معرفی برترین موزه‌های تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
معرفی برترین موزه‌های تفلیس

تفلیس مثل هر پایتخت دیگری، در خود موزه‌های متعددی دارد که شما می‌توانید با دیدن از آن‌ها، از تاریخ و فرهنگ مردم این شهر و البته گرجستان آگاهی پیدا کنید. البته در این میان موزه‌های جالب و متفاوتی نیز هم هستند که جنبه‌ی تفریحی داشته و برای قشر خاصی مناسب هستند. با همه‌ی این تفاصیل، بیایید با هم نگاهی بندازیم به برترین موزه‌های تفلیس:

 

موزه ملی گرجستان

موزه ملی گرجستان در واقع مجموعه‌ای از چند موزه است که شامل موزه تاریخ تفلیس، موزه هنر گرجستان، موزه اشغال شوروی، موزه ذخایر تاریخی، موزه مردم شناسی و ... می‌شود. اما بدون شک جذاب‌ترینِ این موزه‌ها، موزه باستان شناسی است که شما می‌توانید در آن اشیاء خاص و متفاوت زیادی را ببینید. زیورآلاتی متعلق به سه قرن از میلاد مسیح، چیزهای مختلفی که از زمان کمونیست شوروی یا آثار هنری نقاشان گرجی و خیلی چیزهای متنوع دیگر در موزه ملی گرجستان وجود دارند که بازدید از آن‌جا را به یک تجربه عالی فرهنگی در تور گرجستان بدل می‌کند.

آدرس: 3 Shota Rustaveli Ave

 

موزه روباز قوم نگاری

یکی از موزه‌های متفاوت و البته دیدنی تفلیس، این موزه روباز است که در ۱۹۶۶ به دست جورج چیتایا پایه‌گذاری شد. در این محل، ۷۰ ساختمان سنتی در زمینی به مساحت ۶۵ هکتار درست شده و سعی شده تا ویژگی‌های زندگی مردم تفلیس و گرجستان، به شکلی کاملا واقع‌گرایانه در آن‌جا شبیه سازی شود. این درست جایی است که شما می‌توانید، به نحوی درست با زندگی و فرهنگ مردم این کشور در گذشته آشنا شوید.

 

بازدید از تندیس و موزه ایلیا چاوچاوادزه

آدرس: Vake-Saburtalo T'bilisi

 

خانه موزه الن آخولدیانی

این موزه در سال ۱۹۷۶ ساخته شد و به کارهای هنرمند معروف گرجی، الن آخولدیانی اختصاص دارد. آثار او از جمله طراحی‌های لباس، کارهای گرافیکی، نقاشی‌ها، طراحی‌هایی که برای جلد کتاب‌ها زده، آرشیو‌های شخصی و عکس‌های او در این موزه به نمایش گذاشته شده است. همچنین فضای خاص و متفاوتی که این خانه دارد، به بازدید از این مکان، لذتی مضاعف می‌دهد.

آدرس: Elene Akhvlediani House-Museum, 12, Leo Kiacheli St.

 

خانه موزه موس تویدزه

مس تویدزه یکی دیگر از هنرمندان به نام گرجی است که آوازه‌ای جهانی دارد. این خانه موزه نیز از طرف وزارت فرهنگ گرجستان در سال ۱۹۸۶ برای نمایش آثار وی و همچنین معرفی هنر مدرن در نظر گرفته شد. در حال حاضر ۳۷۳ اثر مختلف از تویدزه که شامل نقاشی‌هایی در قالب‌های مختلف و همچنین آثار گرافیکی می‌شود، در این مکان به نمایش گذاشته شده که برای دوستداران هنر و فرهنگ، یک فرصت ایده‌آل به حساب می‌آید.

 

بازدید از موزه استالین گوری در گرجستان

آدرس: 12 Mitropan Laghidze St

 

Art Palace

این موزه میزبان آثار گران‌بهایی است که شامل آثار کهن و همچنین مدرن هنری در زمینه‌های مختلف از جمله موزیک، سینما و رقص می‌شود. همچنین شما می‌توانید نقشای‌های زیبایی از قرن هفدهم، آثار مینیاتور ایرانی، آثار هنر مدرن از قرن بیستم و نقاشی‌هایی از هنرمندان فرانسوی و آلمانی را در آن‌جا مشاهده کنید. Art Place تنها جایی برای دیدن تابلوهای نقاشی نیست و یک مجموعه گران‌بها و متنوع است که حتی در بخش‌هایی از آن می‌توانید به تماشای ویدیوهای قدیمی بنشینید یا صدای صفحات موسیقی قدیمی را گوش کنید.

آدرس: Art Palace, 6, Kargareteli str.

 

موزه ملی ابریشم

این موزه، قدیمی‌ترین موزه‌ی تخصصی ابریشم در تمام جهان است و مجموعه‌ای از اشیاء مختلف از ۶۳ کشور جهان در آن گردآوری شده است. یکی از بخش‌های جالب این موزه، کتاب‌های مختلفی است که از قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی باقی مانده‌اند و درباره‌ی ابریشم بوده که به زبان‌های مختلف منتشر شده‌اند.

 

۷ موزه معروف باتومی که باید از آنها دیدن کرد

آدرس: State Silk Museum, 6, Giorgi Tsabadze St.

 

موزه ماشین تفلیس

یکی از موزه‌های خاصی که می‌توانید در تفلیس به دیدنش بروید، موزه ماشین این شهر است که توانسته مجموعه‌ای گران‌بها و فوق‌العاده از ماشین‌های مختلف برای زمان‌ها و کشورهای متفاوت را زیر یک سقف گردآوری کند. از فورد مدل A متعلق به ۱۹۲۷ تا کادیلاک دهه ۸۰ و البته انواع موتورهای مختلف در این موزه به نمایش گذاشته شده که برای طرفداران وسایل نقلیه موتوری، یک مکان عالی برای بازدید در سفر با تور تفلیس خواهد بود.

آدرس: Police Tur

 

موزه توهمات (Museum of Illusions)

البته این مکان تنها نام موزه را یدک می‌کشد و بیشتر یک مجموعه تفریحی است که در آن اتاق‌های مختلفی وجود دارند که در هر کدام دکورهای خاصی طراحی شده که با استفاده از پرسپکتیو و دیگر تکنیک‌های بصری، سعی دارند تا یک افکت خاص و متفاوت را در عکس‌هایتان از موزه بسازد. بازدید از موزه توهمات تفلیس نیز در نوع خود یک تجربه خاص و جذاب است که حتما باید آن را در تور گرجستان امتحان کنید.

آدرس: Betlemi St 10, 2 Ovanes Tumaniani St

۲۹ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران