گردش ۴۸ ساعته در ازمیر

جاذبه‌های گردشگری ازمیر
گردش ۴۸ ساعته در ازمیر

شاید دو روز گردش در استان ازمیر برای جاهای دیدنی و برجسته آن کافی نباشد اما شما می‌توانید شهر ازمیر را در دو روز بگردید و جاهای اصلی و برجسته آن را ببینید. ازمیر شهری ساحلی در سواحل دریای اژه است که سومین شهر بزرگ ترکیه و از بنادر مهم آن محسوب می‌شود. در اینجا از بازارهای شلوغ تا سازه‌هایتاریخی، برای یک برنامه سفر کامل دو روزه به بهترین فعالیت‌ها و مکان‌های دیدنی تور ازمیر خواهیم پرداخت.

 

امتداد کردون را قدم بزنید

این تفرجگاه ساحلی که در امتداد ساحل دریای اژه به طول ۵، ۶ کیلومتر گسترش یافته و از اسکله کوناک تا ایستگاه قطار آلسانکاک ادامه یافته است. رفتن به این تفرجگاه و قدم زدن در آن لازمه سفر به ازمیر و تجربه‌ای حتمی و همگانی است. اکثر توریست‌هایی که پایشان به ازمیر باز می‌شود یکی از اولین کارهایی که انجام می‌دهند رفتن به ساحل کردون است. در اینجا می‌توانید از تماشای آب لذت ببرید، عکس‌های زیبای اینستاگرامی بگیرید، به دنبال دیدن برج ساعت معروف ازمیر در میدان کوناک بروید و وقتی خسته و گرسنه شدید، در کنار یکی از کافه‌ها و رستورا‌ن‌های ساحلی در کنار تفرجگاه توقف کنید.

 

بهترین سفرهای روزانه از ازمیر

در کمرالتی پازاری بگردید

یکی از معتبرترین و جذاب‌ترین تجارب ازمیر جستجو در بازار فضای باز قرن شانزدهمی آن است. در اینجا نه تنها می‌توانید می‌توانید بین غرفه‌ها و مغازه‌های رنگارنگ و سرگرم کننده بچرخید بلکه می‌توانید بین حیاط خلوت‌های پنهانی و کوچه پ کوچه‌های باریک و انشعابات آن سرگردان شوید و چند ساعت به شدت جذاب و فوق‌العاده‌ای را تجربه کنید. حتماً از Kızlarağası Han که کاروانسرایی تاریخی و زیبا است و همچنین مسجد هیسار و هشت کنیسه‌ای که در این محله باقی مانده‌اند نیز دیدن کنید و گردشی سراسر فرهنگی و جذاب را تجربه نمایید.

در Gazi Kadınlar Sokağı غذا و نوشیدنی بخورید

این خیابان که در محله بسیار معروف آلسانکاک واقع شده، به عنوان Gazi Kadınlar  شناخته می‌شود، اما در واقع روی تابلوی شهرداری به خیابان شماره ۱۴۵۳ خوانده می‌شود. شما در این خیابان ردیف رستوران‌های ماهی فروشی با صندلی‌های رنگارنگ در حاشیه پیاده‌روها، و همچنین برخی از زنده‌ترین کافه‌های ازمیر را در همسایگی آن خواهید دید. یکی از محبوب‌ترین کافه‌هایی که می‌توانید اینجا پیدا کنید کافه Bios Bar است که میزبان بهترین اجراهای موسیقی زنده از سراسر ترکیه می‌شود.

 

بهترین قهوه‌ها در ۸ کافه‌ی ازمیر

آدرس: Bios Bar: Alsancak Mahallesi, 1453. Sok. No:18, Konak

 

از آگورا دیدن کنید

یکی از خیره کننده‌ترین ویرانه‌های شهر ازمیر که قدمت آن به قرن ۴ قبل از میلاد برمی‌گردد آگورا است. این دوره‌ای است که ازمیر، اسمیرنا خوانده می‌شد. شبکه سازه‌های سنگی که در اثر زلزله ویران شده بود، به دستور مارکوس اورلیوس امپراطور روم بازسازی شد که هنوز هم می‌توان بعد از گذشت سده‌های متمادی ستون‌های باستانی، اتاق‌های طاقدار، تالارها و مخازن آب را در این موزه زیبای فضای باز در قلب شهر بببینید.

آدرس: Agora Open Air Museum: Namazgah Mah, Tarık Sarı Sk. No:29, Konak

 

از From Asansör دیدن کنید

آسانسور در سال ۱۹۰۷ برای اتصال محله کاراتاش به شیب دامنه‌های تپه ساخته شد که این روزها به نقطه عطف و محبوبی در ازمیر تبدیل شده است. شما می‌توانید با رفن به این دامنه‌ها از تماشای بهترین منظره شهر و دریا لذت ببرید و عکس‌های پوستری بسیار زیبایی بیاندازید. امروزه، آسانسور به جای کالا بازدیدکنندگان را جابجا می‌کرده و به بالای تپه می‌برد و همچنین یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های شهر به اسم آسانسور (Asansör) نیز درست در نقطه بالایی آن میزبان توریست‌ها و بازدیدکنندگان کنجکاو است. اگر به این قسمت ازمیر رفتید و وقت کافی داشتید حتما از خیابان پشت آسانسور به اسم Dario Moreno دیدن کنید که خیابانی زیبا و جذاب برای بازدید است. اسم این خیابان از هنرمند مشهور و چند زبان ترکی آمده است.

 

۷ مکان در ازمیر برای قدم زدن و دویدن

آدرس: Turgut Reis Mahallesi, Şht. Nihatbey Cd. 76/A, Konak,

 

از موزه هنر و مجسمه سازی ازمیر بازدبد کنید

این موزه که یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین نقاط شهر برای علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر محسوب می‌شود دارای غرفه‌هایی پر از آثار مربوط به اسمیرنا باستانی، تئوس، میلتوس و پرگاموس است. شما نه تنها در اینجا می‌توانید آثار نفیس مجسمه سازی دوره‌های مختلف باستانی را دیدن کنید بلکه می‌توانید برخی از با ارزش‌ترین جواهرات، سکه‌ها و گلدان‌های قیمتی را ببینید که مربوط به دوره‌های مختلفی بوده و روایتی از فرهنگ و زندگی مردم همان دوره دارند.

آدرس: Konak Mahallesi, Mithat Paşa Cad. No:94, Konak,

۰۳ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران