تفریحات تابستانی در مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
تفریحات تابستانی در مشهد

مشهد به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران، گردشگران زیادی را در تمام طول سال به خود جذب می‌کند. این شهر در هر فصل جذابیت‌های خاص خود را دارد و برخی از جاذبه‌ها نیز در تمامی فصول قابل دیدن هستند. در صورتی که قصد دارید سفری پر از انرژی و هیجان را در تابستان با تور مشهد تجربه کنید، توصیه می‌کنم دو تفریح عالی را برای این فصل در نظر بگیرید و در برنامه خود جای دهید. در ابتدا یک روز کامل خود را برای رفتن به یکی از پارک‌های آبی مشهد اختصاص دهید و از آب بازی و شنا در این فصل گرم لذت ببرید. در روزهای بعدی نیز به ییلاق‌های اطراف شهر سفرهای یک روزه داشته باشید و با گشت و گذار در این مناطق خنک و سفارش غذاهای خوشمزه لحظات خود را به خوبی بگذرانید.


پارک‌های آبی مشهد

همان طور که می‌دانید، مشهد با وجود چهار پارک آبی سرپوشیده خوب، رتبه اول را در منطقه خاورمیانه کسب کرده ‌است. به همین دلیل این چهار پارک را خدمت شما معرفی می‌کنیم تا یکی از آنها را برای تفریح تابستانی خود انتخاب کنید.
سرزمین موج‌ های آبی به عنوان نخستین و بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده ایران هنوز هم پر طرفدار است. این مجموعه در سال ۱۳۸۶ ساخته شد. وسایل بازی این مجموعه شامل سرسره‌های آهسته و رنگارنگ در هم تنیده‌، سرسره‌های سرعتی با طول ۵۰ تا ۱۱۰ متر، سرسره سقوط آزاد با ارتفاع ۲۰ متر، سرسره سوپر لوپ، سرسره تورنادو که لذت یک سواری گروهی را برایتان به ارمغان می‌آورد، سرسره پیچشی به طول ۲۵ متر، سرسره جت موج که حسی مشابه به تعلیق را در شما به وجود می‌آورد، سرسره تاپسی که عنوان بهترین سرسره آبی در سال ۲۰۱۰ را یدک می‌کشد، سرسره تویستر با پیچ‌هایی ۳۶۰ درجه، چاله فضایی، استخر موج و در نهایت رودخانه آرام و خروشان، می‌شود. علاوه بر سرسره‌ها، سونای خشک، سونای بخار، استخر آب سرد و جکوزی، حمام ترکی، منطقه بازی ویژه کودکان، سالن ماساژ و فروشگاه لوازم ورزشی از دیگر امکانات این مجموعه به شمار می‌رود. رستوران و کافی‌شاپ سرزمین موج‌های آبی نیز در طبقه دوم واقع شده‌ که می‌توانید یک فنجان قهوه یا غذا برای خود سفارش دهید. این پارک آبی در فصل تابستان همه روزهای هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب به روی گردشگران مفرح باز است.

 

معرفی ییلاق شاندیز مشهد

پارک آبی ایرانیان استانداردترین پارک آبی مشهد می‌باشد. موج‌سواری یکی از هیجان‌انگیزترین ورزش‌های آبی در دنیا محسوب می‌شود. این پارک آبی با طراحی یک استخر موج به وسعت یک زمین فوتبال توسط یک شرکت کانادایی، لذت موج‌سواری در هر چهار فصل را برایتان به ارمغان می‌آورد. علاوه بر استخر موج، انواع سرسره‌ها، سونا، جکوزی، سالن بدنسازی، سینما ۵ بعدی و امکانات بسیار دیگری در این پارک وجود دارد که باعث هیجان و تفریح شما خواهد بود. این مجموعه در روزهای فرد و جمعه‌ها مختص آقایان ساعات کاری آن از ساعت ۱۲ ظهر تا ۹ شب در روزهای فرد و ۱۰ تا ۹ در روزهای پنجشنبه و جمعه است.
سرزمین موج‌های خروشان مشهد جدیدترین پارک آبی مشهد به شمار می‌رود. که در سال ۱۳۹۴ تاسیس شد. این مجموعه نیز مانند دو مجموعه دیگر، امکانات استاندارد و مناسب برای تفریح‌های آبی را در تابستان برای شما مهیا کرده است. این پارک آبی در نزدیکی مرکز تفریحی و گردشگری شاندیز قرار گرفته است.
پارک ساحلی آفتاب به عنوان یکی دیگر از مراکز تفریحی آبی، در منطقه تجاری گردشگری سپاد خراسان و در نزدیکی مرکز خرید الماس شرق قرار گرفته است. موقعیت ویژه و امکانات بی‌‌نظیر پارک ساحلی آفتاب موجب شده تا این پارک به عنوان بهترین پارک آبی مشهد شهرت یابد.

 

ییلاق‌های مشهد

فصل تابستان فرصت مناسبی برای گشت و گذار در طبیعت و سرزدن به مناطقی است که جاذبه‌های طبیعی و هوای مطبوعی دارد و به همین دلیل گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. مناطق و دره‌های ییلاقی اطراف مشهد به خاطر دارا بودن رودخانه‌های دائمی و باغ‌های میوه و آب و هوای معتدل و خنکی که دارند، افراد زیادی را از جمله مردم مشهد و گردشگرانی از نقاط دیگر کشورمان پذیرا می‌باشد. غذاهای سنتی ییلاقات مشهد از جمله شیشلیک، انواع آش‌ها، لبنیات، نان تنوری، لواشک و انواع ترشی از خوراکی‌هایی هستند که به هنگام سفرتان به این مناطق باید بخرید و بخورید.

 

گشت و گذار در پارک وکیل آباد مشهد

دهکده ییلاقی شاندیز، طرقبه، روستای زشک، روستای ییلاقی خادر، ابرده، گلستان و روستای جاغرق از به نام‌ترین مناطقی هستند که افراد بسیاری در تابستان برای گردش می‌روند.

۰۸ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران