تفریحات ارزان در جزیره کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
تفریحات ارزان در جزیره کیش

تور کیش به دلیل موقعیت جغرافیایی و جاذبه‌های گردشگری منحصر به فردی که دارد توانسته بسیاری از توریست‌های داخلی را مجذوب خود کند. البته اغلب افراد جزیره کیش را با تفریحات لوکس و گران قیمت آن می‌شناسند. در حالی که تفریحات متنوع و زیادی نیز وجود دارند که با هزینه خیلی کم می‌تواند از آن‌ها لذت برد. اگر دوست دارید تا سفری اقتصادی به کیش داشته باشید و از تفریحات ارزان آن لذت ببرید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با آن‌ها آشنا کنیم.

 

بازدید از خانه مردم‌شناسی بومیان کیش

در کنار تفریحات آبی که در جزیره کیش وجود دارد می‌توانید بناهای تاریخی و قدیمی بسیاری را پیدا و از آن‌ها بازدید کنید. یکی از این مکان‌ها که توصیه می‌شود تمامی علاقه‌مندان به مکان‌های قدیمی از آن بازدید کنند خانه مردم‌شناسی بومیان کیش است. این خانه با قدمتی بیش از ۲۰۰ سال و سبک معماری به خصوصی که دارد برای هر گردشگری جذاب خواهد بود. این خانه در حقیقت محل زندگی شخصی به نام حاج عبدالله‌بن‌شاهین بود که امروزه درهای آن با حفظ ساختار و سبک معماری قدیمی به روی گردشگران باز شده است. با ورود به این خانه این فرصت را خواهید داشت تا از ابزار و وسایل قدیمی‌ ماهیگیری، پخت‌وپز، نگهداری و تهیه خرما و غیره دیدن کنید.

علاقه‌مندان باید هزینه‌ای را بابت خرید بلیط ورودیه تهیه کنند که مبلغی ناچیز است. همچنین توجه داشته باشید که حتما در ساعات کاری موزه از آن بازدید کنید. معمولا این ساعات کاری در تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱ ظهر و ۴ بعد از ظهر تا ۹ شب است. آدرس دقیق برای دستیابی آسان به خانه مردم‌شناسی بومیان کیش در زیر آورده شده‌ است.

کیش، محله سفین قدیم، ۲۰۰ متری بازار ماهی به‌سمت کشتی یونانی، روبه‌روی بندرگاه صیادی

 

بازدید از شهر زیرزمینی کاریز کیش

از دیگر تفریحات ارزان در جزیره کیش می‌توان به بازدید از شهر زیرزمینی کاریز اشاره کرد. این مکان با داشتن قدمتی بالغ بر ۲۰۰۰ سال توانسته توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کند. هدف از ساخت این شهر زیر زمینی احداث قنات‌هایی بود که با تامین آب آشامیدنی مردم جزیره انجام شد. این مکان در حدود ۱۵ متر پایین‌تر از سطح زمین واقع شده است و برای ورود به آن باید به عمق ۱۵ متری زمین بروید. امروزه در این مکان علاوه بر جاذبه‌های معماری و تاریخی که دارد امکاناتی مانند موزه، بازارچه صنایع‌دستی، عکاسخانه، چایخانه و رستوران نیز قرار داده شده است. همچنین فسیل‌های آبزیان و مرجان‌هایی که بر روی سقف و دیواره‌های آن قرار دارند سبب شده تا هر بیننده‌ای را مجذوب خود کند.

علاقه‌مندان می‌توانند بعد از تهیه بلیط ورودی که قیمت چندان بالایی ندارد به درون این شهر زیر زمینی وارد شوند و از لحظات خود در سفر به کیش نهایت لذت را ببرند. آدرس دقیق برای دستیابی به این مکان در زیر آورده شده است.

 

راهنمای تجربه‌ی غواصی در کیش

جزیره کیش، میدان المپیک، مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیر زمینی کیش (کاریز)

 

تفریحات آبی در جزیره کیش

قطعا سفر به جزیره کیش بدون استفاده از تفریحات آبی کاملا بیهوده خواهد بود. البته شاید از نظر بسیاری از افراد تفریحات آبی نیازمند هزینه‌های بالایی باشند. اما در این میان می‌توانید از تفریحات رایگان یا ارزان‌تری نیز بهره ببرید. به عنوان مثال نشستن در کنار ساحل‌های نیلگون خلیج فارس و لذت بردن از چشم‌اندازهای زیبای آن هیچ هزینه‌ای نخواهد داشت. همچنین می‌توانید با پرداخت مبلغ بسیار کم به پلاژهای مخصوص بانوان و آقایان رفته و در محیطی سالم و امن به شنا و حمام آفتاب بپردازید. از دیگر تفریحات آبی جزیره کیش می‌توان به قایق‌سواری، ماهیگیری، پاراسل، غواصی و ... اشاره کرد.

 

مراکز فرهنگی و هنری جزیره کیش

 

دوچرخه سواری در کیش

مهم نیست که در چه سنی هستید و یا چه بودجه‌ای را برای تفریح در سفر اختصاص داده‌اید؛ چرا که دوچرخه سواری همیشه می‌تواند برای شما لذت بخش باشد. به خصوص اگر در جزیره زیبایی مثل کیش باشید لذت این کار دوچندان خواهد بود. در جزیره کیش مکان‌های مخصوصی برای اجاره دوچرخه تعبیه شده است. گردشگران می‌توانند دوچرخه‌های ساده و یا برقی را کرایه کرده و گشتی دور جزیره بزنند. همچنین جاده اختصاصی برای علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری در اطراف ساحل تعبیه شده که این فرصت را فراهم کرده تا به موازات ساحل و در هوایی تمیز و دلنشین از دوچرخه‌سواری لذت ببرید.

 

معرفی مراکز تفریحی در سفر با تور کیش

۱۳ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران

محسن علیزاده

برادونفرچند هستش هزینه اش