بهترین سفرهای روزانه از ازمیر

جاذبه‌های گردشگری ازمیر
بهترین سفرهای روزانه از ازمیر

ازمیر شهری بندری و تاریخی و از شهرهای بزرگ ترکیه است که در امتداد سواحل بسیار زیبای دریای اژه گسترش یافته و به جایی آرام و محبوب برای مسافران تور ازمیر تبدیل شده است. با این همه به نظر می‌رسد ۲ روز اقامت در این شهر ساحلی برای دیدن بهترین جاهای آن کافی باشد اما اگر فرصت بیشتری برای اقامت در این محدوده در تور ترکیه دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم نقاط نزدیک و اطراف ازمیر را هم کاوش کنید تا شانس دیدن جاهای بیشتری را داشته باشید. از اینجا سفرهای یک روزه مختلفی از گردش ساحلی تا مناظر مهم تاریخی با یکی دو ساعت رانندگی در دسترس هستند.

 

چشمه و آلاچاتی

چشمه یکی از محبوب‌ترین مقاصد تابستانی ترکیه مخصوصا برای جوانان است. بین ماه‌های ژوئن تا آگوست کافه‌های ساحلی این شهر مملو از بازدیدکنندگان می‌شود. شما در اینجا به همه چیز دسترسی خواهید داشت و خانه‌های تابستانی اجاره‌ای زیبا و کلوپ‌های ساحلی را پیدا خواهید کرد که روزانه مهمانی‌های ساحلی برگزار می‌کنند و جوی بسیار شاد دارند. شما در اینجا می‌توانید از خانه‌های سنگی زیبا و خیابان‌های باریک و جذاب دیدن کنید و به موج سواری و قایق بادبانی بپردازید و لحظات فوق‌العاده‌ای را تجربه کنید. روز را به موج سواری و قایق سواری بپردازید، عصر را به تماشای کوچه پس کوچه‌ها مشغول شوید و برای تماشای غروبی بسیار زیبا به یکی از کتفه‌های شاد ساحلی که اجرای موسیقی زنده دارند بروید و روز پر از گردش‌تان را تکمیل کنید.

اورلا

این یکی از شهرهای کوچک استان ازمیر است که به خاطر باغات میوه و نوشیدنی محلی به شدت شناخته شده و معروف است. سابقه تولید نوشیدنی‌های محلی در این منطقه از ترکیه به حدود ۴ هزار سال قبل برمی‌گردد و فرایندی به شدت تاریخی و فرهنگی محسوب می‌شود. شما در این شهر می‌توانید از باغات میوه دیدن کنید و از انواع مختلف نوشیدنی‌های محلی و برندهای مختلف امتحان کنید. تاکستان بزرگ و اصلی اورلا و کارخانه نوشیدنی سازی آن دارای جذابیت برای مهمانانی هستند که برای اقامت به اینجا می‌آیند. شما می‌توانید بیشتر در اورلا بمانید و به دوچرخه سواری و لذت بردن از مناظر دریا بپردازید.

 

بازدید از منطقه تاریخی اولوس آنکارا

آدرس: Urla Şarapçilik, Kuşçular Mahallesi, 8028 Sok. No:12, Urla, Turkey,

 

شیرینچه

شیرینچه یکی از اصلی‌ترین روستاهای پنهان در ترکیه است که ردیف خانه‌های یونانی و خیابان‌های سنگفرش و مردم محلی بسیار مهربان و خوش برخوردی که دارد باعث شده تا به عنوان تفرجگاهی دور از همهمه مورد توجه قرار بگیرد. حتما سری به هتل بی‌نظیر نیشانتان بزنید که مالک آن با مرمت خانه‌های فوق‌العاده دهه ۹۰ هتلی جذاب را فراهم آورده است. یکی از جذاب‌یت‌های برجسته هتل نیشانتان غذاهای فوق‌العاده‌ای است که سرو می‌کند. در اصل مواد اولیه غذاها از محصولات باغات هتل که خودشان پرورش می‌دهند تهیه شده و بسیار سالم و تازه و خوشمزه هستند. رفتن به شیرینچه یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در سفر به ازمیر انجام دهید.

آدرس هتل شیرینچه: Şirince Mahallesi, Şirince Köyü İç Yolu, Şirince, Turkey,

افسس

افسس یکی از آن جاهایی است که از نقاط مختلف استانبول چه استانبول باشد که آنتالیا و یا ازمیر به عنوان سفر روزانه به آن می‌روند و یکی از تاریخی‌ترین نقاط ترکیه را بازدید می‌کنند. این شهر یونان باستان که در قرن ۱۰ قبل از میلاد ساخته شده با معبد آرتمیس، یکی از هفت عجایب جهان و همچنین کتابخانه سلسوس که به طور چشمگیری حفظ شده، شهرت جهانی پیدا کرده است. شما با استفاده از اتوبوس مستقیم از میدان باسمان ازمیر می‌توانید به راحتی به این مقصد بسیار محبوب دسترسی پیدا کنید.

 

چرا ازمیر به مروارید اژه معروف است

پرگامون

پرگامون یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های تاریخی در استان ازمیر است که توریست‌های تور ازمیر حتما باید سری به آن بزنند و از شکوه و زیبایی آن دیدن کنند. پرگامون نیز یک شهر یونان باستان بود که بقایای آن همچنان تحت تأثیر بازدیدکنندگان از سراسر جهان است. این شهر تاریخی که مرکز فرهنگی محسوب می‌شد در سال ۲۰۱۴ به ثبت میراث جهانی یونسکو رسید و شهرت آن به بالاترین رده در هر زمان دیگری در تاریخ رسید. حالا به صورت روزانه مردم مشتاق از سراسر دنیا به این نقطه از ترکیه می‌آیند تا شکوه اساطیری یونانی را از نزدیک بهتر درک کنند. در بازدید از اینجا حتما از جاذبه‌های برجسته پرگامون مثل موزه باستان شناسی آن دیدن کنید. اولین حفاری‌های این منطقه در سال ۱۸۷۰ آغاز شد که اقلام یافته شده از تمامی آن‌ها در موزه باستان شناسی پرگامون نگه داری می‌شوند.

۲۷ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران