گشت و گذار در محله کادیکوی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گشت و گذار در محله کادیکوی استانبول

کادیکوی یکی از محله‌های بسیار جذاب در سمت آسیایی استانبول است که با خطه از ساحل بسفر، خیابان‌های سنگفرش و کافه‌ها احاطه شده است. اگرچه بیشتر توریست‌های تور استانبول تمایل دارند از سمت اروپایی شهر دیدن کنند اما شما می‌توانید برای فرار از همهمه نیمه دیگر در کادیکوی گردش کنید و کارهای مختلفی انجام دهید. از عتیقه فروشی‌ها، اپرای جذاب و هنری، لمیدن در کافه‌ها و تماشای غروب آفتاب کارهای مختلفی برای انجام دادن وجود دارد. کادیکوی نسبت به گذشته به خاطر فضاهای هنری مستقل، نقاط اجرای موسیقی، نقاشی‌های دیواری رنگارنگ رونق گرفته و به نقطه‌ای محبوب در آناتولی استانبول تبدیل شده است.

 

سوار ترموای تاریخی شوید

در مقایسه با سمت اروپایی استانبول کادیکوی حال و هوای آرام‌تری دارد که به شما این فرصت را می‌دهد تا سوار ترموای نوستالژیک کادیکوی – مودا شوید. اگرچه این کابین قرمز جذاب همچون قطعه‌ای گم شده از موزه به نظر می‌رسد اما همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و بخش گسترده‌ای از حمل و نقل را بر عهده دارد. با کشتی سوار تراموا شوید و در مسیر بهاریه کادسی از معماری‌های رنگارنگ و فوق‌العاده دیدنی مودا دیدن کنید. این مسیر ۲.۶ کیلومتری دارای ۱۰ توقفگاه است که برای گردشی با تماشای مناظر زیبا بسیار مناسب و هوشمندانه است.

نکته حرفه ای: یک استانبول کارت در بازار بخرید و از آن برای کلیه حمل و نقل عمومی در شهر استفاده کنید.

به یکی از کافی شاپ‌های معروف ترکی بروید

با این که خیابان‌های باریک کادیکوی شلوغ و پر رفت و آمد است که تقریبا می‌توان گفت زمان با سرعت کندی در آن جریان دارد. کافی شاپ ترکی فاضل بی واحه‌ای جذاب و تاریخی است که از سال ۱۹۲۳ در این محله فعالیت می‌کند و همیشه به خاطر شیوه منحصر به فرد تفت و آسیاب کردن دانه‌های قهوه محبوب و معروف بوده است. این فروشگاه که همیشه علاقه‌مندان قهوه را به خود جذب می‌کند به عنوان سومین نقطه برتر قهوه کشور انتخاب شده است. بعد از گشت و گذار حتما برای رفع خستگی به این کافه بروید و از قهوه اصیل ترکی سفارش دهید و اجازه دهید آهنگ‌های نوستالژیک ترکی شما را به گذشته ببرد. نکته‌ای که هست این که دو نوع قهوه قوی و خیلی قوی در اینجا سرو می‌شود اما اگر قهوه را با شکر دوست دارید توصیه می‌کنیم قهوه ترکی شیرین (şekerli Türk kahvesi) سفارش دهید.

 

بهترین رستوران‌های بشیکتاش در استانبول

آدرس: Caferağa, Serasker Cd. 1/A, 34710 Kadıköy/İstanbul, Turkey

 

در کارگاه‌های هنری مشترک شرکت کنید

این محله در حال به نمایش گذاشتن هنرهای خلاقانه همچون نقاشی‌های دیواری رنگی است که باعث شده نگاه‌های بیشتری به این منطقه از استانبول معطوف شود. در کادیکوی می‌توانید با هنرمندان محلی آشنا شوید، قطعات هنری ارزان بخرید و در کلاس‌ها و کارگاه‌ها شرکت کنید. در کلاس‌های هفتگی یوگا و طراحی در Circuit Istanbul شرکت کنید و در نمایشگاه‌ها، جلسات هنرمندان و کارگاه‌های آموزشی در Halka Sanat Projesi کاوش کنید. همچنین حتما از Arthere بازدید کنید که در ابتدا برای حمایت از هنرمندان نمایش هنر تاسیس شده است. این برنامه نمایش‌ها و همایش را ترتیب می‌دهد و یک کافه کوچک هم دارد.

نکته حرفه‌ای: حتما برنامه‌های آن‌ها را بصورت آنلاین بررسی کنید. معمولا فصول پاییز، زمستان و بهار بیشتر از تابستان فعال هستند.

برای خرید جواهرات و کتاب‌های دست دو به عتیقه فروشی بروید

تلالزاده سوکاک که به خیابان عتیقه نیز معروف است، به خاطر فروشندگان زیادی که اقلام قدیمی را می‌فروشند، به شهرت رسیده است. شما می‌توانید از تلسکوپ‌های قدیمی، دستگاه‌های ضبط صدا و چراغ‌‌های نفتی گرفته تا کتاب‌های دست دوم، عکس‌ها و تابلوهای قدیمی و جواهرات نقره در این خیابان سنگفرش پیدا کنید. گشت و گذار در بین این فروشگاه‌ها به شدت جذاب و نوستالژیک بوده و فرصت کاوش و عکاسی را فراهم می‌آورد. یکی از بهترین فروشگاه‌های این خیابان Galeri Sah است که مبلمان چوبی، ظروف چینی و هنری می‌فروشد.

 

برندهای لاکچری بین‌المللی در استانبول

به تماشای اپرا در Süreyya Opera House

کادیکوی دارای جاذبه‌های دیدنی خوب و قابل توجهی است که خانه اپرا یکی از آن‌هاست. این سالن که در سال ۱۹۲۷ احداث شد برای سال‌های زیادی نیمه کاره ماند و هرگز هیچ اجرایی به روی صحنه آن نرفت در عوض برای دهه‌ها به عنوان سینما فعالیت می‌کرد و همچنان فرسوده می‌شد تا این که حدود ۸۰ سال بعد توسط شهرداری مورد مرمت و بازسازی گسترده‌ای قرار گرفت. سرای اپرای سورایا سرانجام در سال ۲۰۰۷ بازگشایی شد و اکنون بهترین مکان برای برگزاری یک اپرا ، باله یا کنسرت کلاسیک در آناتولی استانبول محسوب می‌شود.

 

سفر به استانبول در فصل‌های مختلف سال

آدرس: Caferağa, General Asım Gündüz Cd. No:29, 34710 Kadıköy/İstanbul, Turkey

۰۵ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران