گشتی در پارک رامای نهم در بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
گشتی در پارک رامای نهم در بانکوک

بانکوک پر از نقاط زیبا و دیدنی است که شامل معابد آنچنانی، موزه‌های چشمگیر، پارک‌ها و بسیاری از نقاط متنوع دیگر می‌شود. در حالی که در بانکوک نگاه‌ها به معابدی چون وات فو بیش از دیگر جاهاست لازم دیدیم شما را کمی از زرق و برق داخل شهر دور کرده و به نواحی سرسبزتر و آرام‌تری هدایت کنیم. شما در تور بانکوک فرصت بازدید از باغ وحش، پارک‌های آبی و پارک‌های سرسبزی را دارید اما قطعا یکی از بهترین آن‌ها پارک بزرگ و بهشتی رامای نهم است.

 

درباره پارک رامای نهم

پارک راما IX بزرگ‌ترین فضای سبز بانکوک است که دارای یک باغ گیاه شناسی زیبا، دریاچه‌ای بزرگ و باغ‌هایی با الهام از فرهنگ و اقلیم کشورهای جهان است. این پارک که در حومه بانکوک واقع شده و فاصله خوبی تا شهر دارد به مناسبت شصتمین تولد پادشاه Bhumibol در سال ۱۹۸۷ ساخته شد. با وجود محیط جذاب و روح نوازی که این پارک دارد به طرز شگفت‌انگیزی عاری از هر گردشگری است و تنها بازدیدکنندگانی که به آن رفت و آمد دارند را افراد بومی و محلی تشکیل می‌دهند.

 

معرفی ۴ پارک ملی نزدیک به بانکوک

چگونه به پارک رامای نهم برسیم؟

پارک بی‌نظیر و وسیع راما نهم حدود ۱۵ کیلومتر از بانکوک فاصله داشته و در حومه شهر قرار گرفته است. برای رسیدن به اینجا راحت‌ترین راه این است که مستقیما از جایی که هستید به مقصد پارک تاکسی بگیرید، اما گاها ترافیک زیاد است و یا هزینه تاکسی برای شما زیاد می‌شود بنابراین می‌توانید از متروی به BTS Skytrain به Udom Suk و بعد به سمت پارک بروید. هزینه این مسیر حدود ۱۵۰ بات می‌شود و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. برای بازگشت به شهر هم هیچ مشکلی نخواهید داشت و می‌توانید به راحتی همین مسیر را بازگردید.

البته برای ورودی حدود ۱۰ بات باید بپردازید. اگر صبح زود خودتان را به اینجا برسانید مردم محلی را می‌بینید که برای ورزش به پارک رفته‌اند. اما عصرها خانواده‌ها و زوج‌های جوان می‌آیند و بر روی زیراندازها می‌نشینند و لم می‌دهند و از هوای عالی و خنک جنگلی لذت می‌برند. بهترین زمان برای بازدید از پارک راما IX در ماه دسامبر است که در این پارک جشنواره سالانه گل‌های باشکوه برگزار می‌شود.

ویژگی‌های برجسته پارک رامای نهم

این پارک در زمینی معادل ۸۰ زمین فوتبال واقع شده است و گشت و گذار و تفریح در آن چند ساعت طول می‌کشد. پارک دارای بخش‌های مختلفی است اما نیمکت‌هایی برای نشستن و امکان اطراق کردن در حاشیه دریاچه قرار گرفته است. در داخل پارک Rama IX، شما می‌توانید یک ساختمان قدیمی با گلدسته طلایی را ببینید که شبیه به قسمت‌های ابتدایی جنگ ستارگان به نظر می‌رسد. شما می‌توانید در این ساختمان نمایی از پروژه‌های پادشاهی را به شکل نقاشی و عکس‌ ببینید. به طور کلی چیز خاصی در آن وجود ندارد اما بازدید از آن نهایتا ۳۰ دقیقه وقت شما را به خود اختصاص می‌دهد. برای خلاصی از گرما به داخل ساختمان بروید و کمی زیر باد تهویه هوا خنک شوید.

 

تفریح خانوادگی در پارک‌های بانکوک

گشت و گذار در کشورهای مختلف از طریف پارک رامای نهم

شما می‌توانید نمایی چندین کشور از جمله انگلیس و ژاپن در باغ های راما IX پیدا کنید. آلاچیق‌های چوبی حوضچه زنبق و پل‌های مینیاتوری همگی بخشی از باغ محصور شده و خیره کننده چینی هستند. باغ آمریکایی در یک گنبد عظیم قرار دارد و یادآور صحرای نوادا، ماسه‌های فراوان با تعداد زیادی کاکتوس است. این در حالی است که باغ ایتالیای با چشمه‌های تزئین شده و پرچین‌های کاملا آراسته نشان داده می‌شود، و باغ فرانسوی دارای ستون‌بندی چشمگیر و مجسمه‌ای یادآور کارهای بزرگ رودن است. حتما Thakon Phrakia Pavillion را که در وسط حوضچه نیلوفر آبی قرار دارد بازدید کنید. این یک نمایش کامل از طراحی کلاسیک تایلندی است.

تفریح در پارک Rama IX

به غیر از گشت و گذار در باغ‌ها، شما می‌توانید سوار قایق‌های پدالی قابل اعتماد اما کمی فرسوده به شکل اردک و قو که در اسکله قرار دارند شوید و در دریاچه گردش کنید. کسانی که صبح زود می‌رسند می‌توانند در کلاس‌های عمومی تای چی یا ایروبیک شرکت کنند. همچنین یک سالن ورزشی در فضای باز با تجهیزات ورزشی سرگرم کننده مناسب برای بزرگسالان و کودکان وجود دارد.

اگر به دنبال یک روش آرام‌تر برای کشف پارک هستید، سوار قطار کوچکی شوید که بازدیدکنندگان را از دروازه ورودی به مکان‌های معروف و پیک نیک می‌برد. در اطراف پارک تعداد زیادی دکه کوچک برای فروش بستنی و نوشیدنی وجود دارد، اما اگر به دنبال چیز قابل توجه دیگری هستید، قبل از صرف ناهار در ورودی پارک فروشندگان غذایی را پیدا کنید که مرغ کبابی، نودل و میوه می‌فروشند.

 

آبتنی و هیجان در ۵ پارک آبی برتر بانکوک

آدرس: Suan Luang Rama 9, Sukhumvit 103 Road, Prawet, Bangkok 10250, Thailand

ساعت کار: هر روز از ۵ صبح تا ۷ عصر

۱۸ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران