تفریح خانوادگی در پارک‌های بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
تفریح خانوادگی در پارک‌های بانکوک

فکر کردید که بانکوک فضای سبز کافی ندارد؟ گول آسمان‌خراش‌ها و مکان‌های شلوغ این شهر را نخورید، فضای سبز و پارک‌های عمومی در این شهر برای مردم بسیار اهمیت دارد تا بتوانند در سفر با تور تایلند راحت و رایگان از فضایی فرح بخش، آرام و مفرح لذت ببرند. تقریبا در هر منطقه‌ی مهمی از بانکوک، یک پارک عمومی بسیار عالی واقع شده است و شما در هر جایی از شهر که ساکن باشید یا این که برای تفریح به آن‌ جا رفته باشید، می‌توانید به رایگان از این پارک‌های عمومی استفاده کنید.
در ادامه چند نمونه از بهترین این پارک‌های عمومی را به شما معرفی می‌کنیم:


۱- پارک Lumphini

این پارک یک منطقه سبز و بسیار زیباست که آبگیرهایی نسبتا بزرگ نیز در آن تعبیه شده و فضایی بسیار زیبا درست وسط یک محیط شهری شلوغ پدید آورده است. انواع مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در این پارک تعبیه شده و شما می‌توانید در نقاطی که برای پیک نیک آماده شده، یک بعد از ظهر عالی را همراه خانواده سر کنید. بنای یادبود پادشاه رامای چهارم نیز در این پارک واقع شده و برای رفتن به آن جا نیز به راحتی می‌توانید از MRT استفاده کرده و در ایستگاه سیلوم که درست در ورودی پارک قرار گرفته پیاده شوید.

 

 حقایقی که در نخستین سفر به تایلند شما را شگفت‌زده می‌کند 

Lumphini


۲- پارک Chulalongkorn University Centenary

وقتی Chulalongkorn را با سنترال پارک نیویورک مقایسه می‌کنند، پر بیراه هم نمی‌گویند. در واقع اگر آسمان‌خراش‌هایی اطراف این پارک در نظر بگیرید، کاملا شبیه به سنترال پارک خواهد بود. این مکان جایی عالی برای قدم زدن در میان منطقه سبز پارک بوده و می‌توانید انواع پرندگان را لا به لای درختان به تماشا بنشنید. حتی اقامتگاهی با نام "خانه درختی بانکوک" در این محل تعبیه شده تا بتوانید شب را نیز در آن بگذرانید. در مجموع برای تفریح یا دیدن یکی از زیبایی‌های بانکوک، Chulalongkorn از بهترین انتخاب‌ها برای رفتن به یک پارک عمومی در تایلند خواهد بود.

 

 Chulalongkorn University


۳- پارک Benjakitti

Benjakitti ویژگی‌هایی دارد که به نظر بسیاری، بهترین پارک عمومی بانکوک به شمار می‌آید. این پارک ۲۰۸ هزار متر مربع وسعت دارد و فضای سبز آن در کنار مسیر آبی بسیار زیبایی واقع شده که آسمان‌خراش‌ها پس زمینه‌ی آن را تشکیل می‌دهند. همانقدر که قدم زدن و استراحت در این مکان سرسبز و زیبا برایتان فرح بخش خواهد بود، عکاسی در این پارک نیزه فوق‌العاده جذاب است. گل‌های رنگارنگ، مسیرهای متنوع پیاده‌روی، دوچرخه سواری و اسکیت سواری به همراه آب نماهای زیبا و امکانات خوب برای پیک نیک، دیگر ویژگی‌های پارک عمومی Benjakitti به حساب می‌آید.

 

 ۱۰ مرکز خرید معروف در سیام بانکوک

 Benjakitti


۴- پارک Benjasiri

جدا از منطقه سر سبز بزرگی که این پارک در اختیار گردشگران و مردم محلی می‌گذارد، پارک Benjasiri جایی مملو از تندیس‌ها و مجسمه‌های زیبا است و آب نماهای متعددی در آن تعبیه شده است. یکی از این آب نماها با نمایش زیبای چند رسانه‌ای خود که هر روز سه بار تکرار می‌شود، جایی عالی برای یک تفریح شبانه‌ی رایگان به حساب می‌آید. این پارک دارای چندین زمین ورزشی است و در خود یک استخر روباز نیز دارد و با توجه به این که تنها ۱۰۰ متر با مرکز خرید Emporium فاصله دارد، می‌توانید در ایستگاه BTS در همان نزدیکی با نام Phrom Phong پیاده شده و هر دوی این مکان‌ها را در یک نوبت بازدید کنید.

 

پارک Benjasiri


۵- پارک Chatuchak

این پارک برای هر کس چیزی در چنته دارد. بعضی تنها می‌خواهند در یک فضای سبز و آرام قدم بزنند، بعضی می‌خواهند دوچرخه سواری کنند و یا حتی بعضی می‌خواهند به دیدن باغی مملو از گیاهان دارویی تایلندی بروند. تازه در کنار همه‌ی این‌ها، هر چهارشنبه یک بازار مخصوص به این محل نیز برپا می‌شود که از جمله مهم‌ترین بازارهای هفتگی بانکوک نیز به حساب می‌آید. خوشبختانه برای رفتن به این محل نیز به راحتی می‌توانید هم از طریق ترن هوایی BTS و هم از طریق MRT به راحتی و با کم‌ترین هزینه اقدام کنید.

 

 ۱۰ نکته برای خرید ارزان و آسان از بازارهای تایلند 

 Chatuchak


۶- پارک پادشاه رامای نهم

این پارک یکی از بزرگ‌ترین مناطق سبز در بانکوک به حساب می‌آید که بخشی از آن یک باغ گیاه شناسی بسیار زیباست، یک برکه بزرگ و زیبا دارد و باغاتی دارد که هر کدام الهام گرفته از یک کشور در جهان هستند. البته این پارک کمی دورتر از مرکز شهر واقع شده است و به همین خاطر مثل خیلی از پارک‌های عمومی مرکز شهر شلوغ نیست. این پارک که بازدید از تمام بخش‌های آن کاملا رایگان است، جایی بسیار عالی برای گشت و گذار خانوادگی به حساب می‌آید و با توجه به این که ایستگاه BTS با فاصله‌ای معقول از آن قرار داشته و بعد از رسیدن به ایستگاه می‌توانید با ماشین به راحتی خود را به پارک برسانید، رفتن به آن نیز خیلی سخت نخواهد بود.

۱۹ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران