۱۰ مورد از تفریحات رایگان در مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
۱۰ مورد از تفریحات رایگان در مشهد

اکثر مسافران و گردشگران شهر مشهد آن را به حرف مقدس امام رضا (ع) و تعدادی بازار و مکان‌های معروف می‌شناسند. مشهد شهری تاریخی با پیشینه‌ای شنیدنی و جذاب است. این شهر زیبا سرشار از جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیزی است که نفس هر بیننده‌ای را بند می‌آورد و غرق در زیبایی‌های خود می‌کند. در کنار این همه شگفتی نمی‌توان از جاذبه‌های مصنوعی لوکس و مدرن آن نام نبرد. در ادامه ده مکان گردشگری شهر مشهد را که می‌توانید به رایگان از آن‌ها دیدن کنید را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

۱. گنبد خشتی مشهد

گنبد خشتی یکی از بناهای تاریخی و زیبای شهر مشهد است که معماری بسیار گیرایی دارد. این مکان آرامگاه سلطان محمد یکی از نوادگان امام موسی کاظم است. دیدن این مکان برای هر کسی با هر سلیقه‌ای جذاب است. زیرا ترکیبی از تاریخ و هنر معماری بوده و مکانی مقدس و سرشار از معنویت می‌باشد. این آرامگاه هزینه ورودی ندارد و به رایگان می‌توانید در تور مشهد از این مکان زیبا دیدن کنید.

۲. چشمه گیلاس

چشمه گیلاس یک مکان بسیار جذاب و رویایی است که در فاصله ۲۵ کیلومتری چناران در روستایی به اسم چشمه گیلاس قرار دارد. این چشمه دیدنی در همه روزهای سال پرآب بوده و غنی از گونه‌های گیاهی مختلف است. اگر از دیدن طبیعت لذت می‌برید به این چشمه دیدنی بروید و غرق در اعجاز طبیعت شوید.

 

معرفی ۵ جاذبه و مکان مذهبی در مشهد

 ۳. میل اخنگان مشهد

این مکان جذاب و هیجان انگیز یکی از مکان‌های تاریخی شهر مشهد است که قدمت آن به دوره تیموری برمیگردد. این مکان ۶٠٠ ساله یک آرامگاه محسوب می‌شود. ولی نکته جالب آن این است که مشخص نیست این آرامگاه متعلق به کیست. همین موضوع اینجا را به مکانی اسرارآمیز تبدیل کرده که جذابیت این برج آجری را دو چندان کرده است. این بنای زیبا در ۲۰ کیلومتری شرق مشهد و در ۱۰ کیلومتری شرق تابران توس واقع شده است و بازدید از آن برای عموم رایگان می‌باشد.

۴. روستای کنگ

از مکان‌های دیدنی رایگان شهر مشهد می‌توان روستای کنگ را نام برد. این روستای پلکانی، زیبایی فوق‌العاده و معمار بی‌نظیری دارد و به دلیل پلکانی بودن معماری خانه‌هایش ماسوله خراسان می‌نامند. طبیعت این روستا بسیار جذاب بوده و انواع جاذبه‌های طبیعی مانند آبشارها، چشمه‌ها و انواع درختان زیبا را می‌توان یافت. آب و هوای این روستا بسیار مطبوع و دلنشین است. از جاذبه‌های دیدنی این روستا می‌توان به قبرستان تاریخی کنگ، قلعه‌ها و کوه‌های زیبای بینالود را نام برد.

 

۶ هتل آپارتمان با کیفیت مشهد

۵. پارک طبیعی هفت حوض

اگر به دنبال گردشی شگفت انگیز با منظره‌های زیبا هستید به شما بازدید از پارک هفت حوض را پیشنهاد می‌کنیم که یکی از زیباترین پارک‌های شهر مشهد است. اینجا یکی از جذابترین و هیجان انگیزترین مکان‌های گردشگری شهر مشهد است و آب و هوای آن به شکل وصف ناپذیری دلپذیر و زیباست. در این مکان مجموعه‌ای از تصاویر و نقش‌های تماشایی و حیرت آور خواهید یافت. زمانیکه در فصل بهار به پارک هفت حوض می‌روید، شکوفه‌ گل‌های شقایق شما را غرق در زیبایی خود می‌کند. پارک زیبای هفت حوض در فاصله هفت کیلومتری جنوب شرقی مشهد و در میان کوه‌های خلج قرار دارد.

۶. مدرسه دو در

مدرسه دو در یکی از مدارس تاریخی و زیبای شهر مشهد است که در گذشته در مجاورت حرم امام رضا (ع) قرار داشت. اما امروزه به دلیل گسترش حرم مقدس جزئی از حرم شده است. این مدرسه که به یک مکان گردشگری دلنشین تبدیل شده هنوز هم به فعالیت آموزشی خود ادامه می‌دهد و یک دارالقرآن بسیار جذاب محسوب می‌شود. گردشگران می‌توانند به شکل رایگان از آن دیدن کنند.

 

تجربه‌ی سفر به مشهد با قطارهای لوکس

 ۷. باغ گل‌های مشهد

بوستان گل‌ها یکی از زیباترین بوستان‌های شهر مشهد است که در آن انواع گل‌های فصلی مانند باغ گل رز، باغ گیاهان دارویی، باغ صخره‌ای، باغ گیاهان پیازی و … قرار دارد. فضای آن به شکل گل بنفشه و به صورت رویایی طراحی شده است و عطر و بوی گل‌ها و دنیای رنگارنگ آن هوش از سر شما خواهد برد. مساحت این باغ ۳ هکتار بوده و امکانات زیادی مانند محوطه بازی کودکان، محوطه تئاتر، سرویس‌بهداشتی، نمازخانه و بوفه دارد. در صورت علاقه می‌توانید همه‌ی این شگفتی‌ها را به صورت رایگان تجربه کنید و لحظاتی شاد و تکرار نشدی را در کنار عزیزان خود داشته باشید.

۸. آبشار قره سو

آبشار قره سو یکی از زیباترین آبشارهای شهر مشهد است که برای یکبار هم که شده هرکسی باید از آن دیدن کند و به نظاره خودنمایی و زیبایی، شگفتی طبیعت بنشینید و به دور از هیاهوی زندگی شهری لحظاتی ناب را غرق در آرامش تجربه کند. این آبشار جذاب توجه گردشگران بسیار زیادی را به خود جلب کرده و در منطقه کلات نادری واقع در ۶۰ کیلومتری شمال مشهد و در روستایی با همین نام قرار دارد.
ارتفاع این آبشار حدودا ۱۲۵۰ متر از سطح دریا بوده و سرازیری آب در این ارتفاع نمایی زیبا و خیره کننده خلق می‌کند. در کنار این آبشار چند آبشار کوچک و بزرگ دیگر نیز قرار دارد. هرچند ارتفاع آن‌ها زیاد نیست اما به زیبایی و گیرایی این منظره افزوده است.

۹. پارک مینیاتوری

یکی از زیباترین و سرگرم کننده‌ترین مکان‌های گردشگری مشهد مقدس پارک مینیاتوری است. در این پارک بزرگ می‌توانید آثار باستانی ایران را در ابعاد کوچک‌تر ببینید و تصویر تقریبا جامعی را از زیبایی‌های تاریخی ایران نظاره کنید. با هر گامی که در این مکان برمی‌دارید به نقطه دیگری از ایران سفر کنید. این پارک اعجاب انگیز اولین پارک مینیاتوری شرق ایران بوده و طراحی آن بسیار منحصر به فرد است.
در این پارک ماکت‌های تخت جمشید، پل خواجو، آرامگاه فردوسی، باغ شاهزاده ماهان کرمان، سد کارون، راه‌آهن مشهد، روستای کندوان، فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد و آرامگاه عطار نیشابوری ساخته شده و در معرض نمایش گذاشته شده است. از جمله امکانات دیگر پارک مینیاتوری مشهد می‌توان به زمین بازی کودکان با طراحی بومی و محلی، فضای سبز، مسیر عبور و مرور قطار و … را نام برد.

 

معرفی مهم‌ترین مراکز تاریخی مشهد

۱٠. پارک میرزا کوچک خان

پارک میرزا کوچک خان با امکانات خوب و دسترسی عالی در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع) قرار گرفته و همه روزه پذیرای مهمانان و گردشگران عزیز می‌باشد. علاوه بر فضای سبز و زیبا، امکاناتی مانند زمین‌های ورزشی، استخر، شهربازی، کتابخانه کودک و نوجوان و فضاهای فرهنگی در این کار تعبیه شده است. بازدید از این پارک زیبا و خوش آب و هوا را که یکی از تفریحات رایگان مشهد محسوب میشود را از دست ندهید.

 

۱۳ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران