نکات طلایی در اولین سفر به گوا

جاذبه‌های گردشگری گوا
نکات طلایی در اولین سفر به گوا

هند دارای مقاصد متعددی برای گردش و کاوش است اما برای هزاران مسافری که در طول سال از این کشور پهناور دیدن می‌کنند بی‌شک تور گوا انتخابی دلپذیر و صدر جدولی است. گوا کوچک‌ترین ایالت هند است که از هر چیزی مقدار کمی را در خود جای داده و ترکیبی منحصر به فرد و راضی کننده ایجاد کرده که هر مسافری را شیفته خود می‌کند. از مکان‌های دیدنی معماری، سواحل آفتابی ماسه سفید، ورزش‌های آبی،تا  بازارهای شلوغ دست فروشی، زندگی شبانه پر جنب و جوش، غذاهای لذیذ و احساس آرامش هر چیزی برای هر سلیقه‌ای در ایجا وجود دارد. در این مقاله نکاتی که باید در اولین سفرتان به گوا رعایت کنید را بررسی می‌کنیم.

 

در سواحل گوا محتاط باشید

با این که سواحل گوا بسیار پر طرفدار هستند و از بهترین نقاط دیدنی آن محسوب می‌شود اما کمی هم خطرناک هستند. البته منظور ما از خطرناک بیشتر بروز مسائلی همچون آفتاب سوختگی و آفتاب زدگی است. اگر مراقب نباشید ممکن است قبل از این که متوجه شوید دچار آفتاب سوختگی شدید شوید و نتوانید از بقیه سفرتان لذت ببرید. بنابراین، برای جلوگیری از این خطرات احتمالی، کرم ضد آفتاب با SPF بالا بزنید، حمام آفتاب را با کمترین زمان انجام دهید و از ساعات اوج آفتاب پرهیز کنید، و همچنین عینک آفتابی و کلاه به همراه داشته باشید. توجه داشته باشید که در برخی از سواحل جریان‌های شدید وجود دارد مخصوصا در فصل بارش فصلی، بنابراین جاهایی که با پرچم قرمز علامت گذاری شده‌اند شنا ممنوع هستند و باید از شنا در آن‌ها خودداری کنید.

 

بهترین رستوران‌ها و کافه‌های ساحلی گوا

 

غذاهای خوشمزه گوا را امتحان کنید

طی سال‌ها استعمار، بسیاری از فرهنگ‌ها بر روی غذاهای گوا تأثیر گذاشته‌اند و ترکیبی از طعم‌های پرتغالی، برزیلی، عربی، فرانسوی، آفریقایی، کنکانی، چینی، مالزیایی و مالاباری را ایجاد کرده و به نوبه خود طعم‌های بی‌نظیری خلق کرده‌اند. بنابراین یکی از کارهایی که حتما باید در این شهر ساحلی دلربا انجام دهید امتحان کردن غذاهای گوا و دسرهای خوشمزه آن است.

دوچرخه سواری کنید

بهترین راه برای کاوش در گوا و دیدن چیزهای کوچک و جذاب دوچرخه سواری و یا اسکوتر سواری است. جاده‌های این ایالت به خوبی نگه‌داری و ایمن سازی شده‌اند و رانندگی با دوچرخه و اسکوتر دردساز و خطرناک نیست. اجاره دوچرخه آسان و ارزان بوده و با حدود ۳.۸۳ دلار تا ۱۲.۲۷ دلار در روز، بسته به فصل (خارج از فصل یا اوج) و نوع دوچرخه (هوندا اکتیو، باجاج پولسار یا مدل‌های سطح بالا مانند رویال انفیلد) متغیر باشد. با این حال، اگر برای روزهای بیشتری اجاره کنید، نرخ‌ها می‌تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد. قبل از نهایی کردن دوچرخه، آن را برای یک تست آزمایشی ببرید، بررسی کنید آیا در وضعیت خوبی قرار دارد و یا عملکرد ترمزها چگونه است. همچنین استفاده از کلاه ایمنی نیز اجباری است.

 

۱۰ ورزش هیجان‌انگیز در ساحل گوا

در سفر به گوا فعال باشید

در گوا شما می‌توانید انواع فعالیت‌های هیجان انگیز و ورزشی را انجام دهید و آدرنالین خون تان را به سقف بچسبانید. انواع کارهایی مانند غواصی، جت اسکی، کایاک سواری، موج سواری در باد، پاراسیل، موز سواری، اسکوتر سواری، بورد سواری نشسته را انجام دهید و یا به یکی از ده‌ها کلاس یوگا در امتداد ساحل بروید و تجربه‌های یوگا کسب کنید. گوا مکانی عالی برای امتحان کردن همه این موارد است.

از شمال و جنوب گوا دیدن کنید

هر دو بخش شمال و جنوب گوا برای کاوش چیزهای زیادی دارند. توصیه می‌کنیم اول به سمت شمال بروید و تمام جاذبه‌های دیدنی آن را مورد کاوش قرار دهید و برای استراحت و زمانی آرام‌تر به سمت جنوب بروید و از واسکو دا گاما و گوا قدیمی دیدن کنید که محل قرارگیری بناهای تاریخی، کلیساها، معابد، موزه‌ها و جزایر چند صد ساله است.

هنگام خرید چانه زنی کنید

در سفر به گوا شما می‌توانید به برخی از بهترین بازارهای دستفروشی بروید و اقلام زیبا و مناسب سوغاتی پیدانید. خرید از این بازارها عموما معاملات بسیار خوبی نصیب‌تان خواهد کرد اما حتما از مهارت‌های چانه زنی هم استفاده کنید. اولین قیمتی که می‌شنوید قطعا آخرین مبلغی نیست که باید بپردازید بنابراین هوشیار باشید و خرید خوبی انجام دهید. برخی از بهترین اجناسی که می‌توانید در اینجا برای سوغاتی بخرید عموما شامل صنایع دستی، ادویه جات، مصنوعات چوبی و فرش می‌شود.

 

معرفی برترین رستوران‌های گوا در هند

مراقب وسایل شخصی خود باشید

مانند هر جای دیگری در گوا هم جیب برها در کمین هستند بنابراین باید هنگام گشت و گذار در ساحل و یا بازارهای شلوغ حواس‌تان به لوازم شخصی‌تان باشد تا دچار اتفاقات ناخوشایندی نشوید.

پول نقد داشته باشید

بسیاری از کلبه‌های کوچک، بارها، رستوران‌ها و مغازه‌ها دستگاه کارت اعتباری ندارند. بنابراین بهتر است همیشه مقداری پول نقد با خودتان داشته باشید البته نه خیلی (برای محافظت از جیب‌برها). در غیر این صورت استفاده از خودپردازها را یاد بگیرید تا بتوانید هر جایی که بودید کارت بکشید.

 

بهترین بوتیک هتل‌های گوا

۰۸ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران