بهترین شهرها و روستاهای پوکت

جاذبه‌های گردشگری پوکت
بهترین شهرها و روستاهای پوکت

تایلند کشوری پر از جزایر مختلف و زیباست. برخلاف اکثر آن‌ها که وسعت زیادی ندارند پوکت بزرگ‌ترین جزیره تایلند بوده و این یعنی شامل چندین استان و روستاهای اطراف آن‌ها می‌شود که هر کدام‌شان تجربیات و نشاط منحصر به فرد خودشان را دارند. اگرچه بیشتر مسافران تور پوکت جذب شهر مرکزی آن یعنی پوکت می‌شوند اما برای افراد ماجراجو انتخاب محل اقامت می‌تواند کمی دشوار باشد. در اینجا تصمیم داریم نگاهی به بهترین شهرها و روستاهای پوکت بیاندازیم.

 

پاتونگ

در قسمت سواحل غربی جزیره جذاب پاتونگ واقع شده است. پاتونگ برای مردم محلی و مسافران به خاطر صحنه مهمانی‌های همیشگی و پر شور و همینطور خیابان پیاده روی بانگلا معروف و شناخته شده است. شما نیز می‌توانید برای گردشی شبانه و آخرشبی در این خیابان بگردید. اگرچه کافه‌های پاتونگ به انواع دورهمی‌ها و سرو نوشیدنی‌های خنک مشهورد اما این همه داستان درباره پاتونگ نیست. شما در این قسمت از جزیره فرصت‌های فراوانی برای خریدهای جذاب خواهید داشت. از خرید در بازارهای محلی گرفته تا مراکز خرید برای هر بودجه و انتظاری موقعیت خرید وجود دارد. همچنین چندن ساحل عالی و پر جنب و جوش برای تفریح و فعالیت‌های آبی تا ساحل آرامی همچو فریدام Freedom ایده‌های زیادی برای قدم زنی و فعالیت‌های ساحلی وجود دارد. همچنین پاتونگ انتخابی عالی برای کوله گردها تا سفرهای لوکس و خاطره انگیز است که در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین مهمانسراهای کوله‌گردی محله‌ی‌ پاتونگ در پوکت را نیز مطالعه فرمایید.

شهر پوکت

پوکت مرکز استان پوکت، چیزی بیش از سواحل زیبا و ماسه‌های طلایی است. این شهرستان به خاطر معماری شگفت انگیز دوره استعماری بسیار محبوب و پر بازدید است. محله هر قدیمی آم میراث‌دار ساختمان‌های رنگی دوره استعمار چین بوده و چندین کافه و رستوران بسیار جذاب و دیدنی دارد که می‌توانید در آ‌ها غذا بخورید و لحظات گفت انگیزی را تجربه کنید. در شهر قدیمی بگردید و از ساختمان‌های دیدن کنید، سری به کافه‌ها بزنید و در بازارهای سنتی لوازم سوغاتی و دست سازه‌های سنتی بخرید و با خودتان به منزل ببرید. به علاوه تور پوکت خود همچو موزه‌ای زنده است که چندین موزه جذاب و دیدنی را در خود جای داده است. شما در ایجا معبد چشمگیر چینی Jui Tui را پیدا خواهید کرد که در جشنواره Nine Emperor Gods در جنوب تایلند نقش مهمی دارد. اگر به دنبال فرار و تفریح در ساحل هستید مکان پوکت مکان مناسبی نیست، اما خیابان‌های دنج و ساختمان‌های زیبای آن ارزش دیدن دارند.

 

بازدید از جشنواره‌های فانوس در تایلند

کارُن

مانند پاتونگ کارن نیز مهمان چندین ساحل جذاب و توریستی، استراحتگاه‌ها و بارها و رستوران‌ها است اما فضای آن دوستانه‌تر و خانوادگی‌تر است. با وجود محبوبیت زیاد کارن در بین گردشگران، به خاطر طول طولانی ساحل آن، شما هرگز احساس ازدحام جمعیت نخواهید کرد و امواج آرام آن باعث می‌شود که برای شنا و غواصی مناسب باشد و با این که زندگی شبانه در اینجا جریان دارد اما همچون پاتوگ حالت افراطی ندارد. به علاوه کارن مراکز خرید آنچنانی دارد اما بازارهای محلی آن جای مناسبی برای خریدهای ارزان سوغاتی‌ها و چانه زنی است. اگر به دبال گردشی فرهنگی هستید از معبد زیبای وات کارو دیدن کنید که مجسمه نگا، از موجودات اساطیری بودایی آن را زینت داده است.

سورین

سورین با داشتن اقامتگاه‌های لوکس، کافه‌ها و رستوران‌ها از اهداف اصلی سفر به پوکت محسوب می‌شود. هر دو ساحل سورین و ساحل پانسی با داشتن شن‌های نرم و سفید و دریاهای فیروزه‌ای درخشان، و پس زمینه‌ای از درختان نارگیل سرسبز که از بهترین و جذاب‌ترین مناظر جزیره را تشکیل می‌دهند در تمام طول سال میزبان توریست‌ها هستند. دور از ساحل، سورین پلازا فرصتی برای خرید از خرده فروشی‌ها فراهم می‌کند، در حالی که تعدادی رستوران و اسپای سطح بالا در این نزدیکی وجود دارد تا تعطیلات شما را به سطح دیگری برساند. اگرچه سوری جای ارزانی یست اما ارزش بازدید را دارد.

 

فعالیت‌های متفاوت و جذاب در کرابی

کاتا

در جنوب کارون ساحل شلوغ کاتا واقع شده است که ساحل طولانی آن که در تمام سال بین خانواده‌ها و مسافران محبوب بوده و آن قدر وسعت دارد که هرگز بیش از حد شلوغ نشود و همیشه فضای کافی برای احساس راحتی وجود دارد. در کاتا شما می‌توانید هم از فعالیت‌های زیاد ورزش‌های آبی و موج سواری گرفته تا غواصی لذت ببرید، هم روی شن و ماسه نرم لم بدهید و در طول روز از آفتاب درخشان لذت ببرید و حمام آفتاب بگیرید. رستوران‌های معروف کاتا و بارهای زیادی در این نزدیکی هستند که مناظر خیره کننده‌ای از خلیج‌ها ارائه می‌دهند، با اینهمه مجموعه مدرن Palm Square یک مکان پاتوق محبوب برای افراد محلی و گردشگران است که می‌توان برای نوشیدن یک نوشیدنی یا یک وعده غذایی فوق‌العاده به آن رفت.

۲۷ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران