عجیب‌ترین کارها در محله چینی‌های بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
عجیب‌ترین کارها در محله چینی‌های بانکوک

کشورهای مختلفی در دنیا از جمله آمریکا محله‌ی چینی‌ها دارند اما محله‌ی چینی‌های بانکوک واقعا دنیایی متفاوت است. جایی شلوغ و مملو از چیزهای مختلف که در میان گردشگرانی که به تور تایلند می‌روند، بسیار پرطرفدار است. اما کارهای عجیبی می‌توان در محله‌ی چینی‌ها انجام داد که بدون امتحان کردن حداقل یکی از آن‌ها، بازدید از این محل کامل نخواهد بود.

 

سوزاندن پول از بانک جهنم

وقتی زمان سال نو چینی به محله‌ی چینی‌ها بروید، مردمی را می‌بینید که لباس، گوشی یا هر چیز دیگری که مربوط به دنیای مدرن است را می‌سوزانند، مخصوصا پول نقد! اما نگران نباشید، این پول‌ها واقعی نیستند و از کاغذ معمولی درست شده‌اند و در همه‌ جای محله چینی‌ها می‌توانید، نمونه‌اش را پیدا کنید. سوزاندن این وسایل و پول‌ها نیز یک رسم قدیمی تایلندی-چینی است که در سال نو قمری انجام می‌شود.

 

معروف‌ترین گالری‌های هنری تایلند

بازدید از کروکدیل‌ها در چات چاکراوات

چیز عجیبی که در محله‌ی چینی‌های بانکوک می‌توانید ببینید، معبدی به نام وات چاکراوات است که در واقع یک مجموعه متشکل از چند بناست و پشت سازه‌های زیبایش، ۳ کروکدیل بسیار بزرگ زندگی می‌کنن. یک محیط نیمه آبی برای این حیوانات تدارک دیده شده و در آن‌جا به آن‌ها غذا داده می‌شود. داستان‌هایی نقل می‌شود که این کروکدیل‌ها در گذشته دو راهب جوان را خورده‌اند و به همین دلیل در این مکان گرفتار شده‌اند. حواستان باشد که قرار نیست شما به این حیوانات غذا بدهید و تنها برای تماشای آن‌ها از دور امکان رفتن به این محل را دارید، پس فاصله خود را حفظ نمایید.

تماشای فیلم تنها با پرداخت 60 بات

Chinatown Rama یک سینمای قدیمی متعلق به دهه ۷۰ میلادی است که در نیمه‌ی راه خیابان یائووارات واقع شده و که فیلم‌های قدیمی در آن به نمایش در می‌آید. شما می‌توانید با پرداخت ۶۰ بات به دنیای قدیم نمایش فیلم بازگشته و این تجربه را در محله چینی‌ها داشته باشید. در ورودی این سینما یک رستوران محلی هم وجود دارد که می‌توانید برای خود خوراکی یا نوشیدنی خریده و در هنگام تماشای فیلم، بخورید.

 

بانکوک، یکی از بهترین مقاصد دنیا برای جشن گرفتن سال نو چینی

داروهای چینی

قبل از قرص‌های ویتامین و داروهای شیمیایی، چینی‌ها به سراغ داروهای گیاهی و کسانی که این داروها را برایشان تجویز می‌کردند، می‌رفتند. حالا شما می‌توانید اینگونه داروها و دمنوش‌های چینی را از محله‌ی چینی‌ها بخرید. بعضی از تریکبات این دمنوش‌ها آنقدر عجیب و جالب هستند که حتما باید آن را در لیست امروزمان می‌آوردیم. البته در مجموع چیزهای جالب و بعضا خیلی مفیدی در این فروشگاه‌ها پیدا خواهید کرد که می‌توانید خریداری کرده و با خود به خانه ببرید، اما از طرفی چیزهای عجیبی همچون بخش‌های خشک شده‌ی حیوانات نیز در این داروخانه‌های سنتی چینی پیدا می‌شود.

چیزهای عجیب بخورید!

البته همه نمی‌توانند حشرات سرخ شده یا چیزهایی از این دست بخورند اما اگر حس ماجراجویی غذایی شما در این حد قوی بود که خواستید چنین چیزهایی را تجربه کنید، در محله چینی‌های بانکوک کلی چیزهای عجیب برای خوردن پیدا خواهید کرد. برای خود چینی‌ها و یا حتی بسیاری از تایلندی‌ها، تفاوت چندانی بین میگو سخاری و ملخ سرخ شده وجود ندارد، اما این حشرات با قیمت بسیار پایین‌تر از میگو به فروش می‌رسند. برای مثال ملخ سرخ شده تنها یک ۲۰ بات به ازای یک کیلو است که با توجه به سبک بودن این غذا، با کمی خرج میزان نسبتا زیادی از آن را به دست بیاورید.

 

عجیب‌ترین غذاها در تایلند

غذاهای اولد سیام پلازا

اولد سیام پلازا (Old Siam Plaza) یک مجموعه خرید و نمایشگاه است که رستوران‌های چینی متعددی در خود دارد. بسیاری از این غذاهای چینی، غذاهای معمولی که در رستوران‌های چینی سراسر دنیا می‌بینید، نبوده و جزو غذاهای سنتی محسوب می‌شود. برای مثال غذاهایی مثل کانوم سای ساسی یا سالا پائو تنها مواردی از این غذاها هستند که تا به حال اسمشان را نشنیده‌ایم اما بد نیست یک بار امتحانشان کنیم.

تماشای بزرگ‌ترین بودای طلایی دنیا

می‌دانید که بزرگ‌ترین تندیس طلایی بودا در دنیا در تایلند قرار گرفته و آن را می‌توانید در هنگام بازدید از محله‌ی چینی‌ها، تماشا کنید؟ این تندیس نه تنها بزرگ‌رین، بلکه بلند‌ترین و سنگین‌ترین تندیس طلایی بودا نیز به حساب می‌آید و در یک محفظه نگهداری می‌شود. همچنین شما با رفتن به معبد وات ترایمیت که این تندیس طلایی در آن واقع شده، می‌توانید نمایی بسیار زیبا از محله چینی‌ها را نیز تماشا کنید.

 

گشت و گذار در تانگلور بانکوک

۲۵ مهر ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 11 آذر 1401)

نظرات کاربران