گشت و گذاری فرهنگی در کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
گشت و گذاری فرهنگی در کوش آداسی

کوش آداسی شهر ساحلی و بسیار زیبا در تور ترکیه است که مخصوصا در تابستان‌ها مخاطبان زیادی را به خود جذب می‌کند. توریست‌های منطقه شرق اروپا و آسیا خودشان را به سواحل ماسه سفید این شهر تاریخی می‌رسانند تا زیر آفتاب گرم و درخشان آن تعطیلاتی رویایی و به یادماندنی را تجربه کنند. اما کوش آداسی صرفا در سواحلش خلاصه نمی‌شود و فعالیت‌های تفریحی و دیدنی مختلفی برای انجام دادن ارائه می‌دهد. برای گشت و گذاری فرهنگی در تور کوش آداسی همراه شما هستیم.

 

مسجد جامع کوش آداسی

کوش آداسی شهری زیبا با تاریخ غنی است که بسیاری از تورهای تفریحی و اپراتورهای گردشگری برنامه‌های مفصلی برای میزبانی از توریست‌ها می‌چینند. یکی از مهم‌ترین و چشمگیرترین بناهای موجود در کوش آداسی که هدف اغلب تورهای گردشی هم قرار دارد مسجد جامع (Kaleici Camii) یا مسجد قلعه است. این بنای به شدت دیدنی زیبا در سال ۱۶۱۸ به دستور وزیر بزرگ وقت اکوز محمد پاشا ساخته شد. مساحت کل این مسجد حدود ۱۸۰۰ متر مربع است، و می‌تواند بیش از ۵۰۰ نفر را در سالن اصلی خود جای دهد. نقطه عطف این مجموعه گنبد بزرگ و خیره کننده آن است که توسط ۱۲ ستون پشتیبانی می‌شود. در واقع این مسجد به کاخی مجلل شباهت دارد که در ورودی عظیم آن از چوب ساخته و با مروارید منبت کاری شده و فضای داخلی آن با نقاشی هنرمندانه‌ای تزئین شده است. جدا از این ویژگی‌های برجسته‌ای که همه جا عنوان می‌شود ده‌ها و صدها ظریف کاری دیگر به کار رفته شده که تنها در بازدید از مسجد می‌توانید آن‌ها را کشف کنید.

 

بهترین هتل‌های مرکز شهر کوش آداسی

قلعه جزیره گورسینادا

گورسینادا به معنی جزیره پرنده، جزیرکی متصل به کوش آداسی است که روی آن استحکامات محکم و قلعه ساخته شده است. در حقیقت کوش آداسی لقب جزیره پرنده را از این خشکی سر بیرون آورده از آب گرفته است. دلیل این نام گذاری این است که گوسینادا همیشه پناهگاه پرندگان دریایی و مهاجر بوده است. قلعه‌ای که روی آن ساخته شده به دوره بیزانس برمی‌گردد، بسیاری این قلعه را متعلق به دزدان دریایی و به عنوان آشیانه آن‌ها می‌شناسند. در سال‌های اخیر این قلعه دریایی مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفته و برخی از اتاق‌های آن تبدیل به موزه شده است.

شهر قدیمی کوش آداسی (کاله)

جالب‌ترین منطقه برای گردش در تور کوش آداسی شهر قدمی آن است. این جایی است که با قدم زدن در کوچه و پس کوچه‌هایش سفری واقعی به گذشته را تجربه خواهید کرد. این منطقه قدیمی و به شدت جذاب با خانه‌های سبک تاریخی تراس‌دار که با گل‌های شاد و رنگی تزئین شده‌اند، مساجد و بازارهای رنگارنگ سنتی پر شده و شما را به دنیایی از داستان‌های مختلف منتقل می‌کند. به نظر می‌رسد که زندگی در این مناطق طی قرن‌ها تغییر نکرده و دقیقا همچون ۱۰۰ سال پیش به نظر می‌رسد.

 

غواصی به یادماندنی تور کوش آداسی

پارک ملی کوش آداسی

مشهورترین مکان دیدنی طبیعی کوش آداسی، به نام پارک ملی شبه جزیره دیلک کوش آداسی شناخته می‌شود. برای گشت و گذار در این منطقه صدها برنامه توسط اپراتورها ارائه داده می‌شود که می‌توانید به هر کدام که خواستید ملحق شوید. برای رسیدن به این جا نه تنها باید از میان باغ به شدت زیبا و سرسبز زیتون عبور کنید بلکه بعد از رسیدن به پارک باید به سمت یکی از برجسته‌ترین مکان‌های آن یعنی غار دریاچه بروید. این دریاچه که در داخل غاری سنگی و طبیعی واقع شده دارای آب آبی و عمقی ۱۰ متری است. درمورد این دریاچه و غاری که آن را احاطه کرده افسانه‌های مختلفی وجود دارد که همگی آن‌ها جالب و شنیدنی هستند.

بازار کوش آداسی

بهترین راه برای شناخت فرهنگ محلی آن بازدید از بازار کوش آداسی است. دست سازه‌های هنرمندان محلی و فضای کلی بازار در همان ابتدا هر گردشگری را عاشق خود می‌کند. یکی از کارهای جذابی که باید انجام دهید چانه زنی است. بدون چانه زنی خرید آنقدرها لذت بخش نخواهد بود. یکی از مکان‌ها برای کاوشی جذاب Çetin Maket Köy است. در اینجا می‌توانید یک دهکده اصیل با خانه‌های بازسازی شده از نیاکان مردم محلی را کشف کنید و زندگی گذشته آن‌ها را چند قرن پیش تصور کنید.

 

رستوران‌های کوش آداسی با منظره‌ای زیبا

موزه Çamlık Buharlı Lokomotif

در میان موزه‌های کوش آداسی قطعا این موزه از بقیه برجسته‌تر و شایسته توجه ویژه است. شما در اینجا می‌توانید مجموعه‌ای از ۳۰ قطار که زمانی در خطوط راه آهن ترکیه سفر می‌کردند را پیدا کنید. در این موزه می‌توانید در مدت کوتاهی صدها سال پیشرفت تکنولوژی و علم ماشین را به صورت فشرده از نظر بگذرانید.

۲۱ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران