تفریحات رایگان در جزیره کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
تفریحات رایگان در جزیره کیش

جزیره کیش یکی از قطب‌های گردشگری داخل کشور است. سالانه گردشگران زیادی از داخل کشور و کشورهای حوزه‌ خلیج فارس به جزیره کیش مسافرت می‌کنند. به دلیل گرمای هوا و شرجی بودن زیاد در فصول بهار و تابستان، گردشگران ترجیح می‌دهند در فصل‌هایی که هوا خنک‌تر هست، به جزیره کیش بروند. در جزیره کیش تفریحات هیجان انگیز زیادی وجود دارد که در طول اقامت خود در این جزیره می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. تفریحات و اماکن تفریحی جزیره کیش را می‌توان به دو شکل دسته بندی کرد. دسته اول به تفریحات آبی و غیر آبی و دسته دیگر شامل اماکن تفریحی طبیعی و مصنوعی است. برای انجام بسیاری از این تفریحات باید هزینه پرداخت. اما تفریحات رایگانی هم در جزیره کیش وجود دارند که ما هنگام سفر با تور کیش می‌‌توانیم از آن‌ها بهره ببریم. در این مقاله به معرفی برخی تفریحات رایگان جزیره کیش می‌پردازیم.

 

۱. باغ راه ایرانی

باغ راه ایرانی یکی از جذابیت‌ها و اماکن تفریحی جزیره کیش و جز اماکن تفریحی مصنوعی است. باغ راه ایرانی درواقع بزرگترین باغ راه کشور است. در این باغ المان‌های فرهنگی تمام اقوام کشور با طراحی زیبا و منحصر بفرد جمع‌آوری شده است. هدف از احداث این باغ راه معرفی اقوام مختلف ایران به بازدیدکنندگان داخلی و خارجی است. باغ راه ایرانی شامل طرحی از مکان‌های تاریخی و فرهنگی همچون دروازه قرآن شیراز، سی و سه پل اصفهان، پل دختر لرستان، طاق بستان کرمانشاه و... است. بازدید از این باغ راه ایرانی به شما توصیه می‌شود.

 

اقامتی جذاب در هتل‌های ساحلی کیش

۲. اسکله و پارک تفریحی میرمهنا

پارک تاریخی میرمهنا بزرگترین پارک ساحلی کیش است. توریست‌ها امکان ماهیگیری در این پارک را دارند. شما می‌توانید در این ساحل زیبا قدم بزنید و از طلوع و غروب خورشید لذت ببرید. در این اسکله چایخانه‌های زیادی وجود دارند. به افرادی که چای دوست دارند، حتما دیدن از پارک میرمهنا را توصیه می‌کنیم. که همزمان چای بخورند و هم ساحل زیبا را تماشا کنند.

۳. درخت سبز

مجموعه درخت سبز، درختان انجیری هستند که در زمان ایلخانیان و تیموریان کاشته شده‌اند و قدمت ۵۰۰ تا ۶۰۰ ساله دارند. طبیعت اطراف درخت سبز هم بسیار زیبا و دیدنی است. در آنجا آلاچیق‌های زیبایی ساخته شده است که با فانوس و یا گل‌های کاغذی رنگی تزیین شده‌اند.

 

ایرلاین‌هایی برای سفر به جزیره کیش

۴. نخلستان باغ بهشت

نخلستان باغ بهشت به دلیل منظره زیبا، بخصوص در غروب آفتاب و همچنین نمادی از کار و حرفه مردم جزیره که از پرورش نخل و تولید خرما بوده است، یکی از اماکن دیدنی و تفریحی جزیره کیش محسوب می‌شود.

۵. پارک ساحلی مرجان

یکی دیگر از اماکن تفریحی جزیره کیش، پارک ساحلی مرجان است. این پارک بعد از مرکز خرید مرجان است. ساحل مرجان کیش توسط استخوان‌های سفید رنگ مرجان پوشیده شده است. این ساحل بسیار جذاب بوده و ورزش‌هایی مانند جت اسکی، غواصی در کیش و دوچرخه سواری را می‌توان در آن انجام داد. همچنین دارای کافه‌ها و رستوران‌های عالی با غذاهای متنوع است.

 

معرفی بهترین کشتی‌های تفریحی کیش

۶. کشتی یونانی

کشتی یونانی که حاوی مواد نفتی بود در مرداد ماه سال ۱۳۴۵ در آب‌های اطراف جزیره کیش به دام افتاده و تلاش ملوان و خدمه برای نجات کشتی بی فایده بوده است. بنابراین در نهایت مجبور به ترک آن شده‌اند. نقل شده است که یونانیان بعد از خروج از کشتی آن را سوزانده‌اند. کشتی یونانی دارای منظره‌ای بسیار زیبا و دل‌انگیز بخصوص در هنگام غروب آفتاب است. این کشتی بسیار فرسوده است و هرلحظه امکان فرو ریزی و غرق شدن آن هست و امکان بازدید از آن وجود ندارد. اگر تاکنون به دیدن این کشتی زیبا نرفته‌اید قبل از غرق شدن این کشتی و محروم شدن از دیدن این لحظه زیبا، حتما آن را در تور کیش تجربه کنید.

۷. پارک ساحلی سیمرغ

پارک ساحلی سیمرغ دارای مسیر پیاده‌روی شنی بسیار زیبایی است که اطراف آن با انواع کاکتوس و نخل پوشیده شده است. در این پارک امکان انجام ورزش‌هایی مانند تنیس، اسکیت، بدمینتون و ... وجود دارد. پارک ساحلی سیمرغ دارای منظره‌ای زیبا بخصوص در طلوع آفتاب است.

 

۶ هتل ارزان قیمت برای سفر به کیش

۸. شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره در کیش یکی از پرطرفدارترین اماکن تفریحی است. این شهر متعلق به قرن ۵ تا ۱۰ هجری می‌باشد. دوره‌ای که می‌توان گفت دوران طلایی تمدن و شکوه کیش بوده است. شهر حریره دارای معماری بسیار زیبا و پیچیده بوده و داری یک عمارت اعیانی است. این شهر دارای حمامی است که دارای امکاناتی بسیار عجیب و پیشرفته برای آن دوران است.

 

۱۶ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران