تفریحات تابستانی در بهترین سواحل آلانیا

جاذبه‌های گردشگری آلانیا
تفریحات تابستانی در بهترین سواحل آلانیا

عاشقان تفریحات ساحلی و دریا در سفر به آلانیا عاشق سواحل ماسه سفید و آب‌های آبی و شفاف آن می‌شوند و همیشه بعد از یک بار سفر آرزو می‌کنند دوباره به این شهر زیبا بازگردند. آلانیا که بخشی از ریوریای ترکیه محسوب می‌شود سالانه به خاطر زیبایی‌های طبیعی‌اش میلیون‌ها نفر را به سمت خود می‌کشاند. مسافران این شهرستان ساحلی نه تنها می‌توانند در خطه ساحلی شنا کنند و آفتاب بگیرند بلکه می‌توانند از طیفی از ورزش‌های آبی مانند موج سواری، بادبانی و قایقرانی موز لذت ببرند. سواحل وسیع آلانیا به خوبی توسعه یافته‌اند و امکانات کاملاً مجهزی برای رفع نیازهای شما دارند. در ادامه بهترین سواحل تور آلانیا را برای سفری به یادماندنی بررسی می‌کنیم.

 

ساحل کلئوپاترا

این ساحل که به مرکز شهر نزدیک است و دسترسی راحتی دارد یکی از مشهورترین سواحل آلانیا و استان آنتالیا است که به نام ملکه بزرگ مصر باستان نام گذاری شده است. طبق افسانه‌ها کلئوپاترا بعد از شنا در آب‌های نیلگون این ساحل و آفتاب گرفتن روی ماسه‌های طلایی آن به شدت عاشق و شیفته زیبایی ساحل شده بود. ساحل کلئوپاترا حدود 2 کیلومتر طول دارد و به قسمته‌ای شماره گذاری شده تقسیم می شود که در آن صندلی‌های آفتابی برای اجاره موجود است. همانطور که می‌توانید حدس بزنید این ساحل تابستان‌ها بسیار شلوغ است اما اگر از مرکز آن به سمت انتهای ساحل حرکت کنید می‌توانید بخش‌هلی خلوتی را بیابید که به شما فضی بیشتری می‌دهند بنابراین حوله‌تان را پهن کنید و به رایگان از زیبایی طبیعی آن لذت ببرید. به علاوه چندین بار ساحلی، رستوران، توالت و دوش در دسترس است که می‌توانید در حین تفریح و استراحت به آن‌ها پناه ببرید. صبح به این ساحل بروید و برای ناهار به رستورانی ساحلی پناه ببرید. به خاطر امکانات توسعه یافته اینجا برای تفریح با کودکان بسیار مناسب است.

آدرس: Kızlar Pınarı, Atatürk Blv., 07460 Alanya, Antalya, Turkey

 

ساحل پرتاکال

ساحل پرتاکال یک ساحل عمومی شنی با آب‌های آبی روشن و کف دریا با سنگریزه است که تنها ۱۰ دقیقه با ماشین در شرق مرکز شهر آلانیا فاصله دارد. این شهر نسبت به برخی از سواحل مشهور آلانیا کم‌تر شلوغ است، به این معنی که می توانید با آرامش از مناظر دریایی با کوه تائوروس به عنوان پس زمینه لذت ببرید. اگر علاقه مند به تفریحات آبی و آدرنالین هستید در اینجا می‌توانید از جمله جت اسکی و موج سواری با تخته لذت ببرید. همچنین کافه‌ها، رستوران‌ها و امکانات استاندارد ساحلی همچون صندلی‌های آفتاب گیر اجاره‌ای نیز در دسترس هستند که می‌توانید در صورت تمایل از آن‌ها استفاده کنید یا آزادانه از آن‌ها به عنوان مهمان در کلوپ‌های ساحلی مجاور لذت ببرید. به علاوه در ماه‌های خارج از فصل یعنی از مهر تا آبان همچنان آب برای شنا دلپذیر و گرم است.

 

معرفی بهترین رستوران‌های آلانیا

آدرس: Cumhuriyet, Ahmet Tokuş Blv., 07425 Alanya, Antalya, Turkey

 

ساحل دامتالاس

ساحل داملاتاس ۱۰ دقیقه پای پیاده تا غارهای زیبای داملاتاس فاصله دارد و مجهز به امکانات برجسته ورزشی و تفریحی همچون زمین‌های والیبال، تنیس و بسکتبال، یک مرکز تناسب اندام در فضای باز و زمین بازی بزرگ کودکان است. همچنین این تنها ساحل آلانیا مجهز به امکاناتی برای ویلچر بوده و صندلی آفتابی و دوش حمام نیز برای استفاده در دسترس عموم قرار داده است. علاوه بر شنا در دریا، می‌توانید در خلیج و در امتداد خط ساحلی غواصی کنید یا از پاراگلایدر سواری لذت ببرید و خط ساحلی چشمگیر را از بالا مشاهده کنید. همچنین می‌توانید به سادگی در پارک‌های سبز در امتداد ساحل قدم بزنید یا در غارهای داملاتاس جایی که می توانید استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌های منحصر به فرد را مشاهده کنید، خنک شوید. ورودی غار ۷.۵۰ لیر است.

آدرس: Saray, Güzelyalı Cd., 07400 Alanya, Antalya, Turkey

 

ساحل تّسمور

ساحل توسمور بین گردشگرانی که در هتل‌ها و استراحتگاه‌های مجاور آن اقامت دارند بسیار محبوب است با این همه دریای زمرد آن محلی‌ها و گردشگران را از سایر نقاط آلانیا و گردشگران تور ترکیه به خود جذب می‌کند. ساحل توسمور جایی است که رودخانه دیمکای و دریای مدیترانه در آن به هم می‌رسند و آب گرم شور را با آب شیرین سرد مخلوط می‌کند که تمیزترین آب دریا در ترکیه را به وجود آورده است. می‌توانید از کلوب‌های ساحلی یک صندلی آفتاب گیر اجاره کنید و از کافه‌های ساحلی غذا و نوشیدنی بخورید و یا این که انواع ورزش‌های آبی مانند جت اسکی، قایقرانی و قایقرانی موز را امتحان کنید.

 

با مراکز خرید آلانیا آشنا شوید

آدرس: Tosmur Mahallesi, 07469 Alanya, Antalya, Turkey

 

ساحل عمومی شهرداری آلانیا

ساحل عمومی شهرداری آلانیا (Alanya Belediyesi Halk Plajı) بین مردم محلی و تعداد کمی از توریست‌هایی که آن را می‌شناسند محبوب است. این گوهر پنهان ریویرای ترکیه بر خلاف بسیاری از سواحل آلانیا ماسه‌ای بدون سنگ است و به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی در ساحل قدم بزنید. از آنجایی که در ساحل عمومی صندلی‌های آفتابی رایگان هستند در تابستان به سرعت پر می‌شوند بنابراین باید صبح زود به ساحل بروید تا صندلی پیدا کنید. برای صرف شام، به کافه‌ها و رستوران‌های نزدیک، جایی که می‌توانید از غذای سنتی ترکی یا غذاهای دریایی تازه کبابی لذت ببرید، بروید. این ساحل به خاطر غروب زیبای آفتابش بسیار محبوب است.

 

برترین هتل‌های ۵ ستاره در آلانیا

آدرس: Güller Pınarı, 07460 Alanya, Antalya, Turkey

۱۶ شهریور ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 23 بهمن 1400)

نظرات کاربران