گشتی در بازار عجیب Chang Chui در بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
گشتی در بازار عجیب Chang Chui در بانکوک

بازارها و مراکز خرید بسیار زیادی در سطح شهر بانکوک وجود دارند که بعضی از آن‌ها در زمره بزرگ‌ترین مراکز خرید دنیا قرار می‌گیرند. همین باعث می‌شود تا فکر این که بازار یا مرکز خرید جدیدی در این شهر به وجود بیاید یا جای دیگری باشد که به غیر از مراکز معروف بخواهید به آن‌ها مراجعه کنید، کمی عجیب باشد. اما بازاری که امروز به شما معرفی می‌کنیم، خودش به اندازه کافی عجیب است! بازاری که حول محور یک هواپیمای واقعی آن هم در مرکز شهر بانکوک شکل گرفته است!

 

بازار شبانه Chang Chui

این بازار شبانه با نام کامل Chang Chui Bangkok Plane Night Market مجموعه‌ای از فروشگاه‌ها و رستوران‌ها و مراکز غذای خیابانی است که در خیابان Sirindhorn واقع شده است و با توجه به هواپیمای بزرگی که در مرکز آن واقع شده، بعید است نتوانید آن را پیدا کنید. این مکان برای آن‌هایی که هتل خود را نزدیک به کائو سان انتخاب می‌کنند، رفتن به این مکان خیلی ساده بوده اما در مجموع از هر جایی می‌توانید به راحتی به بازار Chang Chui بروید.

در لیست فعالیت‌هایی که در شهر قدیم بانکوک پیشنهاد می‌شود، همیشه سر زدن به این بازار یکی از گزینه‌ها است، بازار نسبتا کوچکی که بیشتر به خاطر گزینه‌های متنوع برای صرف غذا و برنامه‌های اجرای زنده‌ی موسیقی‌اش معروف است. بازار شبانه Chang Chui از ۱۸ بخش مجزا به دور هواپیما تشکیل شده که همگی از مواد بازیافتی درست شده‌اند. در کنار فروشگاه‌ها و مراکز خوراکی، یک گالری هنری نیز در این مکان وجود دارد که آثار آن نیز همگی از بطری‌ها، بسته‌های پلاستیکی و مواد بازیافتی صنعت مد در بانکوک ساخته گشته‌اند.

 

۷ فعالیت جذاب در بازار شناور آمپاوا بانکوک

اما مطمئنا، مهم‌ترین ویژگی و جاذبه‌ی این بازار هواپیمای Lockheed L-1011 است. درون و بیرون این هواپیما در واقع یک نمایشگاه هنری است و آثار مختلفی در آن‌جا به نمایش گذاشته که می‌توانید آن‌ها را نیز مشاهده کنید. همانطور که گفته شد برنامه‌های هنری در زمینه‌ی اجرای موسیقی زنده شب‌ها بیرون هواپیما انجام می‌شود که به رایگان می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. این سالن روباز اجرای موسیقی، دو بخش دارد که عموما به موسیقی جاز اختصاص دارد و از اجرای موسیقی‌های خیلی شلوغ در آن‌جا پرهیز می‌شود.

فضای جوان‌پسند فوق‌العاده‌ای در Chang Chui وجود دارد نه تنها شامل شرکت در کنسرت‌های زنده کوچک، فضاهای کوچک برای دورهمی و این‌ها می‌شود، بلکه یک فضای بازی و یادگیری کارهای هنری را نیز شامل می‌شود. به طور کلی برای یک شب بسیار جذاب و دوست داشتنی، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به بازار Chang Chui بزنید.

 

معرفی بهترین بازارهای شبانه بانکوک

خرید در Chang Chui

فروشگاه‌های این بازار همگی فضایی باز داشته و نمای شیشه‌ای درست شده‌اند. به هیچ وجه در این جا نباید دنبال برندهای گران و لباس‌های آنچنانی باشید. در واقع بازار Chang Chui نیز جایی است تا جوانان محلی بتوانند کارهای دست خود را بفروشند یا به فروش مجموعه‌هایی از برندهای داخلی یا با قیمت مناسب مشغول هستند. حتی در زمینه‌ی خرید نیز اجناسی متفاوت در زمینه‌ی مد، کتاب، دکور و ... در این بازار وجود داشته و نباید Chang Chui را شبیه به بازارهای کلاسیک بانکوک فرض کنید.

خوراکی و نوشیدنی

بخش قوی در Chang Chui همین بخش کافه‌ها و رستوران‌های آن است. اول این که داخل هواپیما در واقع یک رستوران نسبتا گران‌قیمت با غذاهای مجلل محسوب می‌شود. دکور جذاب داخل هواپیما با صندلی‌های چرمی و چهلچراغ تزیین شده و غذاهای غربی با کیفتی بسیار عالی سرو می‌شوند. همچنین شما می‌توانید انواع نوشیدنی‌ها را نیز برای خود سفارش دهید. در جریان باشید که فضای داخل هواپیما محدود بوده و حتما باید باید از قبل برای خود جایی رزرو کرده باشید.

 

گردش در بازارهای شلوغ و جذاب بانکوک

غیر از این رستوران مجلل، کافه‌های بسیار خوب و نسبتا ارزانی در آن حوالی هستند که هر کدام در چیزی تخصص دارند. Freshman Ice Cream یک جای عالی و شاد برای سفارش انواع بستنی‌هاست و در گوشه‌ای دیگر، یک بستنی فروشی ترکی نیز می‌بینید که حال و هوای اطراف بازار بزرگ استانبول را برایتان زنده می‌کنند. رستوران‌های ژاپنی، تایلندی، خانه استیک و ... نیز دیگر انتخاب‌های شما در زمینه‌ی غذا هستند.

در پایان

 بازار Chang Chui از آن جاهایی نیست که همه را جذب خود کند، اما برای جوان‌های خوش ذوق که به تور بانکوک رفته‌اند، یک مکان متفاوت در شلوغی‌های این شهر است که پیشنهاد می‌کنیم، حتما سری به آن‌جا بزنید.

آدرس:‌ 460/8 Sirindhorn Rd, Bang Phlat

ساعات فعالیت: ۱۱ صبح تا ۱۱ شب (چهارشنبه‌ها تعطیل است)

۲۳ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران