۷ گالری هنری برتر مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
۷ گالری هنری برتر مشهد

اگر دوست دار هنر باشید، حتما سعی خواهید کرد تا در سفرهایتان، به سراغ گالری‌های هنری و موزه‌های مقاصدی که انتخاب می‌کنید، گشته و جایی را برای دیدن پیدا کنید و آثاری جدید را از نظر بگذرانید. تور مشهد، به عنوان محبوبیت‌ترین سفر داخلی، مقصد خوبی برای بازدید از آثار هنری به حساب آمده و جزو شهرهایی در کشورمان است، که تعداد بالایی گالری متنوع در خود دارد. در نوشته امروز، ما به معرفی ۷ مورد از مهم‌ترین گالری‌های این شهر خواهیم پرداخت.

 

نگارخانه استاد سلطانعلی مشهدی، مشهد

این نگارخانه در مجموعه چارسوق هنر در غرب بوستان کوهسنگی واقع شده است و از جمله مهم‌ترین گالر‌های هنری در مشهد به حساب می‌آید. در این مجموعه نمایشگاه‌های دوره‌ای در زمینه‌های مختلف از جمله عکاسی، خطاطی، نقاشی و ... برگزار می‌شود. استاد سلطانعلی مشهدی خوشنویسی به نام بود که نام او را برای این مجموعه در نظر گرفته‌اند.

فضای مدرن، نمایشگاه‌های ارزشمند و همچنین قرار گیری در نقطه‌ای عالی و در دسترس، گزینه‌هایی هستند که باعث می‌شوند، بازدید از این نگارخانه را به هر دوست‌دار هنری که سفر به مشهد را تجربه می‌کنید، پیشنهاد کنیم.

آدرس: کوهسنگی، جنب چارسوق هنر

 

نگارخانه رضوان، مشهد

نگارخانه رضوان زیر نظر آستان قدس رضوی فعالیت داشته و دارای فضایی بزرگ و شکیل برای نمایش آثار هنری است. این نگاهرخانه دارای مساحت کلی ۴۵۰ متر بوده و نورپردازی بسیار خوبی دارد و از همین رو، هنرمندان مختلفی به ارائه آثار خود در آن‌جا می‌پردازند.

در لیست نمایشگاه‌های برپا شده از طرف این مجموعه می‌توان به نمایشگاه‌های خطاطی، نقاشی، عکس و .. اشاره کرد. در میان گالری‌های هنری موجود در مشهد، نگارخانه رضوان به خاطر امکانات متنوعی که دارد، مدرن‌ترین گالری هنری در این شهر به حساب می‌آید.

 

معرفی هنر و صنایع دستی در شهر مشهد

آدرس: مشهد - کوهسنگی ۱۷ - شماره ۱۴

 

نگارخانه روند، مشهد

نگارخانه روند با ایجاد فضایی شیک و مدرن، سعی دارد تا با ارائه نمایشگاه‌های متنوع، این آثار را نه تنها در سطح ملی، بلکه در سطح بین‌المللی نیز بشناساند. بسیاری از نمایشگاه‌های برگزار شده در این مجموعه، در زمینه نقاشی بوده‌اند و کارهای نمایش داده شده نیز مگی از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

جدا از شرکت هنرمندان بسیار خوب در نگارخانه روند، همان طور که گفتیم، فضای بسیار خوبی که برای آن‌جا تهیه دیده شده است، خود امتیازی بزرگ به حساب می‌آید. فضایی که به علاقه‌مندان این اجازه را می‌دهد تا هر چه بهتر، با آثار ارتباط برقرار کنند. نگارخانه روند در  بخش دیگری، دارای یک کافه کوچک نیز هست.

آدرس: مشهد، بلوار خیام، بلوار ارشاد، ارشاد شش، خیابان هجرت، شماره ۷۲

 

نگارخانه و آموزشگاه هنرهای تجسمی مانیاد، مشهد

همان طور که از اسم این مکان پیداست، نگارخانه و آموزشگاه هنرهای تجسمی مانیاد، جدا از بخش نمایشگاه‌های هنریهای تجسمی، کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی متنوعی را نیز برگزار می‌کند.

گذشته از این موضوع، از جمله نقاطقوت در مورد نگارخانه مانیاد، برگزاری نمایشگاه‌ها در زمینه مجسمه سازی و دیگر رشته‌های هنری بوده و تنها روی نقاشی و عکاسی تمرکز ندارد. همچنین یک فروشگاه اختصاصی برای فروش آثار هنری نیز در این مکان گنجانده شده است.

 

گردشی زمستانی در کوه‌های مشهد

آدرس: مشهد، حدفاصل میدان هاشمیه وچهارراه کوثر،نبش پیروزی ۳۶ پلاک ۱۱۳۶

 

نگارخانه رادین، مشهد

گالری رادین در انتخاب مشهد، از جمله گالری‌های موفق و محبوب در مشهد بوده که با برگزاری نمایشگاه‌های دوره‌ای، از هنرمندان و دوست داران هنر میزبانی می‌کند. از امتیازات این مجموعه، برگزاری نمایشگاه‌های خاص همچون نمایشگاه فروش صنایع دستی در کنار نمایشگاه‌های خطاطی، نقاشی و .. است.

همچنین این مجموعه دارای یک کتاب فروشی و فروشگاه مستقل نیز بوده که مطمئنا دوست‌داران هنر را بیش از پیش راضی خواهد کرد.

آدرس: مشهد، سجاد، انتهای حامد جنوبی دوازده(آزادی ۹/۱)، پلاک ۱۳۷

 

گالری آذرنور، مشهد

این گالری کار خود را در سال ۱۳۹۲ آغاز کرده و آن را نقاش و کارشناس ارشد هنرهای تجسمی، آذرانور حسنی پایه گذاری کرده است. این مجموعه به نمایشگاه‌های دوره‌ای اختصاص داشته و هنرمندان بزرگی در کشورمان، کارهای خود را برای مدتی در آن‌جا به نمایش می‌گذارند و هنرمندان جوان نیز، سهمی در نمایشگاه‌های آن‌جا دارند. در لیست نمایشگاه‌هایی که پیش‌تر در این محل برگزار شده، نمایشگاه‌ مجسمه‌های اسماعیل کمالی یا نقاشی‌های نجمه وفایی یا نمایشگاه نقاشی مریم فتوره چی را مشاهده کرد.

در کنار سالن نماشگاه‌های این گالری جذاب، مجموعه آذرنور یک آموزشگاه تخصصی نقاشی نیز برای کودکان و نوجوان داشته و در آن‌جا کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

 

لوکس‌ترین رستوران‌های مشهد

آدرس: مشهد خیابان راهنمایی ۱۰ شماره ۲۰

 

گالری درخت، مشهد

این مجموعه در واقع یک کافه هنر به حساب می‌آید. در این مجموعه، جدا از آثار هنرهای دستی که برای نمایش و فروش مهیا شده است، کتاب‌های متنوعی برای خواندن نیز در دسترس شما قرار خواهد گرفت که می‌توانید در زمان حضور در آن‌جا، آن‌ها را مطالعه نمایید.

فضای نسبتا بزرگی به عنوان نمایشگاه در آن‌جا مهیا شده است که فضایی شیک و با نورپردازی خوب را شامل می‌شود، اما حتما از شبکه‌های اجتماعی آن‌جا ببینید که نمایشگاهی فعال در این محل برپا هست یا نه و سپس به آن‌جا بروید.

 

معرفی ۱۶ کافی شاپ برتر شهر مشهد

آدرس: مشهد، صیاد ۲۴ (ویلا ۱۴) پلاک۱۶

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران