سواری روی آب، زیپ لاین، سوار شدن و تله کابین و غیره نهایت لذت را بکنند. پس مهم نیست که با دوستان خود سفر کرده‌اید یا خانواده و کودکان، چرا که دهکده اورینتال مکانی مناسب برای تمامی گروه‌های سنی بوده و هر کسی می‌تواند متناسب با سلیقه خود از تفریحات متعدد آن استفاده کند. این مکان به قدری جذاب و مجهز به امکانات و تفریحات متعددی است که برای آشنایی با آن نمی‌توان به این نوشته‌ها بسنده بود و توصیه می‌شود حتما در سفر خود به لنکاوی از این مکان تفریحی و توریستی دیدن کنید.

 

۸ جزیره‌ی کوچک و بهشتی در لنکاوی

 

امکانات و تفریحات دهکده اورینتال لنکاوی

همان طور که گفته شد این دهکده زیبا و خوش منظره امکانات و تفریحات بسیاری را در خود جای داده است. به همین دلیل در اغلب روزهای سال مملو از گردشگران می‌باشد. در زیر به چند مورد از جذاب‌ترین تفریحاتی که در این مکان زیبا می‌توانید تجربه کنید پرداخته‌ایم:

  • تله کابین سواری

در دهکده اورینتال لنکاوی تله‌کابین عظیمی وجود دارد که نه تنها در این مکان بلکه در لنکاوی نیز یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری و تفریحی به حساب می‌آید. این تله کابین که با نام Langkawi Skycab شناخته می‌شود، فرصتی برای گشت و گزار در فراز شهر لنکاوی را برای شما گردشگران فراهم می‌کند. به این صورت که با سوار شدن بر آن می‌توانید از قله عظیم گونونگ ماچینچانگ (Gunung Machinchang) و مناظر جذاب شهر دیدن کرده و عکس‌هایی زیبا و خاطره‌انگیزی ثبت کنید.

 

روزی به یادماندنی در دنیای زیر آب لنکاوی

  • پیاده‌روی بر روی پل آسمانی

از دیگر جاذبه‌های گردشگری معروف لنکاوی که در دهکده اورینتال قرار دارد می‌توان به پل آسمانی اشاره کرد. این پل دارای طول ۱۲۵ متر و ارتفاع ۶۶۰ متر از سطح دریا است. با پیاده‌روی بر فراز این پل باشکوه می‌توانید تجربه‌ای هیجان‌انگیز و منحصر به فردی را برای خود در طول سفر رقم بزنید.

  • خرید کردن

خرید کردن همیشه برای گردشگران تفریحی جذاب و سرگرم‌کننده بوده است. برای همین در دهکده اورینتال لنکاوی قسمت گسترده‌ای برای گشت و گزار در بین مغازه‌ها و فروشگاه‌های رنگارنگ تعبیه شده است. در این بخش می‌توانید از فروشگاه‌های سوغاتی و مغازه‌های صنایع دستی دیدن کرده و کالاهای زیبایی را با قیمتی مناسب خریداری کنید. برخلاف اغلب بازارهای دیگر چانه زدن بر سر قیمت‌ها در این مکان اصلا کارساز نبوده و شما در چانه زدن خود موفق نخواهید شد. البته غرفه‌هایی که تخفیف‌های خوبی بر روی اجناس خود اعمال کرده‌اند را مشاهده خواهید کرد.

 

ویلاهای لوکس ریزورت St.Regis در لنکاوی

 

طریقه دستیابی به دهکده اورینتال لنکاوی

با توجه به اینکه دهکده اورینتال یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف و محبوب در لنکاوی است، علاقه‌مندان می‌توانند به آسانی به آن دسترسی داشته باشند. برای این منظور می‌توانید از تاکسی‌های درون شهری استفاده کنید. بسته به این که از چه نقطه‌ای از شهر قصد رفتن به این دهکده را دارید هزینه سفر شما نیز بیشتر خواهد شد. اما به طور تقریبی باید میانگین هزینه ۱۰ الی ۱۵ یورو را در نظر بگیرید.

آدرس: 07000 Langkawi, Kedah, Malaysia

۰۸ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران