انجام فعالیت‌های تابستانه در ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
انجام فعالیت‌های تابستانه در ارمنستان

ارمنستان در نزدیکی مرز اروپا و آسیا، یک کشور کوهستانی، از لحاظ جغرافیایی جزو کشورهای سرد جهان به شمار می‌رود. برای تعطیلات و استراحت، تابستان بهترین فصل سفر به ارمنستان است. هوا در این زمان، برای فعالیت‌های ماجراجویانه‌ای همچون بازدید از دریاچه سوان، گردش در پارک یل‌اکستریم و تجربه جشنواره‌ها بسیار مناسب و منطقه خوبی برای امتحان کردن میوه‌های خوشمزه‌ای مانند انواع توت‌ها، هلو، زردآلو، آلو، سیب و تمشک است. علاوه بر این، اگر در کشور خود واکسن کوید-۱۹ نزده باشید، در شهر ایروان، همه چیز برای واکسینه شدن گردشگرانی که با تور ارمنستان به این شهر سفر کرده و حدود ۱۰ روز اقامت دارند، مهیا شده است.

 

بازدید از دریاچه سوان Lake Sevan

دریاچه سوان در ارمنستان تابستان‌ها آب و هوای خوبی برای گذران ساعاتی خاطره‌انگیز برای گردشگران دارد. در نزدیکی این دریاچه، علاوه بر مناظر زیبای طبیعی، جاذبه‌های تاریخی مثل کلیساهای قدیمی نیز وجود دارد. این منطقه، در بین گردشگران بسیار محبوب است و امکانات خوبی برای آنها فراهم شده که افراد بسیاری را به خود جذب می‌کند. دریاچه سوان در ۶۰ کیلومتری شمال شرقی ایروان و در استان گغارکونیک واقع شده و در ارتفاع ۱۹۱۶ متری از سطح دریا، بزرگ‌ترین دریاچه کوهستانی آب شیرین قفقاز در جهان است.

 

معرفی توریستی‌ترین شهرهای ارمنستان

گردش در پارک Yell Extreme

در فصل تابستان گردش در پارک Yell Extreme یکی از بهترین گزینه‌هاست. این پارک در دهکده ینوکاوان در ساتان تاووش واقع شده که در حدود ۱۴۰ کیلومتر از ایروان فاصله دارد. در این مکان، شما امکانات مختلفی برای تفریح در اختیار دارید و در صورتی که جزو گردشگران ماجراجو در تور ارمنستان باشید، می‌توانید تجربه زیپ‌لاین با طول ۱۳۵ تا ۷۵۰ متر را داشته و آدرنالین خونتان را بالا ببرید.

جشنواره‌های تابستانی ارمنستان

در فصل تابستان، جشنواره‌های هیجان‌انگیز مختلفی در ارمنستان برگزار می‌شود. در این روزها هم که به علت شیوع بیماری کرونا، برنامه‌های شاد دسته‌جمعی کمتر دیده می‌شود، برگزاری این جشنواره‌ها در فضای باز در هوای تابستان کاملا مناسب هستند. جشنواره غذا، شراب، اکوتوریسم، پشم‌چینی گوسفند و پنیر. علاوه بر این‌ها، از جالب‌ترین جشن‌ها می‌توان به جشنواره عسل، توت، هندوانه و زردآلو اشاره کرده که با هدف کمک به ارتقاء صنعت کشاورزی و زنبورداری انجام می‌شود. شما با شرکت در این فستیوال می‌توانید عسل و توت را با انواع مزه‌ها و در همه اشکال امتحان کنید.

 

۸ مکان مهم برای بازدید در ارمنستان

جشنواره‌های تابستانی به عنوان یکی از جاذبه‌های تابستانه ارمنستان گردشگران زیادی را در این فصل به کشور جذب می‌کند. در زمان وقوع جشن، آتش‌بازی و موسیقی خیابان‌های شهر را سرزنده کرده و خنده به لبان افراد می‌آورد. یکی از این فستیوال‌ها، جشن وردوار Vardavar نام دارد که جشن خدایان باستانی ارمنی بوده و برای ارمنی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این روز مردم به خیابان‌ها می‌آیند و به هم آب می‌پاشند که یکی از چیزهایی است که باید تابستان‌ها آن را تجربه کنید، خنک شوید و خاطره‌ بسازید.

تجربه خوردن میوه و سبزیجات تابستانه

یکی از عواملی که دلیل سفر تابستانه به ارمنستان است، دیدن و خوردن میوه‌ها و سبزیجات تابستانی رنگین‌کمانی در بازارهای محلی بوده که نقش مهمی در غذاهای ارمنی دارند. این غذاها به دلیل به کار بردن سبزیجات فصلی بسیار معروف شده‌اند. توت، هندوانه، زردآلوهای ارمنی و دیگر میوه‌ها را می‌توانید با بهترین کیفیت در این فصل از سال در ارمنستان امتحان کنید.

تزریق واکسن کرونا برای گردشگران خارجی

این روزها یکی از مهم‌ترین دلایل سفر گردشگران ایرانی به کشورهای دیگر، دریافت سریع‌تر واکسن کرونا است. در کشور ارمنستان و بخصوص در شهر ایروان، ایستگاه بهداشت سیاری تحت نظارت و مدیریت مستقیم وزارت بهداشت راه‌اندازی و برای گردشگران خارجی فراهم شده است. گفته می‌شود، تزریق واکسن در این ایستگاه‌ها نیاز به ثبت نام ندارد، رایگان است و انجام این فرآیند دقایقی بیشتر طول نمی‌کشد. اما لازم است برای استفاده از این امکان، حدود ده روز در این کشور اقامت کنید. در ماه اخیر به بیشتر افراد واکسن‌های اسپوتنیک و آسترازنکا تزریق شده است.

 

خرید در بازارهای سنتی ارمنستان

۲۷ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران