فلای بورد تجربه‌ای لوکس در کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
فلای بورد تجربه‌ای لوکس در کیش

تا همین دهه‌های پیش سفر به سواحل شامل آفتاب گرفتن، شنا و قایق سواری می‌شد اما همانطور که تکنولوژی در همه زمینه‌ها پیشرفت می‌کند تفریحات ساحلی و آبی نیز عقب نمانده و خودش را به روز کرده است. در حالی که حالا سفر به سواحل به معنی طیف گسترده‌ای از تفریحات می‌شود و دست‌‌ها برای انتخاب باز است فلای بورد به عنوان یکی از فعالیت‌های هیجانی توجهات را به خود جلب کرده است. حالا تصورش را بکنید که چنین فعالیت‌هایی همچون فلای بورد در تور کیش در دسترس هستند. در این مقاله به معرفی فلای بورد در تور کیش می‌پردازیم.

 

فلای بورد چیست؟

فلای بورد وسیله‌ای آبی و هیجانی است که به جای تخته سواری بر روی موج‌های پرواز در هوا را به شما هدیه می‌دهد. فلای برد در واقع کفش‌هایی با قدرت جریان آب است که فلای بورد سوار را بین زمین و آسمان نگه می‌دارد. این کفش‌ها به وسیله شلنگ محکم و قطوری فشار آب را به زیر پا منتقل کرده و باعث می‌شود که شما بتوانید تا ارتفاع ۱۲ متر به آسمان بروید. البته همانطور که قابل حدس است کنترل این فشار آب اصلا آسان نیست اما شما می‌توانید با یک دوره چند دقیقه‌ای کوتاه زیر نظر مربیان مجرب کار با آن را یاد بگیرید و با چرخ در هوا و ایجاد حرکات نمایشی به داخل آب شیرجه بزنید و دوباره به هوا پرواز کنید. فلای بورد دارای دو نوع مبتدی و حرفه‌ای است که هر کدام شرایط خودشان را دارند. این وسیله تفریحی و لوکس اولین بار در سال ۲۰۱۱ در کشور چین معرفی شد که اولین ویدئوی آن در دو هفته ۵ میلیون بار دیده شد. همین سرآغاز ورود این وسیله به مسابقات ورزشی و اپراتورهای توریستی بود. حالا بعد از کم‌تر از یک دهه می‌توانید در تور کیش فلای بورد را تجربه کنید.

 

معرفی شهر باستانی حریره در کیش

 

شرایط و ضوابط فلای بورد کیش

بدون شک باید در مرحله اول توسط افراد حرفه‌ای آموزش کارکردن با فلای بورد را ببینید. این آموزش‌ها عموما ۲۰ دقیقه ای هستند. بعد از این که شما توانستید تعادل خود را حفظ کنید به شما اجازه پوشیدن کفش‌های حرفه‌ای را می‌دهند. این کار اصلا آسان نیست و شما باید بدنی آماده و دست کم عضلاتی قوی داشته باشید. خیلی از افرادی که مبتدی هستند از همان فلای بورد مقدماتی لذت کافی می‌برند و دیگر سمت فلای بورد حرفه‌ای نمیروند. اما برای تجربه این ورزش به چه چیزهایی نیاز دارید؟ اول این که سن شما باید بالای ۱۸ سال باشد اما از آنجایی که هیچ کلوپی سن شما را بررسی نمی‌کند معیار تشخیص ظاهر شما خواهد بود پس اگر قد و هیکل‌تان مناسب باشد می‌توانید از این وسیله تفریحی استفاده کنید. از طرفی افرادی که دارای اضافه وزن هستند و یا وزنشان بیش از ۱۰۰ کیلو است هم نمی‌توانند این وسیله را امتحان کنند. همچنین افرادی که دارای بیماری قلبی، ترس از ارتفاع و یا صرع هستند نباید سوار فلای برد شوند و استفاده از این برای خانم‌‌های باردار ممنوع است. با تمام چیزهایی که گفتیم شما باید شنا بلد باشید تا حتی با وجود جلیقه نجات بروز حادثه به حداقل برسد.

 

تندیس‌هایی زیبا در گوشه و کنار جزیره کیش

تفاوت فلای بورد مبتدی و حرفه‌ای در چیست؟

در واقع کیت الکترونیکی گاز این دو مدل با هم فرق داشته که باعث می‌شود هدایت آن‌‌ها با هم فرق کند. در فلای بورد حرفه‌ای نازل کننده‌های تعادل وجود دارند که در مدل حرفه‌ای حذف شده و در عوض کیت الکترونیکی به آن اضافه شده است. اگر فلای برد سوار حرفه‌ای هستید می‌توانید بدون نیاز به اپراتور و مستقل از پرواز و شیرجه‌تان لذت ببرید.

هزینه فلای بورد سواری در کیش

فلای بورد تفریحی گران قیمت است و در رده فعالیت‌های لوکس قرار دارد. فرقی نمی‌کند در ایران باشد چه سواحل تایلند به هر حال برای چنین تفریحی نیاز به کمی هزینه بیشتر است. در کیش نیم ساعت تمرین و تفریح با این وسیله بین ۲۵۰ تا ۲۶۰ تومان برایتان هزینه در بر دارد که اگر ۱ ساعت وقت برای آن صرف کنید باید هزینه‌ای دوبرابر بپردازید. البته که گران است اما به عنوان تجربه‌ای منحصر به فرد و کم تکرار به نظر ارزش ولخرجی را دارد.

البته بسیاری از سایت‌های توریستی و تخفیفی به طور مرتب بلیط‌های تخفیفی عرضه می‌کنند که اگر هوشیار و زرنگ باشید می‌توانید با سرعت عمل بالا آن‌ها را بخرید و لذتش را ببرید.

 

معرفی پارک‌های شهری و ساحلی در کیش

۱۲ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران