برترین فعالیت‌ها در بنتوتا، سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری بنتوتا
برترین فعالیت‌ها در بنتوتا، سریلانکا

برای خیلی‌ها، تور سریلانکا به بودن در سواحل دیدنی و بازدید از جاذبه‌های طبیعی خلاصه می‌شود، اما بنتوتا یک مقصد عالی در این کشور است که در کنار این سواحل زیبا و استثنایی، دیدنی‌های بسیار بیشتری برای عرضه دارد. دیدنی‌هایی که قصد داریم در نوشته‌ی امروزمان، به مرور آن‌ها بپردازیم.

 

ویلاهای سامان، درمانی متفاوت را تجربه کنید

مسلما شما به سراغ سواحل دیدنی سریلانکا و خیلی جاهای دیدنی دیگر بنتوتا می‌روید، اما حتما یک بار در این سفر به سراغ ویلاهای سامان نیز (Saman Villas) نیز بروید. این مکان یک جور اسپای خاص است که در آن درمان‌هایی همچون رفلکسولوژی، آروما تراپی و همچنین اسپای ماهی و درمان با سنگ‌های داغ انجام می‌شود. یک تجربه کاملا متفاوت که در سفر به بنتوتا می‌توانید آن را به انجام برسانید.

دوچرخه سواری در شهر

بنتوتا شهری بسیار زیبا است و یکی از بهترین روش‌ها برای گردش در این شهر، کرایه دوچرخه و زدن به دل شهر خواهد بود. شما می‌توانید از جاهایی همچون معبد کاتوکولیا و خیلی گوشه کنارهای شهر به این روش دیدن کرده، بدون این که هزینه‌ای متقبل شوید و همچنین از فضای شهر نیز به خوبی لذت خواهید برد.

 

آیا سریلانکا کشوری امن برای سفر است؟

سواحل زیبای بنتوتا

این شهر چندین ساحل استثنایی و زیبا دارد که می‌توانید هر کدام که دوست داشتید را برای یک روز عالی در سفر خود به سریلانکا انتخاب کنید. این سواحل برای شنا، بازی‌های ساحلی و آبی و ... مناسب بوده و حتی می‌توانید در برنامه‌های غواصی یا ماهیگیری نیز شرکت کنید. از نظر زیبایی شن‌های روشن این سواحل و درختان نخلی که به ساحل رسیده‌اند و آب شافی که پیش رو خواهید داشت، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

طبیعت گردی

طبیعت زیبای بنتوتا تنها به سواحل این شهر ختم نمی‌شود و دیدنی‌های بسیار زیادی در اطراف آن‌جا وجود دارد که حتما باید سری به آن‌ها بزنید. مسیرهای پیاده روی زیادی وجود دارد که به آبشارها، معابد قدیمی، جنگل‌های بارانی و ... ختم می‌شود.

 

تفریحات هیجان انگیز در سریلانکا

باغ بریف (Brief Garden)

یکی دیگر از جاهایی که در سفر به بنتوتا باید به سراغش بروید، باغ زیبای بریف است که توسط یک هنرمند معروف محلی به نام Bevis Bawa طراحی و اجرا شد. این باغ بیش از ۲ هکتار وسعت دارد و انواع گل‌ها و گیاهان گرم‌سیری در آن دیده می‌شوند. ورودی این باغ ۳۵۰ روپیه سریلانکایی است و شما می‌توانید از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر از آن‌جا بازدید کنید.

بالاپیتیا

بالاپیتیا یکی از مناطق طبیعی در نزدیکی رودخانه مادو است که تورهای سافاری به ان‌جا برگزار می‌شود. در این تورهای سافاری شما می‌توانید از مناطق طبیعی متعددی دیدن کنید و حتی با کشتی‌های کروز در رودخانه حرکت کنید. اما یکی از مهم‌ترین دلایلی که گردشگران به سراغ بالاپیتیا می‌روند، بازدید از پرندگان منحصر به فرد و پرتعدادی هستند که در این منطقه زندگی می‌کنند. ۱۱ گونه از این پرندگان مختص بالاپیتیا بوده و جای دیگری از دنیا نمونه‌شان را نخواهید دید. با توجه به دسترسی راحت از بنتوتا به بالاپیتیا، پیشنهاد می‌کنیم، حتما از آن‌جا بازدید به عمل آورید.

 

۷ مکان دیدنی و زیبا در سریلانکا

مرکز تخم ریزی لاکپشت‌ها

این مرکز که با نام کوسگودا (Kosgoda) فعالیت می‌کند، یک مرکز محافظت شده برای لاکپشت‌های دریایی است که بتوانند در محیطی امن تخم گذاری کرده و سپس لاکپشت‌های کوچک نیز بدون مزاحمت به دریا می‌رسند. هزینه‌ی ۱۰۰ روپیه‌ای که برای بازدید از این محل و لاکپشت‌هایش پرداخت می‌شود، صرف نگهداری از این مکان می‌شود و البته کودکان و نوجوانان برای بازدید نباید چیزی پرداخت کنند. البته فعالیت‌های این مرکز گسترده‌تر از این بوده و کارهای زیادی برای حفاظت از لاکپشت‌های دریایی درمنطقه انجا می‌دهد.

کندا ویهارا

کندا ویهارا از نقاط تاریخی و فرهنگی است که حتما در طول سفر از آن‌جا بازدید نمایید. این مکان نه تنها از فرهنگی بسیار حائز اهمیت است، همچنین از نظر بصری نیز زیبا و متفاوت بوده و می‌توانید عکس‌های جالبی در آن‌جا بگیرید.

تماشای وال‌ها

وجود این موجودات عظیم و زیبا، این فرصت را به شما خواهد داد تا با سوار شدن بر کشتی‌های مخصوص، به دیدنشان بروید و تجربه‌ی دیدن آن‌ها را نیز در این سفر داشته باشید. البته برای این کار باید آب و هوا نیز مناسب باشد که مطمئن باشید هوای بنتوتا در خیلی اوقات سال کاملا مناسب این کار است.

 

بازدید از معبد غار دامبولا در سریلانکا

فعالیت‌های آبی

هماطنور که قبلا گفتیم، آب‌های اطراف این شهر جان می‌دهد برای فعالیت‌های آبی؛ در این رابطه به شما پیشنهاد می‌کنیم هم فعالیت‌های ساکت و آرامی همچون قایق سواری را تجربه کنید و هم به سراغ موج سواری و غواصی در تور بنتوتا بروید.

۱۷ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران